Από το υπόγειο στο ρετιρέ βρέθηκαν τα αριστουργηματικά «Παράσιτα».
Όσοι έχουν δει το φιλμ ξέρουν ότι μεγάλο μέρος της σαγήνης τους κρύβεται στο υπόγειο της πολυτελούς κατοικίας της πλούσιας οικογένειας. Οι υπόλοιποι που θα σπεύσουν πλέον να δουν το φιλμ που έκανε την μεγάλη ανατροπή στα 92α όσκαρ κερδίζοντας 4 βραβεία έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται τυχεροί. Τα «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Μπον Τζουν Χο δεν είναι μόνο η καλύτερη ταινία της χρονιάς αλλά και μια ιστορική ταινία καθώς γίνεται η πρώτη μη αγγλόφωνη δημιουργία που φτάνει στην ανώτατη διάκριση και κερδίζει το όσκαρ καλύτερης ταινίας. Εδώ και ένα σχεδόν αιώνα ζωής των διασημότερων κινηματογραφικών βραβείων το βραβείο της best picture πήγαινε από αμερικανικές σε βρετανικές παραγωγές που μιλούσαν αυστηρά αγγλικά (με εξαίρεση τον διεθνή και βουβό «Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους το 2011) αλλά ο Μπον Τζουν Χο που έκανε το 3 στα 3 – καλύτερος σκηνοθέτης και σεναριογράφος επίσης- έσπασε την μακρόχρονη αυτή παράδοση.
Το τελευταίο δεκαήμερο πάντως η έκπληξη φαινόταν όλο και πιο πιθανή αφού άπαντες υποκλίνονταν όχι μόνο στην καλλιτεχνική αρτιότητα ενός φιλμ που έχει μόνο αρετές αλλά και στο ασυναγώνιστο σενάριο που συνδυάζει την πολιτική θέση (απροκάλυπτα αντικαπιταλιστική η ματιά του σκηνοθέτη που αρχικά είχε αποφασίσει να κάνει τα «Παράσιτα» θεατρικό έργο πριν συνειδητοποιήσει τον κινηματογραφικό θησαυρό που είχε στα χέρια τους) με το ευφάνταστο και δημιουργικό ανακάτεμα των ειδών.
Επίσης στα υπόλοιπα ρεκόρ των «Παρασίτων» αξίζει να επισημάνουμε ότι είναι η πρώτη ταινία στην ιστορία που κερδίζει το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και το όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ ο Μπονγκ Τζουν-χο είναι ο τρίτος σκηνοθέτης στην οσκαρική ιστορία που κερδίζει το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας για ταινία που δεν μιλάει αγγλικά. Οι προηγούμενοι δύο ήταν ο Μισέλ Χαζαναβίσιους για το βουβό «The Artist» όπως προαναφέραμε και πέρυσι ο Αλφόνσο Κουαρόν για το «Roma».
Τέλος είναι η τρίτη ξενόγλωση ταινία που κερδίζει τα περισσότερα όσκαρ, συνολικά τέσσερα κάτι που είχαν πετύχει μόνο το «Φάνι και Αλέξανδρος» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και το «Τίγρης και Δράκος» του Ανγκ Λι.
Από τους χαμένους της βραδιάς τα φιλμ «1917», το μεγάλο φαβορί, που περιορίστηκε σε 3 βραβεία (φωτογραφίας, οπτικά εφέ, ηχητικό μοντάζ) και ο «Ιρλανδός» που έμεινε χωρίς βραβείο παρά τις 10 υποψηφιότητες!
Στις ομιλίες της χθεσινής τελετής ο Χοακίν Φίνιξ που κέρδισε το βραβείο Α ρόλου για τον «Τζόκερ» έκλεψε το περισσότερο χειροκρότημα καθώς στην επισήμανση του για το αίσθημα της αδικίας που κυριαρχεί σε όλο τον πλανήτη πρόσθεσε την αλαζονεία του ανθρώπινου είδους απέναντι στη φύση και θυμήθηκε μια προσωπική εικόνα που αφορούσε στον αδικοχαμένο αδελφό του Ρίβερ Φίνιξ.