Μια ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας για τη Βόρεια Μακεδονία μας προκάλεσε το ενδιαφέρον για να ψάξουμε λίγο περισσότερο το θέμα.
Τι κι αν ως τώρα έχουν αλλάξει ονομασίες, πινακίδες και έντυπα ώστε να εναρμονισθούν με τη Συμφωνία των Πρεσπών. Τι κι αν αλλάζουν βιβλία και αγάλματα…
Τι κι αν η ίδια η Νέα Δημοκρατία δεν έχει δηλώσει πως θα αλλάξει ή θα καταργήσει τη συμφωνία… Το αντίθετο μάλιστα, θα την εφαρμόσει.
Δύο μήνες πριν τα φιλικά της ΜΜΕ ψάχνοντας στις εξαιρέσεις βρήκαν μερικά τουριστικά περίπτερα της Βόρειας Μακεδονίας να ονομάζονται σκέτα «Μακεδονία». Μετά την ελληνική αντίδραση, μέσα σε 24 ώρες είχαν αλλάξει…
Τώρα η ΝΔ βρήκε μια σελίδα του τουρισμού της χώρας να ονομάζεται «Μακεδονία» και συνεχίστηκε το σενάριο…
Τι λέει η ανακοίνωση της ΝΔ:
«Η προκλητική και θρασύτατη χρήση του όρου “Μακεδονία” από επίσημη ιστοσελίδα των Σκοπίων και μάλιστα για την τουριστική προβολή της γειτονικής χώρας, δικαιώνει με τον χειρότερο τρόπο την πρόβλεψη της Νέας Δημοκρατίας. Ότι μετά την απαράδεκτη υποχώρηση της κυβέρνησης Τσίπρα να παραδώσει άνευ όρων στους γείτονες τη δήθεν “μακεδονική ταυτότητα και γλώσσα”, ο όρος “Βόρεια” απλά θα εκφυλιστεί και θα ξεχαστεί.
Η κυβέρνηση οφείλει να αντιδράσει άμεσα. Οι λίγες ημέρες που της απομένουν στην εξουσία δεν της συγχωρούν κανένα άλλοθι αδράνειας».
Ή άγνοια έχουν ή απλά όλα στον προεκλογικό αγώνα…
Αρκεί απλά να ψάξεις:
Η Βόρεια Μακεδονία σύμφωνα με τη Συμφωνία των Πρεσπών δεν έχει κανένα πλέον δικαίωμα να χρησιμοποιεί την ονομασία αυτή και όλα βρίσκονται στη διαδικασία των αλλαγών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr, το νέο τουριστικό λογότυπο της Βόρειας Μακεδονίας βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας και θα αλλάξει έως το τέλος του τρέχοντος έτους, ώστε να ξεκινήσουν οι νέες διαφημιστικές εκστρατείες με τη χρήση του νέου συνταγματικού ονόματος.
Μπορεί να είναι –όπως μας ενημέρωσαν – «I need North Macedonia» (Χρειάζομαι την Βόρεια Μακεδονία). Κάτι ανάλογο ανέφερε και στο ρεπορτάζ του το κανάλι 24VESTI.
«Από το δεύτερο εξάμηνο, δηλαδή από την τουριστική έκθεση στο Λονδίνο, ξεκινάμε με σιωπηλή αλλαγή της επωνυμίας διότι αυτή είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο. Προετοιμάζονται νέα φυλλάδια, νέο διαφημιστικό υλικό, νέα διαφημιστικά σποτ. Είμαστε κυβερνητική υπηρεσία και ακολουθούμε τις κατευθυντήριες γραμμές της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και σίγουρα θα συμμετέχουμε με το νέο όνομα», ανέφερε ο Λιούπτσο Γιάνεφσκι, διευθυντής της Υπηρεσίας για την στήριξη και την προώθηση του τουρισμού.
Οι ξενοδόχοι λένε ότι η αλλαγή της επωνυμίας συνεπάγεται και επιπλέον κόστος, ωστόσο αναμένουν ότι μετά από αυτό θα υπάρξουν επιπρόσθετα οφέλη.
Απλά ορισμένα χρειάζονται χρόνο και ίσως αν η ΝΔ έψαχνε περισσότερο, να έβρισκε και το λόγο που μια ιστοσελίδα και ορισμένα φυλλάδια δεν έχουν ακόμα αντικατατασταθεί…
Εκτός και αν τα πυροτεχνήματα είναι μίας χρήσης: Προεκλογικής
Η ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών:
«Η Νέα Δημοκρατία επιλέγει για μια ακόμα φορά να γίνει ουρά των κίτρινων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που στηρίζουν την πολιτική της» τονίζει το γραφείο Τύπου του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Κατρούγκαλου σε ανακοίνωση του, με αφορμή δημοσιεύματα εφημερίδων αλλά και ρεπορτάζ τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών σχετικά με τη Βόρεια Μακεδονία. «Επιλέγει να αγνοεί για προφανείς λόγους μικροπολιτικής εκμετάλλευσης το γεγονός ότι όλη η υφήλιος αποκαλεί τη γείτονα χώρα Βόρεια Μακεδονία, ότι αυτή έχει αλλάξει εκατοντάδες ονομασίες θεσμών και κτηρίων ώστε να αντιστοιχούν στη νέα ονομασία και συνεχίζει, και ότι ήδη από τις 15 Μαΐου έχει ανακοινώσει ότι πρόκειται να αλλάξει η τουριστική της εκστρατεία για να είναι σύμφωνη με τη νέα της ονομασία» επισημαίνει και προσθέτει:
«Και όλα αυτά σε πλήρη αντίθεση με την εποχή κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας όπου η γειτονική χώρα χρησιμοποιούσε κατά κόρον την τότε συνταγματική της ονομασία και σε διεθνές επίπεδο, ενώ στην καλύτερη περίπτωση χρησιμοποιούσε την προσωρινή ονομασία Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, μια ονομασία δηλαδή όπου ο επιθετικός προσδιορισμός ήταν στη “Δημοκρατία” και όχι στη λέξη “Μακεδονία”».