Ολυμπιακές μίζες – εξοπλιστικά. Οι Γάλλοι εμπλέκουν και τον Σημίτη, στο Documento που κυκλοφορεί – Μαζί το HOTDOC HISTORY, το Docville και το DocAuto

Ο πρώην πρωθυπουργός στο κάδρο μαζί με Χρυσοχοΐδη και Παπαντωνίου. Η ανακρίτρια επαναφέρει δικόγραφα θαμμένα από το 2005. Εισαγγελική έφοδος στο σπίτι και στο γραφείο του Γιάννου.

-Αποκλειστική συνέντευξη με τον γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Στέφανο Ξεκαλάκη: Όσοι μου κουνάνε το δάκτυλο να δημοσιοποιήσουν τα οικονομικά τους.

Νέα Δημοκρατία: Όταν το κόμμα γίνεται εταιρεία. Επιλογή στελεχών και υποψήφιων βουλευτών με όρους και προϋποθέσεις πολυεθνικής και όχι παράταξης.

Γιώργος Σταθάκης: Χείρα βοηθείας σε εταιρεία που χρωστάει εκατομμύρια. Πράσινο φως στην Artume για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου στην Ακαδημία Πλάτωνος.

Παιδεία: Οι μαθητές πειραματόζωα του εκάστοτε υπουργού. Τα φιρμάνια 15 υπουργών για την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Συνέντευξη Πασκάλ Μπρικνέρ: Ο 69χρονος συγγραφέας που έγινε γνωστός στη χώρα μας μέσα από «Τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα» μιλά για την Ελλάδα, η οποία στα μάτια του παραμένει ένας παράδεισος και τονίζει πώς «ο πραγματικός εχθρός της Ευρώπης, είναι η ίδια η Ευρώπη».

Μυστική συνάντηση για το ελληνικό χρέος στη Φρανκφούρτη. Υψηλόβαθμα στελέχη με θητεία στην τρόικα, το ΔΝΤ και θεσμικοί παράγοντες οργανισμών έκαναν αυτοκριτική και συμφώνησαν ότι το «κούρεμα» είναι η μοναδική λύση.

Συνέντευξη Γιώργος Πρίντεζης: «Ούτε το σκέφτομαι ότι μπορεί να φύγω από το λιμάνι». Ο υπαρχηγός της ομάδας μπάσκετ του Ολυμπιακού μιλάει στο Documento για την προσπάθεια των «ερυθρολεύκων» να κατακτήσουν το 4ο τρόπαιο τους στο φάιναλ φορ (19-21/5) της Ευρωλίγκας στην Πόλη.

Το ΗΟΤDOC HISTORY

Η Μάχη της Κρήτης, στο HOTDOC HISTORY που κυκλοφορεί την Κυριακή με το Documento

Αλεξιπτωτιστές κόντρα σε άμαχους. Η τεχνολογική ανωτερότητα του Γ΄ Ράιχ απέναντι στους γκράδες. Τελικά, ο «πολιτισμός» ενάντια στη «βαρβαρότητα».

Μόνο που ο «πολιτισμός» εκδήλωσε όλη του τη βαρβαρότητα απέναντι σε αυτούς που τόλμησαν να υπερασπιστούν τα σπίτια τους. Στην «παράξενη ράτσα» που δέχτηκε τη …δίκαιη οργή – όπως προσπαθεί να μας πείσει ο καθηγητής Ρίχτερ – των «Γερμανών ιπποτών»: Περισσότεροι από 2.000 εκτελεσμένοι χωρίς δίκη μέσα στο καλοκαίρι του 1941.

Από τις σελίδες του αφιερώματος παρελαύνουν όλοι οι πρωταγωνιστές: Βραδυπορούντες Ιταλοί γρεναδιέροι, ημιάγριοι Μαορί πολεμιστές, Βρετανοί πράκτορες της SOE, Πολωνοί αποκρυπτογράφοι που είχαν «σπάσει» το γερμανικό Enigma. Και οι αρχαϊκού τύπου Κρητικοί οπλαρχηγοί.

