Oι τρεις μικροί εφευρέτες στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής της Ταϊλανδης

Oι τρεις μικροί εφευρέτες στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής της Ταϊλανδης

Με την ελληνική σημαία στις αποσκευές τους οι τρεις μαθητές Γυμνασίου, ο Αριστοτέλης, η Αιμιλία κι ο Ερρίκος ταξιδεύουν στην Ταϊλάνδη εκπροσωπώντας την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που θα γίνει στις 16 μέχρι τις 18 Νοεμβρίου.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προπονητής τους κι εκπαιδευτικός Κώστας Νέλλας «η χαρά τους κι ο ενθουσιασμός τους είναι μεγάλος. Και βέβαια στόχος των παιδιών δεν είναι να κατακτήσουν την πρωτιά. Είναι πολύ ικανοποιημένα με το συγκεκριμένο πρότζεκτ που έχει θέμα την ενυδρειοπονική (AQUAPONICS). Η ομάδα μας κέρδισε την 1η θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού και έτσι θα εκπροσωπήσουμε τη χώρα μας».

Όπως τονίζει ο κ. Νέλλας «οι τρεις φίλοι ασχολούνται από το δημοτικό σχολείο με τη ρομποτική κι είχαν κερδίσει και πάλι σε έναν σχετικό διαγωνισμό το πρώτο βραβείο. Το φετινό πρότζεκτ που τους έδωσε και το εισιτήριο στην Ολυμπιάδα είναι ένα ρομπότ το οποίο βοηθά στη διαχείριση μιας ενυδρειοπονικής εγκατάστασης. Δούλεψαν γύρω στους 5 μήνες παράλληλα με τις σχολικές τους υποχρεώσεις μέχρι να τελειώσουν την κατασκευή αυτού του ρομπότ».

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Έλληνας προπονητής, το θέμα του διαγωνισμού ήταν σχετικό με την τροφή, με την παραγωγή της τροφής ώστε να λυθεί το πρόβλημα της πείνας του πλανήτη. «Η δική μας πρόταση είναι πώς θα βοηθήσουμε την μέθοδο της ενυδρειοπονίας να είναι πιο αποτελεσματική. Συγκεκριμένα, η ενυδρειοπονία είναι ο συνδυασμός της υδροπονίας και της ιχθυοκαλλιέργειας. Περνάμε ένα θρεπτικό διάλυμα στα φυτά που είναι φυτεμένα όχι σε χώμα, αλλά για παράδειγμα σε κάποια χαλίκια από άργιλο ή κατευθείαν στο νερό. Συνδυάζοντας αυτές τις δυο μεθόδους, παίρνουμε το νερό από τις δεξαμενές των ψαριών και το περνάμε στους κάδους της υδροπονίας όπου τα φυτά τρέφονται από το νερό των ιχθυοκαλλιεργειών».

Ένα τέτοιο σύστημα, όπως λέει ο κ. Νέλλας έχει πολλά πλεονεκτήματα κι ελάχιστες απαιτήσεις σε νερό. «Το δικό μας ρομπότ, λοιπόν, που δημιούργησαν τα παιδιά, διαθέτει ένα μηχανικό χέρι. Κυκλοφορεί σε μια τέτοια υδροπονική εγκατάσταση και με τους αισθητήρες που έχει στο “χέρι” του, όταν το τοποθετεί στο ενυδρείο, συλλέγει σημαντικές πληροφορίες και ελέγχει την ποιότητα του νερού (ΡΗ, θερμοκρασία κτλ) και στη συνέχεια τις στέλνει σε ένα κεντρικό σύστημα. Είναι ένα αυτόνομο όχημα που λύνει προβλήματα οικονομικά, καθώς ένα σετ από αισθητήρες για να καλύψει μια τέτοια εγκατάσταση κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ».

Αναφερόμενος ο κ. Νέλλας στην ρομποτική λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «η ρομποτική είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, άρα είναι για όλα τα παιδιά κι όχι μόνο για τα παιδιά που έχουν ήδη αποφασίσει να ακολουθήσουν τον τομέα της μηχανικής. Το βασικό είναι να νιώθουν τα παιδιά ότι οι επιστήμες είναι συναρπαστικές κι ότι τα ίδια τα καταφέρνουν. Εξάλλου, αυτό που στοχεύουμε είναι τα παιδιά να χτίσουν μια πεποίθηση από μικρές ηλικίες. Μια καλή σχέση με την τεχνολογία την χρειάζονται όλοι σε όλα τα επαγγέλματα γιατί πλέον είναι στην ζωή μας» καταλήγει ο κ. Νέλλας.

Documento Newsletter