Όσκαρ 2020: Έγινε η ανατροπή – Σάρωσαν τα «Παράσιτα»

Η ενενηκοστή δεύτερη τελετή των βραβείων Όσκαρ, των κορυφαίων τιμητικών διακρίσεων της αμερικανικής ακαδημίας του κινηματογράφου, άνοιξε το βράδυ της Κυριακής (τα ξημερώματα της Δευτέρας ώρα Ελλάδας) με τον 50χρονο Μπονγκ Τζουν Χο να κάνει την ανατροπή

Η βραδιά ξεκίνησε με μια εκκεντρική ερμηνεία της Τζανέλ Μονέ, τραγουδίστριας και ακτιβίστριας, με χορευτές ντυμένους Τζόκερ στο φόντο, στους ρυθμούς ενός τραγουδιού από το φιλμ «Ένας υπέροχος γείτονας» (A beautiful day in the neighborhood).

Πρωταγωνιστής της βραδιάς ήταν ο Μπονγκ Τζουν Χο και η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite) που στέφθηκε καλύτερη ταινία στα φετινά Όσκαρ, επιτυγχάνοντας έναν για πολλούς απρόσμενο θρίαμβο, παρότι το πολεμικό δράμα «1917» του Σαμ Μέντες θεωρείτο το μεγάλο φαβορί.

Συγκεκριμένα η ταινία «Παράσιτα», υβρίδιο θρίλερ και διαβρωτικής μαύρης κωμωδίας για τις κοινωνικές ανισότητες στη σύγχρονη Σεούλ, μπόρεσε να σπάσει το ως χθες ανυπέρβλητο γλωσσικό φράγμα, αφού σημείωσε μεγάλη επιτυχία σε διεθνές επίπεδο, για να πετύχει τελικά κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ στο Χόλιγουντ: να αποσπάσει βραβείο καλύτερης ταινίας, το πλέον βαρύτιμο της αμερικανικής ακαδημίας του κινηματογράφου, μαζί με αυτά της καλύτερης σκηνοθεσίας, του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ο Μπονγκ Τζουν Χο έγινε ο πρώτος ασιάτης που κέρδισε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, ενώ το έργο του έγινε η πρώτη ξενόγλωσση ταινία στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε το βραβείο της καλύτερης ταινίας.

Είχε ήδη εξασφαλίσει το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και, ήδη στην αρχή της βραδιάς, αυτό του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Ο 50χρονος Μπονγκ κέρδισε βετεράνους, όπως ο Μάρτιν Σκορτσέζε και ο Κουέντιν Ταραντίνο. Παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, αναφέρθηκε τιμητικά και στους δυο τους.

«Όταν πήγαινα σχολείο, μελετούσα τα φιλμ του Μάρτιν Σκορτσέζε. Και μόνο που ήμουν υποψήφιος ήταν τεράστια τιμή. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα», είπε καταχειροκροτούμενος.

«Όταν ακόμα οι περισσότεροι στις ΗΠΑ δεν γνώριζαν καν τις ταινίες μου, ο Κουέντιν πάντα τις έβαζε στους καταλόγους του» με τα αγαπημένα του φιλμ, συνέχισε ο Μπονγκ. «Εδώ είναι. Κουέντιν, σ’ αγαπάω!»

«Θα πίνω μέχρι το πρωί», είχε πει νωρίτερα, όταν παραλάμβανε το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ο Μπονγκ συνηθίζει να γυρίζει ταινίες η πλοκή των οποίων τις κάνει κωμωδίες και θρίλερ ταυτόχρονα, όπως για παράδειγμα το φιλμ «Μνήμες εγκλήματος» (Memories of Murder, 2003). Τα «Παράσιτα» είναι μακράν η πιο επιτυχημένη ταινία του μέχρι σήμερα. Ήδη πέραν της πολύ καλής εισπρακτικής της πορείας εξασφάλισε το κορυφαίο βραβείο στις Κάννες.

«Ήξερα ότι είχε τη δική του δύναμη, ότι θα πρόσφερε τροφή για σκέψη, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει πως μπορούσε να είναι τόσο επιτυχημένη ταινία στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, στη Γαλλία», παραδέχθηκε.

«Πολλοί αμερικανοί θεατές είπαν ότι τα ‘Παράσιτα’ είναι πολύ απρόβλεπτη ταινία, νομίζω ότι αυτό απόλαυσε το κοινό», πρόσθεσε. Εξερευνά, επισήμανε, την «ευγένεια προς τα ανθρώπινα όντα», την «ανθρώπινη αξιοπρέπεια».

«Αν ξεπεράσετε το φράγμα των δύο εκατοστών των υποτίτλων, ανακαλύπτετε καταπληκτικές ταινίες», είχε σχολιάσει με χιούμορ ο Μπονγκ παραλαμβάνοντας τη Χρυσή Σφαίρα τον περασμένο μήνα.

Οι άλλοι υποψήφιοι για το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας ήταν ο Μάρτιν Σκορτσέζε (The Irishman), ο Κουέντιν Ταραντίνο (Once Upon a Time in Hollywood), ο Σαμ Μέντες (1917) και ο Τοντ Φίλιπς (Joker).

