Οι περισσότεροι γνωρίζουν τον Κώστα Γκουσγκούνη ως πρωταγωνιστή ερωτικών ταινιών που μεσουρανούσε τις δεκαετίες του΄70 και του 80. Ωστόσο η δράση του ξεκινά πολύ πιο πριν.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Κώστας Γκουσγκούνης δεν ξεκίνησε την καριέρα του ως «βάστα τοίχο θα σπρώξω» και σίγουρα θα εκπλαγείτε όταν μάθετε πως ο Δημήτρης Χορν τον συμβουλευόταν στα γυρίσματα της ταινίας «Μια ζωή την έχουμε» του Γιώργου Τζαβέλλα, το 1958.
Γεννημένος το 1931, στη Λάρισα, ο Κώστας Γκουσγκούνης, γνήσιο παιδί της κατοχής και αργότερα του εμφυλίου, ήρθε στην Αθήνα να αναζητήσει την τύχη του.
Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία, μάλιστα διατηρούσε δικό του στούντιο στο Χολαργό. Κάποιοι, ίσως, τον θυμηθείτε από το οπισθόφυλλο του πρώτου δίσκου των Μουσικών Ταξιαρχιών, όπου απεικονίζεται μαζί με την μπάντα στο φωτογραφείο του.
Το 1951 τον ανακαλύπτει ο Γιώργος Τζαβέλας και τον πηγαίνει στη Φίνος Φιλμ. Εκείνη την εποχή έστηναν τη σκαλέτα για την ελληνική δραματική κινηματογραφική ταινία «Η Αγνή του λιμανιού» με την Ελένη Χατζηαργύρη και τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Ο Γκουσγκούνης παίρνει τον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο. Γίνεται για δύο ολόκληρα λεπτά ο «νεαρός», πιστέψτε με, τεράστιος κινηματογραφικός χρόνος για κάποιον που δεν τον ήξερε κανείς.
Η γνωριμία του με τον Δημήτρη Χορν στα γυρίσματα της ταινίας «Μια ζωή την έχουμε» υπήρξε καθοριστική. Ο αστός Χορν τον ξεχωρίζει και στα διαλλείματα πίνει καφέ μαζί του. Εξάλλου, αυτό είναι και ο ρόλος του στη ταινία, κάνει τον καφετζή. Με τα χρόνια το όνομα του αφαιρέθηκε από τους τίτλους.
Ένα σύντομο πέρασμα είχε και στην ταινία «Η θεία από το Σικάγο». Ήταν ο άνδρας στο πλήθος έξω από την οικία του Χαρίλαου. Την ίδια εποχή θα φύγει για Χόλιγουντ, αφού επιλέγεται να παίξει έναν μικρό ρόλο στην πολεμική ταινία «Angry Hills» με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Μίτσαμ.
Την περίοδο 1975-1976 προβάλλεται από το ΕΙΡΤ-ΕΡΤ η τηλεοπτική δραματική σειρά που συγκλόνισε το κοινό «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται» σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση για τα δεδομένα της εποχής. Το σενάριο ήταν βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη. Ο Κώστας Γκουσγκούνης εμφανίστηκε σε δύο επεισόδια κάνοντας τον σεΐζη Αλή Μουχτάρ.
Στη συνέχεια καταπιάστηκε με αστυνομικές περιπέτειες. Ο εγχώριος κινηματογράφος προσπαθούσε να μιμηθεί τις τάσεις της αμερικανικής βιομηχανίας και τυχεροί είμαστε που δεν είδαμε και Spaghetti Western να γυρίζονται στην Ελευσίνα.
Μαζί με τη χούντα έρχονται οι πρώτες ερωτικές ταινίες. Άρτος και θεάματα… και πολύ ξύλο.
Από το «Sex 13 Μποφόρ» μέχρι το hard porn «Ηδονοβλεψία» ο Κώστας Γκουσγκούνης έγινε σύμβολο του πίσω δωματίου των Video Club που έφηβοι έκρυβαν κάτω από τα πέτσινα τους τις ταινίες μην τους δει η φίλη της μητέρας τους στη σειρά για το ταμείο.
Δεν ξέρω αν ο Κώστας Γκουσγκούνης θεωρείται mainstream ή cult φιγούρα μιας εποχής όπου τη χαρακτήριζε η υπερβολή και ο κορεσμός, αποτέλεσμα μιας μεταβατικής πολιτικής και μιας ασθμαίνουυσας γενιάς που χάθηκε μεταξύ συνθημάτων και λαμέ κουστουμιών. Πολλοί τον αποθέωσαν και άλλοι τον θεωρούν έναν ακόμη σεξιστή που αναπαρήγαγε έμφυλα στερεότυπα. Βέβαιο είναι όμως πως δημιούργησε ένα μύθο γύρω από το… όνομα του.