«Π.Ο.Π-Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης»- Μια παράσταση βασισμένη σε υπαρκτά πρόσωπα

«Π.Ο.Π-Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης»- Μια παράσταση βασισμένη σε υπαρκτά πρόσωπα

Έξι ηθοποιοί συναντιούνται σε έναν θεατρικό χώρο για να παρουσιάσουν κομμάτια “της ελληνικότητας”, όπως τα γνωρίζουμε μέσα από την “καφενειακή λογική”. Παίρνοντας σκηνικό υλικό από έξι υπαρκτά πρόσωπα της εργατικής τάξης θα βρεθούν στο ίδιο τραπέζι για να γλεντήσουν, να καταγγείλουν, να συγκρουστούν πολιτικά, να εκτονώσουν την βία τους, να αναπαράξουν τα αφηγήματα της αστικής δημοκρατίας που θέλουν τον Έλληνα ιστορικά και πολιτισμικά “ιδιαίτερο”.

Βασισμένη σε συνεντεύξεις, η παράσταση «Π.Ο.Π-Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης» περνά στην καθαρή μυθοπλασία και τον σουρεαλισμό για να επιστρέψει στην (καλλιτεχνική) πρόσληψη της πραγματικότητας.

Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης Θανάσης Κριτσάκης: “Η παράσταση Π.Ο.Π δημιουργήθηκε με μοναδικό σκοπό να ερεθίσει,  ξανά και ξανά, έναν παγιωμένο μηχανισμό καθημερινής σκέψης και πράξης”.

Επί Σκηνής:

Κωσταντίνος Δαλαμάγκας, Πένυ Ελευθεριάδου, Δημήτρης Καστανιάς, Ειρήνη Κυριακού, Άλκηστη Πολυχρόνη, Παναγιώτης Τόλιας

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία/ Δραματουργία/ Montage: Θανάσης Κριτσάκης

Σκηνογραφική/ Ενδυματολογική Επιμέλεια: Δάφνη Αηδόνη, Νίκος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί/ Φωτογραφίες/ Κάμερα: Ελένη Χούμου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Πηνελόπη Γρηγοριάδου

Σχεδιασμός Αφίσας: Νίκος Παπαδόπουλος

Ο Θανάσης Κριτσάκης είναι απόφοιτος του τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ειδίκευση στην Υποκριτική και την Σκηνοθεσία, του μεταπτυχιακού προγράμματος «Πολιτική επιστήμη και κοινωνιολογία» του Ε.Κ.Π.Α. και του Post-Master «Collective Practices» του Stokcholm Royal Academy of Arts. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Τμήμα συμμετείχε ως σκηνοθέτης στο masterclass του UTE και του Maly Theatre με θέμα την «Ηλέκτρα» του Hoffmansthal με βασικό επιβλέποντα τον Csaba Antal (Μόσχα,2015), παρακολούθησε μαθήματα μέσω του προγράμματος Erasmus στο Applied Theatre Studies Institute for Applied Theatre Studies Justus Liebig – Universitat Giessen, (Γερμανία 2016) και συμμετέχει στο πρόγραμμα «Poor/Rich Europe» στο πανεπιστήμιο του Salzburg ως σκηνοθέτης, ηθοποιός και ερευνητής, με επιβλέποντες τους Volker Losch και Cristoph Lepschy (Αυστρία 2018) . Ως βοηθός σκηνοθέτη έχει συμμετάσχει μεταξύ άλλων στις παραστάσεις «Επτά επί Θήβας», Αισχύλου, σκην. Cezaris Graužinis (KΘΒΕ, 2016), «Ψύλλοι στ΄ αυτιά», Georges Feydeau, σκην. Γιάννης Αναστασάκης (ΚΘΒΕ, 2016) και «Please Continue (Hamlet)» κειμ.-σκην. Roger Bernat και Yan Duyvendak (Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, 2018). Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις «Τομπίας», Βασισμένο στο διήγημα του Thomas Mann «Tobias Mindernickel» ( 48α Δημήτρια 2013), «Στην μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι», Bernard-Marie Koltes (θέατρο Κλειώ, 2014) Νοε. 14 Σκηνοθεσία «Συν – κοινωνώντας», βασισμένο στην εργογραφία του Χρόνη Μίσσιου (Θέατρο Κλειώ, 2014) ,«Βάκχαι», Ευριπίδη (τελική διπλωματική εργασία, Θέατρο Κλειώ, 2015). Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Στέλλα Μιχαηλίδου, Γλυκερία Καλαϊτζή, Χριστίνα Χατζηβασιλείου, Κώστας Ισαακίδης («Ορφανά», Dennis Kelly, 1o βραβείο κοινού HOPE festival, 2017), Δημήτρης Μπαμπίλης («Η Τιμή της Ανταρσίας στην Μαύρη Αγορά», 2021, «Το Σπίτι», 2022, «Θηβαϊδα ή τα αδέρφια εχθροί», 2022) Παντελή Φλατσούση («Λάθος Χώρα», 2022) και Δημήτρη Μπίτο («Το Γεύμα», 2022). Τέλος τον Ιούλιο του 2018 συμμετείχε στο εγχείρημα της Λίας Χαράκη «The Performance Shop» με την performance «Άσκηση Δημοκρατίας» ως δημιουργός και εκτελεστής (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου) και σκηνοθέτησε την παράσταση – ντοκιμαντέρ «Συμπόσιο Γειτονιάς» (LABattoir, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Μάιος 2019).

INFO

Χώρος Παραστάσεων: 

ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ, Παράσχου 87, Γκύζη

Ημερομηνίες Παραστάσεων:

Πέμπτη 23, Παρασκευή 24, Σάββατο 25,

Πέμπτη 30, Παρασκευή 31 Μάρτη και Σάββατο 1  Απρίλη

 

Documento Newsletter