Όσκαρ στην κρίση!

Όσκαρ στην κρίση!

Το σίριαλ των φετινών Όσκαρ ονομάζεται Αντρεα Ραϊσμπορόου κι αφορά στην αναπάντεχη για πολλούς παρουσία της βρετανίδας ηθοποιού στην κατηγορία των κορυφαίων γυναικείων ερμηνειών της χρονιάς.

Το φιλμ «Όσα φέρνει η ζωή» (To Leslie) του ανεξάρτητου κινηματογραφιστή Μάικλ Μόρις βγήκε στις ελληνικές αίθουσες τον περασμένο Νοέμβριο. Ηρωίδα του φιλμ είναι η Λέσλι, μια φτωχή Τεξανή μητέρα που παλεύει να προσφέρει στον γιο της τα απαραίτητα. Όταν η Λέσλι κερδίζει στο λαχείο 190.000 δολάρια θεωρεί ότι ήρθε η ώρα για να αλλάξει ζωή.

Όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις η «τυχερή» γυναίκα χάνει γρήγορα τα λεφτά και μαζί τους ανθρώπους που νοιάζονται πραγματικά για εκείνη(ανάμεσα τους κι ο γιος της) εξαιτίας του εθισμού της στο αλκοόλ.

Το πικρό τούτο δράμα του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, με το σενάριο να  προέρχεται από ένα αληθινό γεγονός δεν ευτύχησε ούτε στις ελληνικές ούτε στις αμερικανικές αίθουσες παρότι η ερμηνεία της βρετανίδας Ραϊσμπορόου «είναι σχεδόν εξωπραγματική» όπως γράφαμε στην κριτική μας.

Να που όμως το φιλμ, παρά τις αντίθετες προβλέψεις, βρέθηκε μέσω της ερμηνείας της Ραϊσμπορόου στις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες, προσπερνώντας ερμηνείες καταξιωμένων ηθοποιών σε πιο δυνατά και προβεβλημένα έργα, όπως της Βαϊόλα Ντέιβις στο φιλμ «Η γυναίκα βασιλιάς» ή της Ολίβια Κόλμαν στο δράμα του Σαμ Μέντες «Η αυτοκρατορία του φωτός» που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις ελληνικές αίθουσες.

Και κάπου εδώ αρχίζει το θρίλερ. Η Αντρέα Ραϊσμπορόου βρέθηκε στο επίκεντρο μιας οργισμένης επίθεσης από εκπροσώπους της αμερικανικής βιομηχανίας του θεάματος που έκριναν πως η βρετανίδα ηθοποιός βρέθηκε στην οσκαρική πεντάδα με πλάγιους τρόπους και πονηρές πρακτικές.

Κανονικά δεν θα δίναμε ιδιαίτερη σημασία αλλά επειδή στα Όσκαρ δεν αστειεύονται με τέτοια περιστατικά, ας θυμίσουμε τα βασικά- και αστεία κατά τη γνώμη μας- του ατυχούς περιστατικού. Όπως αποδείχτηκε λοιπόν η υποψηφιότητα της Ραϊσμπορόου προέκυψε από καλά συντονισμένη δυναμική υποστήριξη διάσημων συναδέλφων της (Γκουίνεθ Πάλτροου, Έντουαρντ Νόρτον κ.α.) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζοντας τους εκλέκτορες των Όσκαρ κι όχι από τις συνήθεις οργανωμένες και πολυέξοδες καμπάνιες προώθησης κάποιου στούντιο, που επίσης γίνονται για να επηρεάζονται οι εκλέκτορες!

Οι εκπρόσωποι των μεγάλων χολιγουντιανών οίκων λοιπόν, άσκησαν μεγάλη πίεση στην Ακαδημία για να αποσύρει την υποψηφιότητα της Ραϊσμπορόου. Φανταστείτε τι έντονες – και δυσφημιστικές για τον λαμπερό θεσμό- αντιδράσεις θα προκαλούσε μια τέτοια απόφαση. Τελικά το διοικητικό συμβούλιο της Ακαδημίας αναγκάστηκε να εκδώσει ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει ζήτημα ακύρωσης της υποψηφιότητας της Ραϊσμπορόου αλλά ξεκινά έρευνα για την τακτική της εκστρατείας προώθησης του φιλμ που ακολούθησε η παραγωγός εταιρεία ενώ εκφράζει την «ανησυχία του για την τήρηση των κανονισμών που διασφαλίζουν μια δίκαιη και ηθική διαδικασία απονομής βραβείων καθώς πρόκειται για μία από τις βασικές αξίες της Ακαδημίας».

Ετικέτες

Documento Newsletter