Οταν η Καίτη Κωνσταντίνου είχε υποδυθεί τον σαιξπηρικό Ριχάρδο Γ΄

Οταν η Καίτη Κωνσταντίνου είχε υποδυθεί τον σαιξπηρικό Ριχάρδο Γ΄
Η Καίτη Κωνσταντίνου με το εντυπωσιακό κοστούμι της μεταμορφώθηκε επί σκηνής σε ένα άφυλο πλάσμα, που έμοιαζε να προέρχεται από άλλο κόσμο

Ηταν ο ρόλος της ζωής της Καίτης Κωνσταντίνου. Μια αξιοσημείωτη ενσάρκωση ενός σαιξπηρικού ήρωα σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά, στο Σύγχρονο Θέατρο το 2016. Με αυτή την αφορμή την πρωτοσυνάντησα το 2016 στο Παγκράτι. Είχε εμφανιστεί ντυμένη στα μαύρα με αρβύλες και μ’ ένα κέικ στα χέρια αφού με επισκεπτόταν στον δικό μου χώρο. Τα βρήκαμε αμέσως, της είπα πως μοιάζει με μπίτνικ ποιήτρια ή και με ροκ σταρ, καμία σχέση δηλαδή με την κυριλέ μεγαλοκυρία Σωσώ Παπαδήμα που υποδυόταν στα δημοφιλή τηλεοπτικά «Εγκλήματα».

Ακόμη όμως και αν ετοιμαζόταν να παίξει Σαίξπηρ, δεν ένιωθε καμία δυσφορία με το να μιλάει για το πιο ένδοξο πέρασμά της από την ελληνική τηλεόραση. Δεν σνόμπαρε το παρελθόν της, πόσο μάλλον όταν αυτό είχε να κάνει με ένα καθ’ όλα σουρεαλιστικό –όπως εξελίχτηκε σεναριακά– σίριαλ. Λίγες μέρες μετά είχα την τύχη να τη δω στη συγκεκριμένη παράσταση. Με το εντυπωσιακό κοστούμι της η Καίτη είχε μεταμορφωθεί σε ένα πλάσμα άφυλο, που έμοιαζε να βγαίνει στο φως της σκηνής από άλλο κόσμο.

«Δεν με απασχολεί μήπως παίζω έναν αντρικό ρόλο και αν θα πείσω ή όχι. Ούτε τη φωνή μου αλλάζω ούτε την κίνησή μου, τίποτα. Είμαι σίγουρη πως ο θεατής θα ξεχάσει στα πρώτα πέντε λεπτά πως είναι ένας αντρικός ρόλος παιγμένος από μια γυναίκα». Δικά της λόγια για την προσέγγιση εκείνου του δύσκολου ρόλου, με τον οποίο άφησε εποχή στο σύγχρονο θέατρο.

Αρχίσαμε να κάνουμε παρέα και περισσότερο να μιλάμε στο τηλέφωνο ανά διαστήματα. Ηταν εξοργισμένη με την υπόθεση Λιγνάδη, πάνω στην ακμή του κινήματος #MeToo, όπως παλιότερα ήταν εξίσου εξοργισμένη με τους ιεράρχες, οι οποίοι είχαν βάλει τις καμπάνες να χτυπούν πένθιμα κατά την ψήφιση του νομοσχέδιου για την ταυτότητα φύλου. Θα την έλεγα διανοούμενη 100%, αν και πιο πολύ θα της πήγαινε ο χαρακτηρισμός μιας σκεπτόμενης ευαίσθητης γυναίκας. Σπουδαία καλλιτέχνιδα πραγματικά. Εδώ κι ενάμιση χρόνο γνωρίζαμε για τον γολγοθά που ανέβαινε λόγω της υγείας της.

Συνέχισε να δουλεύει ακατάπαυστα στην τηλεόραση, πρώτα στην «Τούρτα της μαμάς» του Ρήγα και πιο πρόσφατα στην «Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα» των Ρέππα – Παπαθανασίου.

Δεν το έβαζε κάτω παρότι γνώριζε από την πρώτη στιγμή τη δυσκολία της κατάστασής της. Η Καίτη Κωνσταντίνου δεν μένει πια εδώ, πέθανε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου σε ηλικία μόλις 61 ετών. Οσοι τη γνωρίσαμε, άλλοι προσωπικά και άλλοι από τους ρόλους της, θα τη θυμόμαστε πάντα με σεβασμό και αγάπη.

Documento Newsletter