Ο Χίτλερ μετά από 10 μέρες κατέλαβε το νησί, αλλά αυτό του κόστισε 4.100 επίλεκτους στρατιώτες. Τέσσερις φορές παραπάνω απ΄ όσους είχε χάσει σε όλα τα Βαλκάνια. Μέχρι το τέλος του Πολέμου δεν ξαναχρησιμοποίησε αλεξιπτωτιστές.

Η μάχη της Κρήτης, μέσα στη σκοτεινή Ευρώπη του Μαΐου 1941, σηματοδότησε ένα ορμητικό προανάκρουσμα της Αντίστασης που επρόκειτο να σαρώσει την ήπειρο, τα επόμενα χρόνια, μέχρι τη συντριβή του ναζισμού.

To Docville

Φωτορεπορτάζ για τα 70 χρόνια του φεστιβάλ Κανών. Οι στάρλετ, οι ντίβες και τα καυτά ονόματα, στο Docville

70o φεστιβάλ Κανών. Η μεγάλη κινηματογραφική γιορτή ξεκινά και το “Documento” θυμάται σε ένα πλούσιο φωτορεπορτάζ τις στάρλετ, τις μεγάλες ντίβες και τα καυτά ονόματα που χάραξαν τη διαδρομή του στο πέρασμα των χρόνων, όταν τα φώτα της αίθουσας Λιμιέρ έσβηναν και οι διάσημοι επισκέπτες της ξεχύνονταν στην Κρουαζέτ.

Ο διάσημος Γάλλος συγγραφέας Πασκάλ Μπρικνέρ μιλά στο Documento με αφορμή την επίσκεψή του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Ο 69χρονος συγγραφέας που έγινε γνωστός στη χώρα μας μέσα από «Τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα» μιλά για την Ελλάδα, η οποία στα μάτια του παραμένει ένας παράδεισος και για το μεταναστευτικό αναφέροντας ότι «μόνο οι πιο μορφωμένοι και τολμηροί άνθρωποι μεταναστεύουν. Μόνο οι πιο ικανοί. Οι φτωχοί ή μίζεροι άνθρωποι παραμένουν στη θέση τους», ενώ για την Ευρώπη τονίζει πώς «ο πραγματικός εχθρός της Ευρώπης, είναι η ίδια η Ευρώπη».

Το πρώτο ξενοδοχείο της Αθήνας. Στις παρυφές του πάνω παζαριού της παλιάς Αθήνας κατασκευάστηκε το πρώτο ξενοδοχείο της πόλης, ο Αίολος, που σχεδιάστηκε από τον Σταμάτη Κλεάνθη και οικοδομήθηκε μεταξύ 1835-1837. Στο ρεπορτάζ του Documento ανιχνεύεται η ιστορία του κτιρίου που χρησίμευσε ως βασικό σημείο εκκίνησης της λεγόμενης βαριάς βιομηχανίας της χώρας. Η αρχιτέκτονας-πολεοδόμος Ελια Μαϊντά αναφέρει πως το 1833 «οργανώθηκε πολεοδομικά η πρωτεύουσα πάνω στο τρίγωνο Πειραιώς – Σταδίου – Ερμού και τον τρόπο που χαράχτηκε η οδός Αιόλου και το πως κατασκευάστηκε ο «Αίολος» στη συνάντηση των οδών Αιόλου και Αδριανού, δίπλα από τη Ρωμαϊκή Αγορά.

Η Δέσποινα Σουρμελή-Μισούλη, πρόσφυγας από τον Πόντο στην Αθήνα, έχοντας διανύσει ζωή ενός αιώνα, περιγράφει σε πρώτο πρόσωπο στο Documento οικογενειακές μνήμες από τη Κερασούντα και την Τραπεζούντα καθώς και στιγμιότυπα από τα πρώτα χρόνια του ξεριζωμού. «Ηταν εύφορος τόπος ο Πόντος και οι Ελληνες είχαν δύναμη» αναφέρει υφαίνοντας την ιστορία της πικρής γενιάς της με αφορμή την 19η Μαΐου, ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο.

