«Όχι» στην αύξηση της ταχύτητας στα τρένα για λόγους ασφάλειας λένε οι μηχανοδηγοί

Την έντονη επιφύλαξή του εκφράζει το σωματείο των μηχανοδηγών σχετικά με το αίτημα του ΟΣΕ να αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης των τρένων από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα από την ερχόμενη Δευτέρα, σημειώνοντας ότι δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών και θέτοντας ζητήματα ασφάλειας.

Για εξώδικο που εστάλη από το σωματείο και στο οποίο υπήρχε –ακόμα μια- ρητή αναφορά στα προβλήματα στη συντήρηση του τροχαίου υλικού ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, τονίζοντας -αναφερόμενος στο σιδηροδρομικό δίκτυο- πως «δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα αυξηθούν οι ταχύτητες αν τίποτα δεν έχει αλλάξει».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Πανελλήνια Ένωσης Προσωπικού Έλξης:

Την επιφύλαξη των μηχανοδηγών ως προς το αίτημα του ΟΣΕ να αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης των τρένων από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα από την ερχόμενη Δευτέρα χωρίς να έχει αλλάξει κάτι σημαντικά στο δίκτυο εξέφρασε ο πρόεδρος  του Σωματείου μας και το Προεδρείο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών σε κοινή συνέντευξη τύπου  με θέμα την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών.

Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος του Σωματείου μας  ανέφερε ότι χθες Τετάρτη – λίγο πριν σημειωθεί φωτιά σε συρμό του Προαστιακού – είχε σταλεί ένα ακόμα εξώδικο από το Σωματείο, στο οποίο υπήρχε –ακόμα μια- ρητή αναφορά στα προβλήματα στη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Σημείωσε ότι η ΠΕΠΕ έχει ζητήσει από την Hellenic Train να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού. Αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος, είπε ότι βρισκόταν εκτός λειτουργίας, ενώ παρουσίασε και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο το σύστημα είχε σταματήσει να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2019 ύστερα από φωτιά.

Για την αύξηση των ταχυτήτων από την επόμενη εβδομάδα ενημερώσαμε για  την  πρόθεση του ΟΣΕ οι αμαξοστοιχίες να κινούνται με 140 χλμ σε ορισμένα σημεία, μεταφέροντας τον προβληματισμό της ΠΕΠΕ και  αναφέροντας πως μόνο στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός λειτουργούν πλήρως τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα. «Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα αυξηθούν οι ταχύτητες αν τίποτα δεν έχει αλλάξει» κατέληξε.

Ο Κ. Γενιδούνιας επανέλαβε ότι στα πορίσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν ελήφθησαν υπόψη οι θέσεις των μηχανοδηγών, ενώ προσέθεσε ότι στη δικογραφία που έχει λάβει το Σωματείο δεν υπάρχουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που προβλήθηκαν από ΜΜΕ τις επόμενες ημέρες του δυστυχήματος. Τέλος, κάλεσε για ακόμα μία φορά και την Hellenic Train να μιλήσει για το δυστύχημα και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και «όχι να κρύβεται πίσω από ένα συνδικάτο», ενώ σημείωσε ότι το Σωματείο ζήτησε από την εταιρία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (και είχε γυριστεί 4 μήνες πριν το δυστύχημα) , το οποίο όμως, δεν  δόθηκε.

Η  Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών

«Αλλη μια φορά επιχειρείται να πέσουν οι ευθύνες στον μηχανοδηγό», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille, προσθέτοντας ότι η Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου εδώ και καιρό.

Ανέφερε ότι είναι πεπεισμένος ότι το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο, αρκεί να υπάρχει εκτίμηση των κινδύνων και επίλυση των προβλημάτων πριν την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. «Εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δε θα είχε συμβεί το δυστύχημα», είπε τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα». Ζήτησε απόλυτη διαφάνεια στη διερεύνηση του δυστυχήματος, αλλά είπε ότι η διερεύνηση δεν ακολουθεί το σωστό δρόμο καθώς δεν είναι ούτε αυτόνομη ούτε ανεξάρτητη. Αναρωτήθηκε μάλιστα ποιος λαμβάνει την απόφαση αύξησης των ταχυτήτων και αν είναι οι πολιτικές αρχές, οι σιδηροδρομικές αρχές ή η Hellenic Train.

Την απόλυτη στήριξή του στους Έλληνες μηχανοδηγούς εξέφρασε και ο Pietro Serbassi  Πρόεδρος των Ιταλών μηχανοδηγών και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας προσθέτοντας πως για την ασφάλεια απαιτούνται επενδύσεις και όχι μόνο καλή θέληση. Ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατό να περιοριστούν οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, απαίτησε δικαιοσύνη και είπε ότι το πιο σημαντικό απ΄όλα είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ασφαλείας, ενώ τόνισε ότι τα συστήματα ασφαλείας στην Ευρώπη πρέπει να έχουν ομοιογένεια.

Από την πλευρά του ο β΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Leslek Mietek  ανέφερε πως όταν η Ομοσπονδία  εξηγούσε πώς κυκλοφορούν τα τρένα στην Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούσαν πως υπήρχε λάθος στη μετάφραση. Τόνισε την ανάγκη ασφαλών συμπερασμάτων από τις έρευνες γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος καθώς είναι ο μόνος τρόπος να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο

Η  αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας συναντήθηκε με την Διοίκηση της ΡΑΣ και της Hellenic Train , ενώ δεν έγινε δεκτή -παρά το αίτημά που είχε κατατεθεί- από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Προφανώς η πολιτική ηγεσία δεν θα μπορούσε να απαντήσει στο ερώτημα της Ευρωπαϊκής μας Ομοσπονδίας γιατί δεν λαμβάνονταν υπόψη οι προειδοποιήσεις – εκκλήσεις του Σωματείου μας γύρω από ζητήματα ασφαλείας.

Ο αγώνας μας για ασφάλεια στις μεταφορές και στην εργασία όπως και αυτός για απόδοση ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.

 Διαβάστε επίσης:

Τραγωδία Τέμπη: Αδιαφορία από την επιτροπή Γεραπετρίτη καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν, ο ΟΣΕ χλεύαζε

Ρουσφετιών συνέχεια από κυβέρνηση Μητσοτάκη – Διόρισαν στον ΟΣΕ εκτός ΑΣΕΠ την κόρη αρχισυνδικαλιστή της ΔΑΚΕ

Αποκάλυψη Γενιδούνια: Δεκάδες ισόπεδες διαβάσεις του ΟΣΕ «δεν φυλάσσονται ή δεν λειτουργούν»

Ετικέτες