Όλο το πόρισμα: Διερεύνηση του Γεωργιάδη για ηθική αυτουργία στη «συμμορία» του ΚΕΕΛΠΝΟ ζητά η Εξεταστική (Αρχείο PDF)

Όλο το πόρισμα: Διερεύνηση του Γεωργιάδη για ηθική αυτουργία στη «συμμορία» του ΚΕΕΛΠΝΟ ζητά η Εξεταστική (Αρχείο PDF)

«Φωτιά» στο πολιτικό σκηνικό βάζει το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία αναφορικά με τα σκάνδαλα στο «αμαρτωλό» ΚΕΕΛΠΝΟ, περιγράφοντας σε 158 σελίδες σειρά δύσοσμων υποθέσεων τυχόν διασπάθισης δημοσίου χρήματος.

Στο «κάδρο» του πορίσματος βρίσκονται οι πρώην υπουργοί Υγείας Αδ. Γεωργιάδης, Δ. Αβραμόπουλος και Αν. Λοβέρδος.

Οι υποθέσεις που αφορούν τον πρώην βουλευτή του ΛΑΟΣ είναι κατά κύριο λόγο οι 23 προσλήψεις στο Κέντρο αλλά και η υπέρμετρη διαφημιστική δαπάνη που διοχετευόταν σε διαφημιστικές εταιρίες και ΜΜΕ μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ. Σε σχέση με το τελευταίο ζήτημα, αίτημα διερεύνησης προς τη Δικαιοσύνη υπάρχει και για τον πρώην υπουργό Υγείας του ΠΑΣΟΚ, ενώ εκτενής αναφορά γίνεται και στην υπόθεση της σύμβασης ύψους 20 εκατ. ευρώ μεταξύ ΚΕΕΛΠΝΟ και ΟΚΑΝΑ.

Αναφορικά με τον Επίτροπο Μετανάστευσης, οι υποθέσεις που αφορούν την θητεία του στο υπουργείο Υγείας είναι η αγορά του κτιρίου του ΚΕΕΛΠΝΟ στο Μαρούσι έναντι 17,5 εκατ. ευρώ με σκιώδεις διαδικασίες, η αγορά και χρήση θερμικών καμερών για μικρό χρονικό διάστημα έναντι 7,7 εκατ. ευρώ «χωρίς την υπογραφή σύμβασης» αλλά και η σύναψη δανείου που αφορά το ΚΕΕΛΠΝΟ ύψους 225 εκατ. ευρώ, το 2009, προκειμένου να αγοραστούν 16 εκατ. αντιγρυπικά εμβόλια που σαπίζουν ως ληγμένα ιατρικά απόβλητα στις αποθήκες του υπουργείου.

Στο πόρισμα περιλαμβάνονται, επίσης, οι υποθέσεις για τον αντικαρκινικό έρανο, για την έρευνα των ορκωτών λογιστών που έφερε στην επιφάνεια ταμειακή διαφορά ύψους 89 εκατ. ευρώ στο Κέντρο για την περίοδο 2007 – 2014, για τις συμβάσεις κτιρίου και συντήρησης, για την κατάτμηση συμβάσεων κατά παράβαση του Π.Δ. 60/2007, για την «χορηγία» στην Μητρόπολη Καισαριανής αλλά και για την περίπτωση του E-HEALTH FORUM το 2014.

Παρατίθενται ακόμα οι εκθέσεις των αρμόδιων υπηρεσιών και Αρχών που διεξήγαγαν κατά το παρελθόν έλεγχο στο ΚΕΕΛΠΝΟ, καταδεικνύοντας τις παθογένειες και παράλληλα το εύρος της σήψης στο Κέντρο, το οποίο χαρακτηρίστηκε και ως «offshore του υπουργείου Υγείας». Ειδικότερα, εμπεριέχονται οι εκθέσεις του ΣΕΥΥΠ για το καθεστώς προσλήψεων στο Κέντρο αλλά και για τη γιγαντιαία διαφημιστική δαπάνη, του ΣΔΟΕ για τις φορολογικές παραβάσεις που εντοπίστηκαν στη λειτουργία του Κέντρου λόγω συναλλαγών με εικονική εταιρία μέσω πλαστών τιμολογίων την περίοδο 2003 έως 2009, όπως επίσης και του ΓΛΚ αναφορικά με το έλλειμμα 20 εκατ. ευρώ για το 2014 και επιπλέον «τρύπα» που ανέρχεται στα 15 εκατ. ευρώ για τα αντιδραστήρια.