Τα σημαντικότερα βραβεία

Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite), υβρίδιο θρίλερ και διαβρωτικής μαύρης κωμωδίας για τις κοινωνικές ανισότητες στη σύγχρονη Σεούλ, μπόρεσε να σπάσει το ως χθες ανυπέρβλητο γλωσσικό φράγμα, αφού σημείωσε μεγάλη επιτυχία σε διεθνές επίπεδο, για να πετύχει τελικά κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ στο Χόλιγουντ: να αποσπάσει βραβείο καλύτερης ταινίας, το πλέον βαρύτιμο της αμερικανικής ακαδημίας του κινηματογράφου, μαζί με αυτά της καλύτερης σκηνοθεσίας, του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ακολουθεί κατάλογος των σημαντικότερων βραβείων:

Καλύτερης ταινίας

«Παράσιτα» (Parasite)

Καλύτερου Α΄ ανδρικού ρόλου

Χοακίν Φίνιξ (Joker)

Καλύτερου Α΄ γυναικείου ρόλου

Ρενέ Ζελβέγκερ (Judy)

Καλύτερης σκηνοθεσίας

Μπονγκ Τζουν Χο (Parasite)

Καλύτερου Β΄ ανδρικού ρόλου

Μπραντ Πιτ (Once Upon a Time in Hollywood)

Καλύτερου Β΄ γυναικείου ρόλου

Λόρα Ντερν (Marriage Story)

Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου

Μπονγκ Τζουν Χο (Parasite)

Καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου

Τάικα Ουατίτι (Jojo Rabbit)

Καλύτερης ταινίας animation

Toy Story 4

Καλύτερου ντοκιμαντέρ

American Factory

Καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας

Parasite

Καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού

«(I’m Gonna) Love Me Again» (Rocketman).

Στον Χοακίν Φίνιξ το Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου

Ο Χοακίν Φίνιξ έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του κλόουν τα βιώματα του οποίου τον μετατρέπουν σε σκοτεινό αντιήρωα στο Joker του Τοντ Φίλιπς, το πρίκουελ της σειράς των ταινιών Batman που σημείωσε απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία.

Στη Ρενέ Ζελβέγκερ το Όσκαρ Α΄γυναικείου ρόλου

Η Ρενέ Ζελβέγκερ έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της θρυλικής ερμηνεύτριας Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Τζούντι» (Judy). Αυτό είναι το δεύτερο Όσκαρ για την τεξανή ηθοποιό, που είχε λάβει το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την «Επιστροφή στο Cold Mountain» (Cold Mountain) το 2004 και ήταν υποψήφια τέσσερις φορές.

Ο πολύ μεθοδικός τρόπος με τον οποίο η Ζελβέγκερ μελέτησε για να μπορέσει να ενσαρκώσει την Γκάρλαντ, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της – τα μαθήματα τραγουδιού, η σπουδή στην κινησιολογία της με τη βοήθεια χορογράφου… -της εξασφάλισαν ήδη μια Χρυσή Σφαίρα, ένα BAFTA κι ένα βραβείο της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών (Screen Actors Guild). Η ταινία επικεντρώνεται σε μια εξαιρετικά δύσκολη φάση της ζωής της διάσημης τραγουδίστριας, όταν αγωνιζόταν να ξεπεράσει την κατάχρηση ουσιών, την κατάθλιψη, την αϋπνία, την οικονομική αστάθεια και δικαστικές μάχες για την κηδεμονία των παιδιών της.

Στον Μπραντ Πιτ το Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου

Το βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου, ένα από τα πρώτα που απονεμήθηκαν, κέρδισε ο 56χρονος Μπραντ Πιτ – αυτό είναι το πρώτο του αγαλματίδιο για ρόλο στη μεγάλη οθόνη, είχε κερδίσει ένα με την ιδιότητα του παραγωγού το 2014 – για την ερμηνεία του στο φιλμ «Κάποτε στο Χόλιγουντ» (Once Upon a Time in Hollywood) του Κουέντιν Ταραντίνο.

Εξάλλου, η παραγωγή του στούντιο Pixar (Ντίσνεϊ) «Η ιστορία των παιχνιδιών 4» (Toy Story 4) απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας animation, όπως ακριβώς και η τρίτη αυτής της σειράς, το 2011. Αυτό είναι το δέκατο Όσκαρ το οποίο αποσπά το στούντιο Πίξαρ αφότου δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη κατηγορία, το 2002.

Στη Λόρα Ντερν το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου

Η Λόρα Ντερν, η καριέρα της οποίας στο Χόλιγουντ διαρκεί τέσσερις δεκαετίες, κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ – δεύτερου γυναικείου ρόλου -για την ενσάρκωση μιας αδίστακτης δικηγόρου που αναλαμβάνει να χειριστεί μια υπόθεση διαζυγίου στην οικογενειακή ταινία «Ιστορία γάμου» (Marriage Story).

«Αυτό είναι το καλύτερο δώρο γενεθλίων που μου έκαναν ποτέ», είπε η Ντερν, που κλείνει τα 53 της σήμερα (Δευτέρα), παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Η κόρη του επιτυχημένου ηθοποιού Μπρους Ντερν και της Ντάιαν Λαντ αφιέρωσε το βραβείο στη 84χρονη μητέρα της, η οποία τη συνόδευσε στην τελετή απονομής.











Ετικέτες