Σιδηροδρομικά ατυχήματα: Οι τρεις εκτροχιασμοί τρένων μέσα σε δύο μήνες το 2022 και οι προειδοποιήσεις που αγνοήθηκαν

Σιδηροδρομικά ατυχήματα: Οι τρεις εκτροχιασμοί τρένων μέσα σε δύο μήνες το 2022 και οι προειδοποιήσεις που αγνοήθηκαν

Κώφευαν και αγνοούσαν τις προειδοποιήσεις τόσο των εργαζομένων όσο και τα πραγματικά περιστατικά. Αν και «ηχούσαν καμπανάκια» σφύριζαν αδιάφορα και έκαναν βαρύγδουπες δηλώσεις για την ασφάλεια δήθεν των επιβατών στα τρένα. Έως σήμερα, και το συγκλονιστικό δυστύχημα στα Τέμπη. Τρεις φορές μέσα σε δύο μόλις μήνες εντός του 2022 εκτροχιάστηκαν αμαξοστοιχίες. Σαν από θαύμα δεν είχαμε θύματα.

Δείτε επίσης: Εθνική τραγωδία – Τέμπη: Τουλάχιστον 38 νεκροί από το σιδηροδρομικό δυστύχημα (Photos – Videos)

Η πρώτη φορά στις 1 Αυγούστου 2022 όταν εκτροχιάστηκε η τοπική αμαξοστοιχία 1521 στην Τιθορέα. Η δεύτερη λίγες εβδομάδες μετά όταν εκτροχιάστηκε η προαστιακή αμαξοστοιχία στο Λιανοκλάδι και η τρίτη δύο εβδομάδες μετά και συγκεκριμένα στις 21 Οκτωβρίου 2022 όταν εκτροχιάστηκε η αμαξοστοιχία 882 στην περιοχή της Τιθορέας. Στην τελευταία περίπτωση μάλιστα την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η μετωπική σύγκρουση με άλλη αμαξοστοιχία. Όπως έγινε τα ξημερώματα με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.

Δείτε επίσης: Όταν οι σιδηροδρομικοί έστελναν εξώδικο για το διαλυμένο δίκτυο του ΟΣΕ

Τη μέρα εκείνη η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης εξέδωσε ανακοίνωση. Όπως ανέφερε, «ο σημερινός (21/10/2022) νέος εκτροχιασμός (δεύτερος σε δέκα ημέρες) επιβατικής αμαξοστοιχίας (882) στην περιοχή της Φθιώτιδας και στην περίφημη «Τηλεδιοίκηση Τιθορέας- Δομοκού» που εγκαινίασαν – έθεσαν σε λειτουργία οι Διοικούντες τον ΟΣΕ και η πολιτική ηγεσία μόλις 4 μήνες πριν, αποτελεί απόδειξη για το ότι τίποτα δεν λειτουργεί καλά στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο».

Στην ίδια ανακοίνωση γινόταν λόγος για «ετοιμότητα των μηχανοδηγών» και ότι τα χειρότερα «αποφεύχθηκαν για άλλη μια φορά». Οι εργαζόμενοι επέρριπταν ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ότι «αρνείται τον διάλογο με τους μηχανοδηγούς και να ακούσει την πραγματικότητα για την κατάσταση στην σιδηροδρομική υποδομή».

Στα τέλη Οκτωβρίου του 2022 , η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης είχε αποστείλει εξώδικο προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Hellenic Train και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, καταγγέλλοντας την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη συντήρησης και τα φωτοσήματα που δεν λειτουργούν. Το εξώδικο δημοσίευσε το documentonews.gr λίγες ώρες μετά την τραγωδία.

Documento Newsletter