Άδωνης Γεωργιάδης

Στο ειδικό κεφάλαιο του πορίσματος σε σχέση με τις 23 παράνομες -κατά το ΣΥΡΙΖΑ- προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ επί θητείας Αδ. Γεωργιάδη στο υπουργείο Υγείας, ζητείται από τη Δικαιοσύνη η διερεύνηση του αντιπροέδρου της ΝΔ για την τυχόν διάπραξη του αδικήματος της ηθικής αυτουργίας επί των παράνομων πράξεων που συντελέστηκαν από τους διωκόμενους διοικητικούς υπαλλήλους του ΚΕΕΛΠΝΟ, οι οποίοι λειτουργούσαν -κατά την σχετική δικογραφία- ως «συμμορία».

«Πιθανολογείται ότι ηθικός αυτουργός όλων των παράνομων πράξεων των διοικητικών υπαλλήλων του ΚΕΕΛΠΟ που εκτέλεσαν το σχέδιο πρόσληψης των «23», συμπεριφερόμενοι ως «συμμορία», όπως τους χαρακτηρίζει και ασκεί σε βάρος τους ποινική δίωξη η Εισαγγελία Διαφθοράς, είναι ο Α. Γεωργιάδης» σημειώνεται επί λέξει στο πόρισμα και εξηγείται περαιτέρω: «Συγκεκριμένα πιθανολογείται σύμφωνα με όλα τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά, τα οποία συγκροτούν και στοιχειοθετούν την ποινικοδικονομική έννοια των ενδείξεων(όπως αμέσως παρακάτω θα αναλυθεί) ότι ο ίδιος, ως βασικός ωφελημένος από την πρόσληψη και απασχόληση των περισσοτέρων στο πολιτικό του γραφείο στου υπουργείο υγείας, είναι ο ηθικός αυτουργός των μη σύννομων πράξεων και παραλείψεων των διοικητικών υπαλλήλων του ΚΕΕΛΠΝΟ, για τις οποίες ήδη η Εισαγγελία Διαφθοράς έχει ασκήσει ποινική δίωξη σε βάρος τους».

Πέρα από το ότι στο πόρισμα ο Αδ. Γεωργιάδης περιγράφεται ως ο μοναδικός ωφελημένος από τη διαδικασία των προσλήψεων, κομβική θεωρείται και η «αναντίρρητη, ανεπιφύλακτη και ανενδοίαστη» αποδοχή από τον ίδιο τον πρώην υπουργό των καταθέσεων των διωκόμενων μελών της φερόμενης «συμμορίας» στην Εξεταστική Επιτροπή. Ιδιαίτερης βαρύτητας κρίνεται η -σύμφωνα με το πόρισμα- ομολογία του Αδ. Γεωργιάδη ότι οι 13 από τους 18 διοικητικούς υπαλλήλους που απασχολήθηκαν στο γραφείο του αποτελούσαν προσωπική του επιλογή.

Εξίσου σοβαρό θεωρείται ότι στο πόρισμα της πλειοψηφίας εξαιρείται η πρώην πρόεδρος του ΚΕΕΛΠΝΟ, Τζ. Κρεμαστινού, ως προς τα αδικήματα για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ πιθανολογεί ότι ο Αδ. Γεωργιάδης έχει τυχόν τελέσει το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας.

Κατά το πόρισμα, η διερεύνηση για τον Αδ. Γεωργιάδη ζητείται και για την περίοδο που ακολούθησε της υπουργικής του θητείας, δηλαδή όταν ο κ. Γεωργιάδης έφερε απλώς το αξίωμα του βουλευτή.

Ανδρέας Λοβέρδος

Ξεχωριστή θέση στο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ για το ΚΕΕΛΠΝΟ έχει και η θητεία του Αν. Λοβέρδου στο υπουργείου Υγείας, κυρίως ως προς τη σύμβαση ΚΕΕΛΠΝΟ – ΟΚΑΝΑ ύψους 20 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το πόρισμα, εντοπίζεται σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος μέσω μίας σύμβασης εξ αρχής μη νόμιμης, αφού, πρώτον ξέφευγε των καταστατικών δυνατοτήτων του ΚΕΕΛΠΝΟ, δεύτερον εκταμιεύθηκε άμεσα μεγάλο μέρος του ποσού χωρίς να υπάρχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, τρίτον δεν τηρήθηκαν οι ειδικότεροι όροι της χωρίς να υπάρξει η συμβατικά ορισμένη παρακολούθηση ούτε η έγκαιρη, εξ αρχής, ανατροπή της και τέταρτον επειδή το ποσό των 20.000.000 ευρώ δεν είχε δυνατότητα να το διαθέσει η Διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ, καθότι ήταν προϊόν τραπεζικού δανείου με ειδικό προορισμό που τελούσε υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

