Opel Ampera-e: Περισσότερα «καθαρά» χιλιόμετρα…

Όλα σε ένα: αυτό επιχειρεί να προσφέρει η Opel με το ηλεκτρικό της δημιούργημα που εφοδιασμένο με κινητήρα ισχύος 150 kW/204 hp προσφέρει όχι μόνο μηδενικούς ρύπους, αλλά και αυτονομία υπεράνω όλων (της τάξης των 400 χιλιομέτρων), και επιδόσεις που θα το καθιστούν ανταγωνιστή των GTi…

Το Ampera-e έκανε την επίσημη εμφάνισή του στο κοινό το φθινόπωρο στην έκθεση αυτοκινήτου “Mondial de l’Automobile” στο Παρίσι, με την Opel να διαφημίζει σε όλους τους τόνους την αυξημένη του αυτονομία.

Ξεκινάμε, λοιπόν, από αυτό, την αυτονομία, που αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την παρατήρηση ότι τα όποια νούμερα ανακοινώνονται κάθε φορά είναι θεωρητικά, με βάση τα αποτελέσματα ενός κύκλου δοκιμών. Στην περίπτωση του Ampera-e, ο πιο «θεωρητικός» κύκλος NEDC έδωσε κάπου 500 χιλιόμετρα, ενώ ένας δεύτερος, πιο «πραγματικός», ο WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) τουλάχιστον 380 χιλιόμετρα αυτονομίας, κάτι που σίγουρα αποτελεί εξαιρετική επίδοση.

Αυτό, όμως, δεν αρκετό για να δώσει στον οδηγό του Ampera-e τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει, χωρίς άγχος, ένα μακρινό ταξίδι. Έτσι οι Γερμανοί ανακοίνωσαν ότι έχουν ετοιμάσει και σύστημα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος 50 kW, που θα δίνει στο αυτοκίνητο επιπλέον αυτονομία 150 χιλιομέτρων (με βάση προκαταρτικές δοκιμές NEDC), μέσα σε 30 λεπτά.

Το γεγονός τώρα ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι 400 σταθμοί ταχείας φόρτισης θα εγκατασταθούν κατά μήκος των βασικών αυτοκινητόδρομων της χώρας μέχρι το τέλος του 2017 έρχεται να ενισχύσει τη θέση του Ampera-e, που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά την προσεχή άνοιξη. Επιπλέον, η Γερμανική Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα ξοδέψει 300 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση 5.000 σταθμών ταχείας φόρτισης και 10.000 σταθμών σε όλη τη χώρα μέχρι το 2020, γεγονός που θα βοηθήσει στην προώθηση συνολικά της ηλεκτροκίνησης.

Από καθαρά τεχνική σκοπιά τώρα, το μυστικό της επιτυχίας του ηλεκτρικού Opel είναι η επίπεδη μπαταρία που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την LG Chem, που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και αποτελείται από 288 στοιχεία ιόντων λιθίου με συνολική χωρητικότητα 60 kWh.

Τέλος, τα προκαταρκτικά στοιχεία σε σχέση με τις επιδόσεις λένε πολλά, αφού το πεντάθυρο αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση μέχρι τα 50 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα, ενώ εν κινήσει, η εικονική προσπέραση (80 – 120 km/h) ολοκληρώνεται σε 4,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα των 150 km/h προφανώς δεν εντυπωσιάζει, όμως αυτό γίνεται προς χάριν της αυτονομίας, που στις ψηλότερες ταχύτητες απλώς καταστρέφεται. Αυτός είναι και ο λόγος που κανένα από τα διαθέσιμα στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε όλο τον κόσμο, δεν διαθέτει υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Ετικέτες