Κάθε απονομή των βραβείων της αμερικανικής βιομηχανίας του θεάματος είναι μια καλή αφορμή για να βγάλουμε τις λίστες με τα ρεκόρ, να μετρήσουμε τις επιδόσεις των υποψηφίων και να τεστάρουμε τις αντοχές των αριθμών που αντέχουν στο χρόνο.
10 οι υποψηφιότητες του «Mank». Είναι οι περισσότερες από κάθε άλλη φετινή ταινία.
76: Αριθμός ρεκόρ για τις γυναίκες υποψήφιες στη φετινή τελετή.
4: Με τη φετινή (τέταρτη συνολικά στην καριέρα της) υποψηφιότητά της για το Όσκαρ καλύτερης A΄ γυναικείας ερμηνείας με την ταινία «Ma Rainey’s Black Bottom» η Βαϊόλα Ντέιβις γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία του θεσμού, ξεπερνώντας την Οκτάβια Σπένσερ που έχει τρεις.
8: Η Γκλεν Κλόουζ για όγδοη φορά επιχειρεί να κατακτήσει το βραβείο που λείπει από τη συλλογή της χάρη στην υποψηφιότητα στην κατηγορία Β΄ γυναικείου ρόλου με το «Hillbilly elegy» του Ρον Χάουαραντ. Εδώ να πούμε ότι για τον ίδιο ρόλο είναι υποψήφια και για το Χρυσό Βατόμουρο, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην κοινή πορεία των δυο θεσμών και προφανώς αφαιρεί πόντους στην προσπάθεια της 73χρονης ηθοποιού να κερδίσει το πρώτο της Όσκαρ.
6 οι υποψηφιότητες για το «Nomadland», το ισχυρό αουτσάιντερ που απειλεί με ήττα το φαβορί «Mank».
52 οι ενώσεις κριτικών κινηματογράφου σε όλες τις ΗΠΑ που συμπεριέλαβαν το υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ταινίας «Sound of metal»του Ντάριους Μάρντερ στα κορυφαία φιλμ της χρονιάς.
2: Για πρώτη φορά στην ιστορία των Όσκαρ δυο σκηνοθέτιδες, η Κινέζα Κλόι Ζάο («Nomadland») και η Αγγλίδα Έμεραλντ Φένελ («Promising young woman») βρίσκονται στην πεντάδα των υποψήφιων σκηνοθετών.
36 οι συνολικές υποψηφιότητες για τις ταινίες που παρήγαγε το Netflix.
2 οι ελληνικής καταγωγής υποψήφιοι για φέτος. Ο μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός («The father») και ο διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ («Η δίκη των 7 του Σικάγο»). Για τον Λαμπρινό είναι η πρώτη φορά, ενώ ο Παπαμιχαήλ είχε ξαναπροταθεί το 2014 για το «Νεμπράσκα» του Αλεξάντερ Πέιν.
1969: Για πρώτη φορά από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Κίνα δεν θα μεταδώσει την οσκαρική τελετή. Ο κύριος λόγος έχει να κάνει με τη δυσφορία της κινεζικής κυβέρνησης ύστερα από τις επικριτικές δηλώσεις της σκηνοθέτριας του «Nomadland» Κλόι Ζάο για τη χώρα καταγωγής της όταν έμαθε ότι η ταινία της δεν θα προβληθεί στην εκεί. Ένας άλλος λόγος είναι η υποψηφιότητα στην κατηγορία των ντοκιμαντέρ μικρού μήκους του φιλμ «Do not split»που έχει θέμα του τις συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας στους δρόμους του Χονγκ Κονγκ τον Ιούνιο του 2020 με αφορμή την απαγόρευση της κυβέρνησης των εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια από τη σφαγή στην πλατεία Τιεν Αν Μεν.
7: Ο μακαρίτης Τσάντγουικ Μπόουζμαν είναι ο έβδομος ηθοποιός (και πρώτος Αφροαμερικανός) που παίρνει υποψηφιότητα ερμηνείας μετά τον θάνατό του, χάρη στην ερμηνεία του στο «Ma Rainey’s Black Bottom».
6 οι ασιατικής καταγωγής υποψήφιοι για φέτος. Είναι οι περισσότεροι από κάθε άλλη χρονιά.
23,6 εκατ.: Τόσοι τηλεθεατές παρακολούθησαν πέρυσι την τελετή όταν θριάμβευσαν τα «Παράσιτα» και ήταν το πιο χαμηλό νούμερο θεαματικότητας στην ιστορία του θεσμού. Από ό,τι φαίνεται το αρνητικό ρεκόρ ίσως σπάσει φέτος.
3: Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεν θα υπάρχει κεντρικός παρουσιαστής της τελετής.
1: Η πρώτη φορά που μουσουλμάνος ηθοποιός προτείνεται για το Όσκαρ Α΄ αντρικού ρόλου. Ο λόγος για τον Ριζ Αχμέντ του «Sound of metal». Ο Μαχερσάλα Άλι νίκησε στην κατηγορία Β΄ ρόλου με τα «Moonlight» και «Πράσινο Βιβλίο».