«Όσον αφορά την τύχη των χρημάτων, πρέπει να εξεταστούν με ακρίβεια οι ισχυρισμοί του ΟΚΑΝΑ για τον τρόπο διάθεσής τους. Και αληθές υποτιθέμενο, ότι όντως διατέθηκαν τα επί μέρους ποσά εκεί που διατείνεται η Διοίκηση του με τους δύο αποκλίνοντες μεταξύ τους απολογιστικούς πίνακες που απέστειλε στη Διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ» σημειώνεται στο πόρισμα και επισημαίνεται περαιτέρω ότι πρέπει να ελεγχθεί η συμμετοχή του υπουργείου Υγείας ως εποπτεύοντος φορέα στην κατάρτιση της μη νόμιμης σύμβασης και η σκανδαλώδης αδράνεια που εκδηλώθηκε με την απουσία κάθε ελέγχου. Σημαντικό δε ότι σημειώνεται η προτροπή να ανοιχτούν οι τραπεζικοί λογαριασμοί όσων προκύπτει ότι διαχειρίστηκαν το ποσό των 10,2 εκ. ευρώ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπήρξε τέλεση ποινικού αδικήματος.

Σε σχέση με τα ποσά που δαπανήθηκαν για επικοινωνιακές εκστρατείες του Κέντρου, υπόθεση που όπως προαναφέρθηκε αφορά και τον Αδ. Γεωργιάδη, η πρώτη δυσλειτουργία που περιγράφεται στο πόρισμα αφορά την πληρωμή ποσών σε συγκεκριμένα έντυπα, ιστοσελίδες, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ελάχιστης ή μηδενικής επισκεψιμότητας, με ύποπτα ταχείς και εξαιρετικά πρόχειρες διαδικασίες, χωρίς να έχει προηγηθεί πρόσκληση ενδιαφέροντος εκ μέρους του ΚΕΕΛΠΝΟ. Η δεύτερη δυσλειτουργία αφορά την απευθείας ανάθεση διαφημιστικών εκστρατειών σε συγκεκριμένα διαφημιστικά γραφεία, με τις περιπτώσεις αυτές να έχουν να κάνουν με μεγάλα ποσά χωρίς προηγουμένως να έχουν διεξαχθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί.

«Άρα, εγείρονται υποψίες ότι με τη μέθοδο της απευθείας ανάθεσης και μέσω διαδικασιών κατάτμησης της διαφημιστικής το ΚΕΕΛΠΝΟ απέφευγε τη διενέργεια διαγωνισμών για την ανάθεση διαφημιστικών εκστρατειών κατά παρέκκλιση και παράβαση των διατάξεων του Π.Δ. 60/2007, με αποτέλεσμα μέσω των αναθέσεων να κατευθύνονται συμβάσεις σε συγκεκριμένους, ικανοποιώντας πολιτικούς φίλους των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Υγείας, οι οποίες έτσι εξασφάλιζαν πολιτικά αντισταθμιστικά ωφελήματα και αντίδωρα καθώς δια των χρηματοδοτήσεων αυτών παρεχόταν πολιτική διαφήμιση και προστασία και έτσι επηρεαζόταν η αντικειμενικότητα και η αξιοπιστία των εν λόγω μέσων» σημειώνεται στο πόρισμα, με την πλειοψηφία να ζητά σχετική εισαγγελική έρευνα.

Δημήτρης Αβραμόπουλος

Αναφορικά με τον πρώην υπουργό Υγείας, Δ. Αβραμόπουλο, και το ζήτημα της αγοράς του κτιρίου έναντι υπέρογκου τιμήματος και αδιαφανείς -κατά την πλειοψηφία- διαδικασίες που αφορούσαν μεταξύ άλλων τον σχετικό διαγωνισμό, σημειώνεται στο πόρισμα:

