Τις υποψίες συγγενών θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών περί συγκάλυψης από την πλευρά του ΟΣΕ, ενισχύει η δικαστική εξέλιξη σε υπόθεση τροχαίου δυστυχήματος στη Λάρισα, όπου υπήρξε προσπάθεια πλαστογραφίας και νόθευσης εγγράφων με στόχο την ενοχοποίηση του οδηγού της αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ελευθερία πέντε πρόσωπα παραπέμπονται σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Λάρισας. Μεταξύ αυτών ο μέχρι και τον περασμένο Μάρτιο προφυλακισμένος για το δυστύχημα των Τεμπών, πρώην προϊστάμενος Επιθεώρησης του ΟΣΕ της Λάρισας Δημήτρης Νικολάου, ο σταθμάρχης που μετά την προφυλάκιση Νικολάου αναβαθμίστηκε σε προϊστάμενο Επιθεώρησης στη Λάρισας παρότι ερευνωμενος από τη Δικαιοσύνη, δύο σταθμάρχες της υπηρεσίας αλλά και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας τον οποίο όπως καταγγέλλεται προσπάθησαν να ενοχοποιήσουν.
Την υπόθεση είχε αναδείξει το documentonews.gr από το καλοκαίρι του 2023.
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Ελευθερία με τη σύμφωνη γνώμη της Προέδρου Εφετών Λάρισας και του Αντεισαγγελέα Εφετών Λάρισας και σε ημερομηνία που αναμένεται να προσδιορισθεί, παραπέμπονται πέντε συνολικά κατηγορούμενοι.
Ο πρώην Επιθεωρητής και κατηγορούμενος για τα Τέμπη παραπέμπεται για την πράξη της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία κατ’ εξακολούθηση, ο νυν Επιθεωρητής και πρώην σταθμάρχης για τις πράξεις, της διατάραξης με πρόθεση της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσου σταθερής τροχιάς με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις εξίσου επικίνδυνες με αυτές, της παραβίασης κανόνων τεχνικού ελέγχου με περαιτέρω από αμέλεια αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου, της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία κατ’ εξακολούθηση, ο σταθμάρχης την ώρα του τροχαίου δυστυχήματος για την πράξη της πλαστογραφίας κατ’ εξακολούθηση και ο βραδινός σταθμάρχης της ημέρας του δυστυχήματος για την πράξη της διατάραξης με πρόθεση της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσου σταθερής τροχιάς με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις εξίσου επικίνδυνες με αυτές της παραβίασης κανόνων τεχνικού ελέγχου με περαιτέρω από αμέλεια αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.
Ο μηχανοδηγός
Σε ότι αφορά το μηχανοδηγο ο οποίος είχε καταθέσει μηνυτήρια αναφορά ενώπιον της Δικαιοσύνης, παραπέμπεται για διατάραξη με πρόθεση της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσου σταθερής τροχιάς με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις εξίσου επικίνδυνες με αυτές της παραβίασης κανόνων τεχνικού ελέγχου με περαιτέρω από αμέλεια αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου και για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Πρόκειται για το μηχανοδηγό, στον οποίο προσπάθησαν να μεταθέσουν τις ευθύνες για το δυστύχημα του 2022 νοθεύοντας έγγραφα όπως είχε καταγγείλει σε επιστολή της προς τη Hellenic Train η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Έλξης τον Οκτώβριο του 2022.
Το τροχαίο δυστύχημα
Τον Ιούνιο του 2022 ένας 34χρονος οδηγός ΙΧ στη Λάρισα επιχείρησε να περάσει ισόπεδη διάβαση. Κατά την προσπάθεια το αυτοκίνητο που οδηγούσε παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία της Hellenic Train που κινούνταν από τον Βόλο με κατεύθυνση προς τη Λάρισα. Οδηγός της αμαξοστοιχίας ήταν ένας έμπειρος μηχανοδηγός με περισσότερα από 30 χρόνια προϋπηρεσίας. Ο οδηγός του αυτοκινήτου τραυματίστηκε θανάσιμα και λίγο αργότερα άφησε την τελευταία του πνοή. Τον Οκτώβριο του 2022 η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης απέστειλε επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train σχετικά με την πλαστογράφηση του φύλλου πορείας που είχε δοθεί στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας. Σε αυτήν οι μηχανοδηγοί περιέγραφαν όσα κατήγγειλε και ο οδηγός της αμαξοστοιχίας σχετικά με «πλαστογράφηση» του φύλλου πορείας. Σύμφωνα με την επιστολή, η οποία κοινοποιήθηκε στη δ/ντρια νομικών υπηρεσιών και στον δ/ντή εκμετάλλευσης της Hellenic Train, ο μηχανοδηγός του ΟΣΕ πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βόλος – Λάρισα.
