«Όπου φτωχός κι η μοίρα του» το κοινωνικό όραμα του Μητσοτάκη

«Όπου φτωχός κι η μοίρα του» το κοινωνικό όραμα του Μητσοτάκη

Θυμόσαστε τον ψυκτικό από το Περιστέρι που είχε «ξεφύγει» προεκλογικά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη;

Ε, δεν του είχε ξεφύγει! Το όραμά του είναι η ταξική παιδεία και η ταξική κοινωνία, αφού φαρδιά πλατιά μας ξαναλέει κατάμουτρα πως «δεν τρέφει αυταπάτες για κοινωνία χωρίς ανισότητες».

Ούτε και εμείς τρέφουμε αυταπάτες πως μια τέτοια κυβέρνηση θα μπορούσε να θέλει μια κοινωνία που θα τείνει να καλύψει τις ανισότητες.

Αλλά στις νέες δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για το Athens Democracy Forum 2020 (όπου συμμετέχει και ο πραξικοπηματίας Γκουαϊδό από την Βενεζουέλα) μίλησε ορθά κοφτά πως στο μέλλον δεν βλέπει η μόρφωση να είναι το απαραίτητο εφόδιο για μια επαγγελματική προοπτική.

«Ένα παραδοσιακό πτυχίο πανεπιστήμιου από ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο ίσως δεν είναι απαραίτητα ο τρόπος να κερδίσεις μια καλή ζωή», είπε προσθέτοντας πως «η ιδέα να μορφώνεσαι, να βρίσκεις εργασία και να παίρνεις σύνταξη είναι ίσως ήδη παρωχημένη».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε προς την κατεύθυνση των τεχνικών πτυχίων, όπως υδραυλικών και ηλεκτρολόγων.

Με απλά λόγια η μόρφωση, όπως την ξέραμε πριν, που δεν συνδεόταν αναγκαστικά με την μελλοντική απασχόληση του νέου και της νέας, αλλά με την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του και τη γνώση, που απέβλεπε σε ολοκληρωμένο πολίτη, καλό είναι να την ξεχάσουμε.

Η φαρέτρα της ταξικής κοινωνίας που ευαγγελίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκη πέρα από το κερασάκι στην τούρτα που είναι οι μελλοντικές απολαβές ενός υδραυλικού, ηλεκτρολόγου ή ενδεχομένως ψυκτικού, συμπληρώνεται απόλυτα από την ιδιωτική εκπαίδευση όλων των βαθμίδων που ο «έχων», η οικογένεια των νέων και νεανίδων που έχει χρήματα μπορεί να «αγοράσει» τίτλους και πτυχία, διαιωνίζοντας την κοινωνική τους θέση και την οικογενειακή περιουσία, μαζί με γνωριμίες, τίτλους και διακρίσεις.

Έτσι λοιπόν η θατσερικού τύπου κοινωνία, όπου «όπου ο φτωχός κι η μοίρα του» μπορεί (σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη) να δίνει ευκαιρίες οικονομικές στους νέους, χωρίς ωστόσο άλλη γνώση και μόρφωση, αφήνοντας τα κουστούμια και τα ταγέρ στην «ανώτερη οικονομικά τάξη». Προσθέσθε και την πολύ Εκκλησία και το τρίπτυχο συμπληρώνεται για να γυρίσουμε αιώνες πριν! 

Το «μάθε παιδί μου γράμματα» για τους νεοφιλελεύθερους είναι παρωχημένο. Προφανώς οι πανεπιστημιακές γνώσεις, είναι άχρηστες και μπορεί να κάνουν και τους νέους… αριστερούς! 

Εξάλλου δεν αποβλέπουν σε έξυπνους και μορφωμένους πολίτες που θα μπορούσαν να τους αμφισβητήσουν.

Στη διαιώνιση των προνομίων τους αποβλέπουν! 

Υ.Γ.1.  Εννοείται πως δεν υπάρχει καμία πρόθεση να υποβιβασθεί καμία εργασία, ωστόσο ο κάθε νέος και νέα θα πρέπει να έχει μια πλήρη πρόσβαση στη μόρφωση σε όλες τις βαθμίδες με στόχο τον πιο ενημερωμένο και μορφωμένο πολίτη. 

Υ.Γ. 2 Η έννοια της μόρφωσης/εκπαίδευσης ποτέ δεν συνδέθηκε απόλυτα με την έννοια της απασχόλησης. Η τάση της εισαγωγής του κριτηρίου αυτού κυρίως με την σύμπραξη επιχειρήσεων και κολεγίων ή πανεπιστημιακών ιδρυμάτων είναι εντελώς νεοφιλελεύθερη παραβλέποντας την μόρφωση ως δομικό στοιχείο της προσωπικότητας του ατόμου.  

Διαβάστε επίσης: Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο ψυκτικός και ο κατεψυγμένος

Διαβάστε επίσης: Ο ψυκτιΚούλης

Documento Newsletter