«Με αποτέλεσμα για ένα κτήριο, με αντικειμενική αξία 3 εκ. να κοστίσει για το ελληνικό δημόσιο 17,5 εκ, ποσό που ελήφθη κατόπιν δανεισμού με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, και αυτό ήταν σε απόλυτη γνώση και του τότε αρμοδίου υπουργού κ. Αβραμόπουλου, όπως επανειλημμένα κατέθεσε ο ίδιος κ. Πιερουτσάκος (ανεξαρτήτως της τυχόν παραγραφής του βασικού υπουργικού αδικήματος της απιστίας)» αναγράφεται στο πόρισμα και συμπληρώνεται: «Για όλα αυτά πρέπει να «μιλήσει» και η δικαιοσύνη λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο του αποδεικτικού υλικού που συγκέντρωσε η Επιτροπή μας(εγγράφων, εκθέσεων και πορισμάτων, μαρτυρικών καταθέσεων)».

Ως προς το ζήτημα του δανείου του ΚΕΕΛΠΝΟ ύψους 225 εκατ. ευρώ, το 2009, για παραγγελία αντιικών φαρμάκων που σάπισαν σε αποθήκες, ζητείται από τη Δικαιοσύνη να ερευνήσει τις τυχόν ευθύνες που προκύπτουν για τον τότε αρμόδιο υπουργό Δ. Αβραμόπουλο.

«Οι πολιτικές ευθύνες για την υπέρμετρη χρέωση του Ελληνικού Δημοσίου με 225εκ € είναι αυταπόδεικτη, τη στιγμή κατά την οποία θα μπορούσε η οικονομική επιβάρυνση να μην ξεπεράσει το 1/15 ή το πολύ το 1/10 του ποσού αυτού. Όμως, πρέπει να ερευνηθεί εάν οι πράξεις και οι παραλείψεις αυτές έχουν και ποινικό ενδιαφέρον, λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι εάν διαπιστωθεί ότι αυτές ήταν παράνομες, τότε θα ομιλούμε όχι για πολιτικές αλλά για ποινικές ευθύνες (π.χ. απιστία περί την υπηρεσία). Εκείνο το οποίο είναι βέβαιο είναι η τεράστια ζημία του Ελληνικού Δημοσίου, αναζητείται εάν αυτή προέκυψε με παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των αρμοδίων, προέδρου και διοικητικών στελεχών του ΚΕΕΛΠΝΟ, και του υπουργού υγείας, που είχαν αποφασιστικές αρμοδιότητες και έλαβαν τις κρίσιμες αποφάσεις και υπέγραψαν τα σχετικά έγγραφα και εντολές, από τις οποίες προκλήθηκε με βεβαιότητα ελάττωση της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου και αυξήθηκε κατά πολλά εκατομμύρια ευρώ η περιουσία των φαρμακευτικών εταιρικών, οι οποίες προμήθευσαν εκατομμύρια δόσεις εμβολίων και αντιϊκών φαρμάκων από τις οποίες χρησιμοποιήθηκε μικρό μόνο ποσοστό, ενώ μέχρι και σήμερα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι σε αποθήκες, ληγμένες και άχρηστες» υπογραμμίζεται στο πόρισμα και προστίθεται -μετά την αναφορά περί πλήρους γνώσης τους τότε υπουργού σύμφωνα με τον μάρτυρα Ι. Πιερρουτσάκο- ότι «υπάρχει λοιπόν και ευθύνη του αρμόδιου υπουργού, ανεξαρτήτως της τυχόν παραγραφής του βασικού υπουργικού αδικήματος της απιστίας σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 86 του Συντάγματος και του εφαρμοστικού του νόμου περί ευθύνης υπουργών, αλλά για την ευθύνη αυτή πρέπει να γίνει έρευνα από την τακτική δικαιοσύνη».

Για το σκάνδαλο των θερμικών καμερών αναφέρεται στο πόρισμα: «Εγείρονται σοβαρές υποψίες αναφορικά με το οικονομικό σκάνδαλο της αγοράς των θερμικών καμερών, υποψίες που έχουν την έννοια, τη σημασία και το εύρος των «ενδείξεων» κατά την έννοια που αυτές διαγράφονται στον Κ.Π.Δ, και γι αυτό πρέπει να διερευνηθούν οι ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες όλων των παραπάνω προσώπων, καθώς και του πολιτικού προϊσταμένου του ΚΕΕΛΠΝΟ την επίμαχη περίοδο, του Υπουργού Υγείας Δημ. Αβραμόπουλου».

https://www.documentonews.gr/filegrid/2018/12/03/5c04bb51cd3a180f121ee732.pdf

Documento Newsletter