Όταν η Μενδώνη και η Μαρέβα θεωρούν πως η Μόδα θα διαφημίσει την Ακρόπολη

Όταν η Μενδώνη και η Μαρέβα θεωρούν πως η Μόδα θα διαφημίσει την Ακρόπολη

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ακρόπολη θεωρείται background της μόδας. Σπάνιο αλλά έχει ξανασυμβεί.

Χαρακτηριστική είναι και η αναφορά για τη φωτογράφιση του Οίκου Dior στην Ακρόπολη το 1951 που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρο για να επαναληφθεί κάτι τέτοιο.

Αντίθετα το 2008 ο χώρος είχε παραχωρηθεί για φωτογράφιση στην Τζένιφερ Λόπεζ αλλά είχαν παρακάμψει το ΚΑΣ. Έγινε με απλή άδεια από τον τότε υπουργό Πολιτισμού Μιχάλη Λιάπη με τις ανάλογες επικρίσεις, καθώς η Ακρόπολη βρίσκεται στον κατάλογο της UNESCO και οι ανάλογες υποθέσεις πρέπει να εξετάζονται από το συμβούλιο.

Το 2017 ο Οίκος Gucci είχε κάνει ανάλογο αίτημα, για κανονική επίδειξη μόδας μεταξύ Ερεχθείου και Παρθενώνα. Παρά το ότι ο Gucci είχε κάνει χορηγία 2.000.000 ευρώ, το ΚΑΣ προχώρησε σε απόρριψη του αιτήματος.

«Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco», ανέφερε τότε η απόφαση του ΚΑΣ.

Στο ίδιο μήκος κύματος είχε κινηθεί και η τότε Γενική Γραμματέας του ΥΠΠΟΑ, Μαρίας Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη.

«Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να δίνουμε με αυτό τον τρόπο το σύμβολο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς για μια επίδειξη μόδας. Η Ακρόπολη είναι όχι απλώς ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά ένα σύμβολο για όλη την ανθρωπότητα, που δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές».

Αλλαγή πλεύσης από Μενδώνη με παρέμβαση Μαρέβας Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη;

Και όμως παρά τις αντιδράσεις, το υπουργείο Πολιτισμού με επικεφαλής τη Λίνα Μενδώνη, σχολιάζοντας και εγκρίνοντας το σχετικό αίτημα του Οίκου Dior σημειώνει πως τέτοιους είδους εκδηλώσεις βοηθούν την τουριστική προβολή της χώρας!

Το ερώτημα βέβαια παραμένει:

Αν ο Παρθενώνας έχει ανάγκη από την στήριξη ενός Οίκου Μόδας για την προβολή του ή απλά συμβαίνει το αντίστροφο.

Η Ακρόπολη και μια σειρά αρχαιολογικών χώρων της χώρας πέραν του ότι βρίσκονται στον κατάλογο των μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς είναι όχι απλά γνωστά, αλλά ακτινοβολούν σε όλον τον κόσμο από μόνα τους.

Δεν χρειάζονται τέτοιες διαφημίσεις γιατί ούτως ή άλλως είναι παγκόσμιες αναφορές και ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Δημιουργούν προστιθέμενη αξία στους διαφημιζόμενους.
Εξάλλου για την προφύλαξή τους, απομακρύνεται οποιαδήποτε υπερβολική χρήση ώστε να προφυλαχθούν από την φθορά.

Επιπλέον χώροι πνευματικής κληρονομιάς δεν πρέπει να συνδέονται με καταναλωτικά και εμπορικά προϊόντα.

Το υπουργείο Πολιτισμού ωστόσο σε ανακοίνωσή του σημειώνει πως:

«Μετά από λεπτομερή εξέταση των όσων προτείνει ο διεθνής οίκος υψηλής ραπτικής, κρίθηκε ότι οι εκδηλώσεις αυτού του επιπέδου, με την εμβέλεια και την προβολή που θα έχουν σε πολύ σημαντικές τουριστικές αγορές για την Ελλάδα, όπως αυτές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Ασίας, θα έχουν ιδιαίτερα θετικό πρόσημο».

Αλήθεια, περιμένει η Ακρόπολη που είναι παγκόσμιο σημείο αναφοράς του Πολιτισμού μια φωτογράφιση ή επίδειξη μόδας για να γίνει γνωστή;

Εκτός και αν οι επαφές της συζύγου του πρωθυπουργού στην Καλαμάτα, τον Δεκέμβριο του 2020 είχαν ως αντικείμενο και αυτό…

Μετά τις επικρίσεις για την μετακίνηση σε περίοδο lockdown της Μαρέβας Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη, πηγές του Μεγάρου Μαξίμου είχαν απαντήσει σχετικά, όπως είχε μεταδώσει και το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«H χυδαιότητα κάποιων έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Οφείλουμε να σημειώσουμε λοιπόν ότι η κα Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη δεν πήγε στην Καλαμάτα για εκδρομή, αλλά κατόπιν της προβλεπόμενης έγγραφης άδειας από την Πολιτική Προστασία, συνοδεύοντας στελέχη του οίκου Dior, ενός από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, που ήρθαν στη χώρα μας προκειμένου να ερευνήσουν ύστερα από περιήγηση σε μουσεία, τη δυνατότητα η νέα τους collection το 2021 να έχει αναφορά στην Ελλάδα με αφορμή και τα 200 χρόνια από την ανεξαρτησία. Το γεγονός αυτό, όπως αντιλαμβάνονται όλοι, θα αποτελέσει σημαντική προβολή για τη χώρα. Είναι επίσης γνωστό ότι η κα Μητσοτάκη ασχολείται συστηματικά με την προώθηση της ελληνικής χειροτεχνίας στον κόσμο, γεγονός που σχετίζεται άμεσα με την υλοποίηση της collection. Έλεος πια με τη μικροπρέπεια!».

Οπότε η κυρία υπουργός όπως φαίνεται δεν θα μπορούσε να πει «όχι» στη θέληση της συζύγου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Εξάλλου η άποψη πως η Ακρόπολη χρειάζεται διαφήμιση και σύνδεση με διαφημιζόμενους δεν είναι μάλλον της ιδίας…

Documento Newsletter