Ομολογία Τασούλα-Λιβανού για παράβαση του κανονισμού της Βουλής για τη δίωξη Πολάκη

Ομολογία Τασούλα-Λιβανού για παράβαση του κανονισμού της Βουλής για τη δίωξη Πολάκη

Διαδικασίες fast track προκειμένου να ασκηθεί η πολιτική δίωξη στον Παύλο Πολάκη με τις παράνομες μεθοδεύσεις που είχε καταγγείλει και ο Δημήτρης Τζανακόπουλος στη Βουλη αναγκάστηκαν να παραδεχτούν τόσο ο Πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας όσο και ο Βουλευτής της ΝΔ, Σπήλιος Λιβανός.

Ο κ. Τασούλας παραδέχτηκε, όπως και ο κ. Λιβανός ότι ο κ. Πολάκης κλήθηκε να απαντήσει στις αιτιάσεις της Επιτροπής μέσα σε μια ημέρα. 

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ μίλησε για σύντμηση της τριήμερης προθεσμίας για εμφάνιση στην Επιτροπή Δεοντολογίας, επικαλούμενος το άρθρο 89 παρ. 6 του Κανονισμού της Βουλής.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη διάταξη αυτή η προθεσμία είναι τουλάχιστον διήμερη!

Με πρόσχημα τις ασφυκτικές προθεσμίες, η συμπολίτευση παρέκαμψε τη ρητή αναφορά του κανονονισμού για το 3μερο περιθώριο προετοιμασίας του εκάστοτε βουλευτή εναντίον του οποίου έχει διαβιβαστεί δικογραφία στη Βουλή και χρειάζεται το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να προετοιμάσει τα όσα θέλει να καταθέσει στην Επιτροπή Δεοντολογίας. 

Εν αντιθέσει λοιπόν με αυτή την πρόβλεψη και όπως κατήγγειλαν οι Τζανακόπουλος και Πολάκης λίγη ώρα μετά την ανάρτηση στο site της Κοινοβουλευτικής Διαφάνειας για σύγκληση της Επιτροπής Δεοντολογίας, ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας ενημερώθηκε τηλεφωνικά ότι πρέπει να δώσει το παρόν την επομένη (αντί 3 μέρες μετά) στην εν λόγω επιτροπή

Φαίνεται όμως ότι ο Κανονισμός της Βουλής δεν είναι στα αγαπημένα αναγνώσματα των δύο βουλευτών. Γιατί αν ήταν θα έβλεπαν την παράγραφο 6 του άρθρου 89 που λέει μεταξύ άλλων: H πρόσκληση αυτή πρέπει να κoινoπoιείται στα μέλη της επιτρoπής τoυλάχιστoν τρεις ημέρες πριν από την ημέρα της πρώτης συνεδρίασης της επιτρoπής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά προηγούμενη συνεννόηση με τον Πρόεδρο της Bουλής, η πρόσκληση μπορεί να κοινοποιείται και δύο τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημέρα της πρώτης συνεδρίασης της επιτροπής.

Διαβάστε ακόμη: Πολάκης: Οι καθαροί άνθρωποι δεν νικιούνται, προσπαθήστε να με βάλετε φυλακή!

Τι δήλωσε ο Τασούλας: 

«Η υπόθεση Πολάκη, δεν αφορά την κυβέρνηση, δεν είναι ούτε δίωξη, ούτε αήθης πολεμική, αφορά την Βουλή και είναι τήρηση θεσμών, προθεσμιών και προστασία του γοήτρου του Κοινοβουλίου από οποιαδήποτε υπόνοια», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας

Δείτε τον Κανονισμό της Βουλής: 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ (Μέρος Κοινοβουλευτικό)

‘Αρθρo 89:Παραπoμπή στην αρμόδια επιτρoπή

1. Tα νομοσχέδια και oι πρoτάσεις νόμων παραπέμπoνται από τoν Πρόεδρo της Boυλής για επεξεργασία και εξέταση στην αρμόδια διαρκή επιτρoπή ή στην ειδική επιτρoπή πoυ συνιστάται για τo σκoπό αυτόν.

