Άλλη μία κυβέρνηση υπόσχεται αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας και μάλιστα έχοντας στο επίκεντρο τη μάθηση και όχι την εξέταση, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, επισκεπτόμενος το αρμόδιο Υπουργείο.
Και μίλησε για σταδιακή κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω της αναβάθμισης των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, λέγοντας ότι οι μαθητές θα έχουν λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες και ότι το εθνικό απολυτήριο θα είναι εκείνο που θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στις πανεπιστημιακές σχολές…
Πόσες φορές, πόσες κυβερνήσεις και πόσοι υπουργοί Παιδείας, ακόμα και των ίδιων κυβερνήσεων, δεν έκαναν αλλαγές μέχρι σήμερα, τις οποίες βάφτιζαν «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» και το μόνο που μεταρρύθμιζαν ήταν ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ανεβοκατεβάζοντας τον αριθμό των μαθημάτων, ακόμη και των τάξεων – δευτέρα και τρίτη Λυκείου, μόνο τρίτη Λυκείου κ.ο.κ. – που έπαιζαν ρόλο για την είσοδο των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Ουδείς θέλει να προκαταλάβει τα αποτελέσματα – και – της σημερινής προσπάθειας. Ωστόσο, γι’ αυτό το έρημο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, που αλλάζει και ανακυκλώνεται κάθε τρεις και λίγο στου «κασίδη» το κεφάλι – μαθητές και γονείς κυρίως και εκπαιδευτικοί δευτερευόντως – μήπως πρέπει κάποτε να έλθει εκείνη η ώρα, που θα υπάρξει μία πραγματικά εθνική συνεννόηση για ένα μείζον εθνικό θέμα;
Κάποτε συγκροτήθηκε και εξακολουθεί να υπάρχει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, για παράδειγμα. Με τη διαφορά ότι αυτό το ίδιο το Συμβούλιο είχε στείλει επιστολή στον προηγούμενο υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, με την οποία χαρακτήριζε το ρόλο του (σ.σ. του Συμβουλίου) ως «διακοσμητικό». Και να ήταν μόνον αυτό; Ζούμε στη χώρα, όπου έρχεται ο υπουργός να καταργήσει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του προκατόχου του, με τον οποίο συνυπάρχουν στην ίδια κυβέρνηση! Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η «περίφημη» εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γεράσιμου Αρσένη το 1997, επί κυβέρνησης Σημίτη, την οποία «ξήλωσε» ο διάδοχός του, Πέτρος Ευθυμίου…
Όλες οι γενιές Ελλήνων των τελευταίων δεκαετιών πέρασαν αλλαγές που όμοιές τους δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος! Αποσύνδεση απολυτηρίου Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύνδεση της βαθμολογίας των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου με την εισαγωγή, βγάζουμε τη δευτέρα Λυκείου από την προσμέτρηση της βαθμολογίας για την εισαγωγή, όχι κακώς τη βγάλαμε, ας την… ξαναβάλουμε!
Γιατί είναι τόσο δύσκολο να υπάρξει μία διακομματική συνεννόηση και να καταλήξουμε σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα αξιόπιστο, που δεν θα αλλάζει κάθε λίγα χρόνια; Και αν εσάς του πολιτικούς, δεν σας «βγαίνει», σκεφτείτε τουλάχιστον ότι αποτελεί εθνική απαίτηση η δημιουργία όχι μόνο ενός καλού, αξιόπιστου εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και ενός σταθερού συστήματος, που δεν θα ανακυκλώνεται συνεχώς και δεν θα οδηγεί μαθητές και γονείς στο να… «τζογάρουν» κάθε χρόνο ως προς το ποιο σύστημα θα οδηγήσει τους νέους στα ελληνικά πανεπιστήμια ή αν θα βγουν από τα ελληνικά σχολεία πιο αγράμματοι από όσο ήταν όταν μπήκαν στα 6 τους χρόνια! Επιτέλους, συνεννοηθείτε!