Όταν ξεκίνησε το δρομολόγιο, ο σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας (ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου ήταν κλειστός) παρέδωσε στον μηχανοδηγό ένα έντυπο φύλλο πορείας το οποίο περιλάμβανε υποδείξεις για βραδυπορίες που θα έπρεπε να τηρήσει στη σιδηροδρομική γραμμή. Συγκεκριμένα περιείχε ένα «δελτίο περιορισμού ταχύτητας» και ένα «δελτίο ειδοποίησης» όπως αποκαλούνται. Δεν περιείχε όμως καμία αναφορά περί ύπαρξης βλάβης στο Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) της επίμαχης διάβασης που έγινε το δυστύχημα. Με απλά λόγια, στη διάβαση δεν λειτουργούσαν οι μπάρες οι οποίες θα απέτρεπαν το δυστύχημα, ενώ παράλληλα δεν είχαν ληφθεί ούτε τα απαιτούμενα προσωρινά μέτρα προστασίας. Το φύλλο πορείας που παραδόθηκε στον μηχανοδηγό είχε φωτογραφήσει κατά την παράδοση, για καλή του τύχη, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας Αλέξανδρος Κοντογεωργίου.
Άλλαξε το φύλλο πορείας
Στη συνέχεια ο μηχανοδηγός διαπίστωσε κάτι που του προκάλεσε μεγάλη έκπληξη. Το τελικό φύλλο πορείας που παραδόθηκε υπηρεσιακά ήταν διαφορετικό από αυτό που του είχε παραδοθεί στο χέρι την ημέρα του δρομολογίου. Συγκεκριμένα, στο τελικό φύλλο πορείας είχε «εμφιλοχωρήσει και μια επιπλέον χειρόγραφη υπόδειξη για ύπαρξη βλάβης στην επίμαχη ΑΣΙΔ», όπως κατήγγειλαν στην επιστολή τους οι μηχανοδηγοί. Οπως υποστήριζαν, η «επιπρόσθετη καταγραφή» κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν και φέρεται να είχε τεθεί «εκ των υστέρων από τρίτο πρόσωπο». Κάτι που, όπως ανέφεραν, αποδεικνυόταν και από τη διαφορά στον γραφικό χαρακτήρα. Σκοπός της πλαστογραφίας ήταν «να κατηγορηθεί ο μηχανοδηγός ως υπεύθυνος για το συγκεκριμένο δυστύχημα και να αποκλειστεί κάθε κίνδυνος (αστικός ή ποινικός) για άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα συνδεόμενα με την εταιρεία» σύμφωνα με το σωματείο των μηχανοδηγών.
Τα παραπάνω κατήγγειλε σε μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε αργότερα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας.
«Κατά τη γνώμη μου η επιπρόσθετη καταγραφή που υποδεικνύει δήθεν εκ των προτέρων βλάβη στην επίμαχη ΑΣΙΔ κάθε άλλο παρά τυχαία εμφιλοχώρησε, αντιθέτως τέθηκε εκ των υστέρων από τρίτο κατά τα ως άνω προκειμένου να παραπλανηθούν οι αρμόδιες αρχές, να κατηγορηθώ αδίκως εγώ, ο μηχανοδηγός ως υπεύθυνος για το συγκεκριμένο δυστύχημα και να μην αποδοθούν ευθύνες (αστικές ή ποινικές) σε άλλους εργαζόμενους ή υπεύθυνου άλλων εταιρειών…» ανέφερε μεταξύ άλλων στη μηνυτήρια αναφορά ο μηχανοδηγός.
Διαβάστε επίσης
Θα φάμε και πάλι… ακρίβεια με το τσουβάλι – Νέες ανατιμήσεις αναμένονται από Σεπτέμβριο
«Νηστικοί και χωρίς νερό» – Οι Εποχικοί Πυροσβέστες αποκαλύπτουν διαλόγους σοκ στον ασύρματο (Video)
Κασσελάκης: «Αυτό το failed state Μητσοτάκη πρέπει να τελειώσει. Είναι θέμα ανθρώπινης αξιοπρέπειας»
Φωτιά στην Αττική: 104 κατοικίες κατεδαφιστέες και ακατάλληλες για χρήση – Συνεχίζονται οι αυτοψίες