Οργή εκπαιδευτικών, παρά τη «διπλωματία» Πιερρακάκη

Οργή εκπαιδευτικών, παρά τη «διπλωματία» Πιερρακάκη
Φωτογραφία αρχείου από διαμαρτυρία αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Επί ποδός πολέμου βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί της χώρας παρά το κατακαλόκαιρο. Αιτία η πρόθεση της κυβέρνησης να αλλάξει το σύστημα προσλήψεων που σήμερα ευνοεί τους αναπληρωτές, οι οποίοι εργάζονται πολλά χρόνια σε δύσκολες συνθήκες περιμένοντας τον μόνιμο διορισμό.

Την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης συναντήθηκε με την ΔΟΕ και υποσχέθηκε ότι δεν πρόκειται να θιγούν οι εκπαιδευτικοί που «έχουν βάλει πλάτη τόσα χρόνια» αλλά ταυτόχρονα είπε ότι η πολιτική ηγεσία επιδιώκει «να μπει νέο αίμα στην εκπαίδευση». Την προηγούμενη ημέρα είχε συναντηθεί με την ΟΛΜΕ.

Διαβάστε επίσης: Χρειάζονται 48.000 εκπαιδευτικοί, θα προσληφθούν μόνο 5.000

Αυτά τα αντιφατικά και οι πληροφορίες περί γραπτού διαγωνισμού, που πρόκειται να δώσουν οι υποψήφιοι για τις μόνιμες θέσεις ενοχλούν τους εκπαιδευτικούς. Χαρακτηριστικός είναι ο ειρωνικός τίτλος «Μήπως να ξαναδώσουμε και Πανελλήνιες;», σε κάλεσμα για πανελλαδική συνέλευση από το το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών.

Ο κ. Πιερρακάκης προσπάθησε να καθησυχάσει τη ΔΟΕ λέγοντας ότι διαβούλευση θα διαρκέσει επαρκή χρόνο και δεν θα υπάρξουν αιφνιδιαστικές αλλαγές. Μάλιστα ζήτησε προτάσεις από τους συνδικαλιστές.

Κοινή ανακοίνωση 16 συλλόγων χαρακτηρίζει «αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική» την αλλαγή που προωθεί η κυβέρνηση. Θεωρούν ότι μια δίωρη γραπτή εξέταση δεν μπορεί να κρίνει αν αξίζουν μία θέση στο δημόσιο σχολείο και ότι ο γραπτός διαγωνισμός πάνω στο αντικείμενό τους υπονομεύει τις σπουδές και τα πτυχία τους, απαξιώνει την προϋπηρεσία τους, τα προσόντα τους και την ίδια τη ζωή και την προσωπικότητά τους.

Στην ανακοίνωση εξηγούν: «οι εκπαιδευτικοί είμαστε –αναγκαστικά– από τους πιο προσοντούχους δημόσιους υπαλλήλους. Το σύστημα με το οποίο γίνονται οι προσλήψεις τα τελευταία τρία χρόνια περνάει πάλι μέσα από το ΑΣΕΠ, που αξιολογεί όλα τα προσόντα που προσκομίζουμε (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες, επιμορφώσεις, σεμινάρια κ.ά.) και καταρτίζει πίνακες βάσει των οποίων γίνονται οι προσλήψεις σε κάθε φάση».

Χαρακτηριστική της οργής που επικρατεί στους εκπαιδευτικούς είναι η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας που αναφέρει: «Αντί να διορίσει εδώ και τώρα όλους τους αναπληρωτές [η κυβέρνηση], ψάχνει άθλιους τρόπους, όπως ο γραπτός διαγωνισμός για το πως θα διαιωνίζει αυτή την άθλια κατάσταση της αναπλήρωσης, των χιλιάδων κενών. Ανοίγει δρόμο για απολύσεις. Ψάχνει τρόπους για να διαιρεί τους εκπαιδευτικούς και αντί να είναι κάθε χρόνο όλοι στη θέση τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά, αυτοί να παλεύουν για μια θέση στον ήλιο, κακοπληρωμένη μάλιστα, που θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις ανάγκες των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών».

Αν η κυβέρνηση επιμείνει σε γραπτό διαγωνισμό για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικό προβλέπεται θερμό καλοκαίρι και ακόμη θερμότερο φθινόπωρο στην Παιδεία.

Documento Newsletter