Τη σύνδεση ακόμη και του Γενικού Λυκείου με την αγορά εργασίας, την εκχώρηση στους ιδιώτες ζωτικών τμημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης -από την προσχολική αγωγή κιόλας- τη μετατροπή των δημοσίων σχολείων σε εργαστήριο παραγωγής αρίστων και , κυρίως, την αποποίηση της κρατικής ευθύνης για τη δημόσια παιδεία (μέσα από την εκχώρηση στην τοπική κοινωνία της δυνατότητας διαμόρφωσης μέρους των προγραμμάτων σπουδών στις σχολικές μονάδες και αργότερα της πρόσληψης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών) σχεδιάζει, πιστή στις προσταγές των διεθνών οργανισμών, η ΝΔ.
Αυτό αποκαλύπτει το ερωτηματολόγιο του δεύτερου προσυνεδρίου του κόμματος, υπο τον γενικό τίτλο «για τους Νέους» που θα πραγματοποιηθεί στις 21 του μήνα στην Πάτρα, το οποίο επίσης κινείται στη λογική των κατευθυνόμενων ερωταπαντήσεων, που θα νομιμοποιήσουν τις ειλημμένες και ακραία φιλελεύθερες σε πολλές περιπτώσεις, πολιτικές της επιλογές. Σε αυτές ασυζητητί συμπεριλαμβάνονται η ίδρυση κρατικών πανεπιστημίων και η κατάργηση του ασύλου. Θέσεις για τις οποίες η ΝΔ έχει ήδη καταστήσει σαφείς τις απόψεις της.
Μάλιστα ειδικά για το άσυλο η ΝΔ ρωτά ωμά τους πολίτες αν «η εγκληματικότητα στο πανεπιστήμιο πρέπει να αντιμετωπίζεται με άμεση παρέμβαση της αστυνομίας». Στο ερωτηματολόγιο του κόμματος τα Πανεπιστήμια σκιαγραφούνται, ούτως ή άλλως, ως άντρο ανομίας και εγκληματικότητας και η ΝΔ δείχνει ότι θα προχωρήσει ευθέως στη σύνδεση της χρηματοδότησης και της αξιολόγησής τους.
Το μεγάλο ενδιαφέρον της ΝΔ για την εκπαίδευση υποδεικνύεται από ανεδαφικά ερωτήματα του τύπου :
Με ποιον από τους παρακάτω τρόπους θεωρείτε ότι μπορεί να βελτιωθεί η προσχολική εκπαίδευση; (Μία επιλογή)
· Επέκταση του ωραρίου ώστε να διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς
· Αύξηση των θέσεων σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς
· Παροχή επιδότησης για συμμετοχή σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς .
Η ερώτηση , μεταξύ άλλων επιλογών, εάν θεωρούν ότι το δημόσιο σχολείο μπορεί να βελτιωθεί με την αύξηση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ,υπενθυμίζει την κατεύθυνση Μητσοτάκη για την ίδρυση και νέων προτύπων σχολείων, την οποία αργότερα και ύστερα από την οργισμένη αντίδραση της ΔΑΚΕ δασκάλων, υποχρεώθηκε να στολίσει με δηλώσεις στήριξης του δημοσίου σχολείου . Προς ενίσχυση λοιπόν της δημόσιας εκπαίδευσης, οι πολίτες, ερωτώνται αν το λύκειο μπορεί να αναβαθμιστεί, μεταξύ άλλων, και με τη «δυνατότητα πρακτικής άσκησης για την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας»….
Έχοντας μόνο μια δυνατότητα επιλογής, οι νέοι που θα απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο του κόμματος, θα πρέπει ως προταιρεότητα μιας κυβέρνησης για τους νέους , να επιλέξουν μεταξύ των τριών-δογματικά διατυπωμένων, θέσεων:
· Να τους βρει δουλειές μέσω ιδιωτικών επενδύσεων
· Να κάνει την εκπαίδευση όπλο των νέων για το μέλλον
· Να τους ανακουφίσει, έστω προσωρινά, με κάποιες θέσεις στο Δημόσιο