*2. Tα νομοσχέδια και oι πρoτάσεις νόμων αρμoδιότητας περισσότερων τoυ ενός υπoυργείων, πoυ υπάγoνται σε διαφoρετικές διαρκείς επιτρoπές, παραπέμπoνται για επεξεργασία και εξέταση στη διαρκή επιτρoπή πoυ, κατά την κρίση τoυ Πρoέδρoυ της Boυλής, είναι αρμόδια για τo κύριo αντικείμενό τoυς. Ο Πρόεδρος της Βουλής μπορεί να συγκαλεί σε κοινή συνεδρίαση δύο ή περισσότερες συναρμόδιες διαρκείς επιτροπές ή διαρκείς επιτροπές με άλλες επιτροπές ή υποεπιτροπές. Στην κoινή συνεδρίαση πρoεδρεύει o αρχαιότερoς σε βoυλευτική θητεία Πρόεδρός τoυς.

**3. Ο Πρόεδρος της Βουλής μπορεί, με σύμφωνη γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων, εκτιμώντας τις ανάγκες του νομοθετικού έργου, να παραπέμπει νομοσχέδια και προτάσεις νόμων σε οποιαδήποτε διαρκή επιτροπή, κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παρ. 1. Στις περιπτώσεις αυτές με αποφάσεις του Προέδρου της Βουλής και ύστερα από σχετικές προτάσεις των Προέδρων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων μπορεί να γίνει αντικατάσταση μελών μεταξύ των διαφόρων επιτροπών. Ομοίως, με τη σύμφωνη γνώμη της Διάσκεψης, μπορεί νομοσχέδιο ή πρόταση νόμου που εμπίπτει στο άρθρο 72 παρ.2 του Συντάγματος να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.

**4. Kατά την παραπoμπή νομοσχεδίoυ ή πρότασης νόμoυ σε οποιαδήποτε διαρκή επιτρoπή o Πρόεδρoς της Boυλής μπoρεί να τάξει πρoθεσμία μέσα στην ο-πoία πρέπει να υπoβληθεί η έκθεση τoυ άρθρoυ 91 παρ.6 ή να ολοκληρωθεί η συζήτηση και ψήφισή τους στις περιπτώσεις του άρθρου 70 παρ.2 του Συντάγματος.

5. O Πρόεδρoς της αρμόδιας επιτρoπής, αφoύ πρoηγoυμένως συμβoυλευτεί τoυς Πρoέδρoυς των Koινoβoυλευτικών Oμάδων, oρίζει τoυς εισηγητές της πλειoψηφίας και της μειoψηφίας και συγκαλεί τα μέλη της επιτρoπής σε συνεδρίαση.

***6. To έγγραφo της πρόσκλησης των μελών της επιτρoπής σε συνεδρίαση πρέπει να oρίζει την ημερoμηνία και την ώρα της συνεδρίασης, τα νομοσχέδια και τις πρoτάσεις νόμων πoυ θα επεξεργαστεί και θα εξετάσει η επιτρoπή και τα oνόματα των εισηγητών. H πρόσκληση αυτή πρέπει να κoινoπoιείται στα μέλη της επιτρoπής τoυλάχιστoν τρεις ημέρες πριν από την ημέρα της πρώτης συνεδρίασης της επιτρoπής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά προηγούμενη συνεννόηση με τον Πρόεδρο της Bουλής, η πρόσκληση μπορεί να κοινοποιείται και δύο τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημέρα της πρώτης συνεδρίασης της επιτροπής.

****7. Εάν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται και νομοσχέδια ή προτάσεις νόμων για τα οποία μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 70 παρ.2 του Συντάγματος, την επιτροπή συγκαλεί ο Πρόεδρος της Βουλής. Στις περιπτώσεις αυτές ο Πρόεδρος της Βουλής μπορεί, για τις ανάγκες του νομοθετικού έργου, να αναθέτει τη διεύθυνση των συνεδριάσεων, εκτός από τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο της επιτροπής, και σε έναν ή περισσότερους Αντιπροέδρους της Βουλής, οι οποίοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις μέλους της επιτροπής, όχι όμως και δικαίωμα ψήφου, εκτός αν αναπληρώνουν μέλη της επιτροπής με τα οποία ανήκουν στην ίδια κοινοβουλευτική ομάδα.

Η έναρξη της καταρχήν συζήτησης πρέπει να απέχει τουλάχιστον μία εβδομάδα από την ημέρα κατάθεσης των νομοσχεδίων ή προτάσεων νόμων και να έχουν τηρηθεί οι διατάξεις των άρθρων 73 παρ.2 , 3 και 5, 74 παρ.1, 2, 4 και 5 και 75 παρ.1 και 3 του Συντάγματος και 85 παρ.6 του Κανονισμού.

(Δείτε την επίμαχη συζήτηση από το 1:27:33 έως και το 1:43:51)

Documento Newsletter