Από τη στιγμή που το όνομα ενός συγκροτήματος μεταμορφώνεται σε ένα διεθνές εμπορικό σήμα είναι πολύ δύσκολο να πιστέψεις ότι η επανάσταση που σου «πουλάει» αξίζει τον κόπο. Στην περίπτωση των Depeche Mode, όμως, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς το επιδραστικό βρετανικό γκρουπ που έρχεται στην Αθήνα, παραμένει διαχρονικά ελκυστικό, ενώ πριν από δυο μήνες κυκλοφόρησε το νέο τραγούδι τους με τίτλο «Where’s the revolution?».

Οι πόλεις δεν είναι μόνο οι δρόμοι και οι τοίχοι της. Πρωτίστως είναι οι άνθρωποι που τις κατοικούν. Στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση από τις 17 Μαΐου έως τις 16 Ιουλίου εικαστικοί, αρχιτέκτονες και designers (συνολικά 33 συμμετοχές) πλάθουν διαφορετικές ιστορίες για το μέλλον των πόλεων. Μέσα από τα έργα της έκθεσης Tomorrows παρουσιάζονται ουτοπικά και δυστοπικά σενάρια, τα οποία αξιοποιούν το μέλλον ως εργαλείο κατανόησης για το ίδιο το παρόν. Η έκθεση περιλαμβάνει βίντεο εγκαταστάσεις, αρχιτεκτονικές αφηγήσεις, σχέδια, μακέτες και μοντέλα υποθετικών συστημάτων, φορέσιμα και αντικείμενα τρισδιάστατης εκτύπωσης. Ξεχωρίζουν δύο σημαντικά ιστορικά έργα από τη δεκαετία του 1960: η «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» του αρχιτέκτονα Τάκη Χ. Ζενέτου και η «Οικουμενόπολη» του αρχιτέκτονα και πολεοδόμου Κωνσταντίνου Δοξιάδη.

Η ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης Λένα Κιτσοπούλου επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο και στην Πειραματική Σκηνή με τους «Τυραννόσαυρους Rex» και στην αποκλειστική συνέντευξη της στο Documento αναφέρει: «Δεν έχω την πεποίθηση ότι κάποτε ήταν καλύτερα ή κάποτε τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα. Είναι ψευδαίσθηση να ζούμε με την ελπίδα ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες. Δεν είναι ωραία η ζωή· είναι απλώς ζωή».

Μουσικοί από διαφορετικά είδη και στυλ, από διάφορα μέρη του κόσμου θα προσπαθήσουν να βρουν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος παρουσίασης της μουσικής τους σε παιδιά. Το Βig Bang Festival φέρνει τις μουσικές του για τρίτη χρονιά στη Στέγη και προσκαλεί τα παιδιά να βιώσουν ένα πολύχρωμο μουσικό πρόγραμμα, με συναυλίες, ηχητικές εγκαταστάσεις και εργαστήρια.

Και αυτήν την Κυριακή, το DocAuto, η ειδική έκδοση για το αυτοκίνητο, μαζί με το Documento

Ένα ταξίδι από το παρελθόν έως το μέλλον του αυτοκινήτου. Αυτό είναι το docAuto, το ειδικό τεύχος για τους τέσσερις τροχούς.

Ξεκινάμε την περιήγησή µας αντίστροφα: από τα concept cars, τον προπομπό του μέλλοντος, ψήγματα του οποίου ήδη συναντάμε στην εποχούµενη καθηµερινότητά µας, και τα οχήματα που ετοιμάζονται να σπάσουν τα υφιστάμενα ρεκόρ ταχύτητας στο αφιλόξενο έδαφος της Σελήνης μέχρι το θρυλικό Ντεσεβό, τα γαλλικά «δύο άλογα» που διέσχισαν τον αιώνα της τεχνολογικής εμβρυακής φάσης, και τους πιο καυτούς σταρ-πιλότους της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ.

Και από τον Πολ Νιούµαν και τον Στιβ ΜακΚουίν «διακτινιζόμαστε» στο παρόν µε τους απαιτητικούς και κάποιες φορές αδυσώπητους ρυθμούς του: ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και της αεριοκίνησης και πώς αυτές µας εξοικονομούν πόρους. Καλό ταξίδι στο μέλλον της αυτοκίνησης.