Όταν η Σοφία Νικολάου πλήρωνε την προεκλογική καμπάνια της σε δολάρια Καναδά, όχι μόνο σε ευρώ

Όταν η Σοφία Νικολάου πλήρωνε την προεκλογική καμπάνια της σε δολάρια Καναδά, όχι μόνο σε ευρώ

Εύλογα ερωτήματα γεννά το γεγονός πως η Σοφία Νικολάου στην προεκλογική περίοδο του 2019 πλήρωνε τις διαφημιστικές καταχωρήσεις της εκστρατείας της στο Facebook, όχι σε ευρώ, αλλά σε… δολάρια Καναδά, όπως φέρνει στο φως το documentonews.gr, στον απόηχο των αποκαλύψεων του Documento την Κυριακή για τις απευθείας αναθέσεις. Πρόκειται για ένα γεγονός εξόχως αξιοπερίεργο, καθότι οι συνυποψήφιοι της πλήρωσαν σε ευρώ ενώ και η πολιτική της συγκεκριμένης πλατφόρμας δεν δέχεται πολιτικές διαφημίσεις με νόμισμα τρίτης χώρας…

Διαβάστε σχετικά: Πόρισμα του ΣΔΟΕ επιβεβαιώνει ότι έφαγαν €2 εκατ. με αναθέσεις της Νικολάου

Όλα ξεκίνησαν την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2019 όταν η Σοφία Νικολάου αποφάσισε να είναι υποψήφια βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Αθήνας. Τότε η ίδια παρουσίαζε τον εαυτό της ως μία «Νέα, Τολμηρή, Δυναμική» υποψήφια, η οποία διατυμπάνιζε «τέλος στα άβατα» και «λιγότερους νόμους», όπως μαρτυρεί και η βιβλιοθήκη διαφημίσεων του Meta.

Στη βιβλιοθήκη αυτή, λοιπόν, βρίσκονται και οι 57 διαφημίσεις που έχει πληρώσει η Σοφία Νικολάου από τις 12 Απριλίου 2019 έως τις 15 Νοεμβρίου 2022. Από αυτές οι 22 είναι με καναδικά δολάρια (CAD) και η πρώτη έγινε στις 22 Ιουνίου 2019. Το συνολικό κόστος βάσει των στοιχείων που παρατίθενται από το Meta, υπολογίζονται από 9.600 έως 11.887 καναδικά δολάρια. Μάλιστα, επειδή ακριβώς πολλές διαφημίσεις είχαν πληρωθεί με αυτό το νόμισμα, το Meta τις «έκοψε», διότι βάσει των κανόνων του ένας πολιτικός πρέπει να πληρώνει διαφημίσεις με το νόμισμα της χώρας του. Ακόμη, η διαφήμιση πρέπει προβάλλεται μαζί με μία ετικέτα αποποίησης ευθυνών, όταν σχετίζεται «με κοινωνικά ζητήματα, εκλογές ή πολιτική».

Επομένως, αποτελεί απορίας άξιο καταρχάς το πώς η Σοφία Νικολάου μπήκε στον κόπο να πληρώνει με καναδικά δολάρια, δεδομένου ότι είχε ξεκινήσει ήδη να πληρώνει την άνοιξη του ’19 τις πρώτες διαφημίσεις της καμπάνιας της σε ευρώ.

Επίσης, η κ. Νικολάου θα πρέπει να απαντήσει ποια ήταν η προέλευση των χρημάτων αυτών. Πρόκειται για χρήματα που έχουν φορολογηθεί; Υπήρξε εμπλοκή του αμερικανικού παράγοντα στη προεκλογική της εκστρατεία; Σε κάθε περίπτωση αυτό που γνωρίζουμε είναι πως ο «Έλληνας του Τραμπ», Τζορτζ Τζιτζίκος, βρισκόταν στην Αθήνα εκείνη τη περίοδο είχε αναλάβει τη καμπάνια της Σοφίας Νικολάου ενώ την είχε καλέσει και στον Λευκό Οίκο επί προεδρίας Τραμπ, όπου της έκανε ένα τεστ: «Ήταν σημαντικό να σιγουρευτώ πως ήταν συνειδητοποιημένη και πως έμπαινε στην πολιτική για τους σωστούς λόγους».

Δείτε επίσης: ΣΥΡΙΖΑ για Νικολάου μετά την αποκάλυψη του Documento: «Τι εμποδίζει τον κ. Μητσοτάκη να πράξει το αυτονόητο;»

Documento Newsletter