Ολα για την… καρέκλα μου

Ολα για την… καρέκλα μου

Οι διαιτητοπατέρες «ηττήθηκαν» από τον Περέιρα, αλλά δεν τόλμησαν να αντιδράσουν

Οταν ο Πέδρο Αλμοδόβαρ γύριζε το 1999 την πολυβραβευμένη ταινία με τίτλο «Ολα για τη μητέρα μου» σίγουρα δεν φανταζόταν ότι μια απλή παραλλαγή του τίτλου της θα απεικόνιζε απόλυτα την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα υψηλά κλιμάκια του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Βλέπετε, από τη FIFA και την UEFA εστάλη με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο προς πάσα κατεύθυνση το μήνυμα πως για τα σοβαρά θέματα του ελληνικού ποδοσφαίρου αποφασίζουν οι αξιωματούχοι τους και όχι η διοίκηση Γραμμένου. Η νέα παρέμβαση των διεθνών ομοσπονδιών στο εσωτερικό της ΕΠΟ προέκυψε με αφορμή τον καταρτισμό των πινάκων διαιτησίας για τη νέα σεζόν και τη σύνταξη του νέου κανονισμού διαιτησίας. Ο επικεφαλής της ΚΕΔ Μέλο Περέιρα και στα δύο θέματα βρήκε απέναντί του τους συμβούλους της ομοσπονδίας και αναδείχτηκε νικητής με τις πλάτες της FIFA και της UEFA.

Επιασαν πάτο

Ο Μ. Περέιρα σε συνεργασία με τους χαρτογιακάδες της Νιόν και της Ζυρίχης τροποποίησαν τον κανονισμό διαιτησίας προκειμένου να μην έχουν τη δυνατότητα οι πρόεδροι των ποδοσφαιρικών ενώσεων να προωθούν διαιτητές στις επαγγελματικές κατηγορίες. Μέσα απ’ αυτήν τη διαδικασία οι εκπρόσωποι των ΕΠΣ αντλούσαν δύναμη και είχαν επιρροή στην εκάστοτε διοίκηση της ομοσπονδίας. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Οι διαιτητές συνήθως άκουγαν τους παράγοντες που τους τοποθετούσαν στον πίνακα της Σούπερ Λίγκας και σφύριζαν ό,τι τους έλεγαν. Απ’ αυτό το ιδιότυπο αλισβερίσι η ελληνική διαιτησία έπιασε πάτο.

Μέχρι και την προηγούμενη ποδοσφαιρική σεζόν οι πίνακες διαιτητών δίνονταν στη δημοσιότητα την ημέρα που τους ενέκρινε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ. Οι σύμβουλοι είχαν τη δυνατότητα να σβήνουν και να γράφουν ονόματα διαιτητών στον πίνακα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα θέλω της ΚΕΔ. Σε αυτό το… παιχνιδάκι μπήκε τέλος με παρέμβαση της FIFA και της UEFA και οι πίνακες διαιτησίας δημοσιοποιήθηκαν χωρίς να εγκριθούν από την ΕΕ της ΕΠΟ. Για τους ξένους επιτηρητές αρκεί και… περισσεύει ότι τους πίνακες κατάρτισε ο Περέιρα. Τα δύο φλέγοντα θέματα της διαιτησίας, ο πίνακας και ο κανονισμός, πήραν τον δρόμο τους με επιστολή που απέστειλε στον πρόεδρο της ΕΠΟ Βαγγέλη Γραμμένο η γενική γραμματέας της FΙFA Φάτμα Σαμούρα. Στην επιστολή του υπενθύμισε πως από τις διεθνείς ομοσπονδίες «έχει ανατεθεί μεγάλη εξουσία στην ΚΕΔ όσον αφορά θέματα διαιτησίας και ειδικά αναφορικά με τους κανονισμούς διαιτησίας της ΕΠΟ». Ως εκ τούτου, του επισημαίνει η Φ. Σαμούρα, «σας καλούμε να δημοσιεύσετε και να κοινοποιήσετε τον κανονισμό διαιτησίας της ΕΠΟ και τη σύνθεση των προαναφερόμενων πινάκων διαιτητών, όπως πρότεινε ο πρόεδρος της ΚΕΔ χωρίς περαιτέρω τροποποιήσεις και χωρίς καθυστέρηση».

Μετωπική; Ασ’ το καλύτερα…

Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί δεν εκδηλώθηκαν αντιδράσεις από το προεδρείο και τα μέλη του συμβουλίου της ΕΠΟ για την ωμή παρέμβαση της παγκόσμιας ομοσπονδίας; Η απάντηση είναι πως οι σύμβουλοι ενδιαφέρονται μόνο για την… καρέκλα τους, ακόμη κι αν δεν διοικούν στην ουσία την ομοσπονδία. Εάν πήγαιναν σε μετωπική με τη FIFA και την UEFA θα κινδύνευε η θέση τους στην Εκτελεστική Επιτροπή, οπότε προτίμησαν να μη σηκώσουν το λάβαρο της επανάστασης. Η σιωπή τούς κράτησε στην καρέκλα τους…

Documento Newsletter