Οι καταναλωτές τρέχουν από την μία εταιρεία κινητής στην άλλη ελπίζοντας σε κάποια καλύτερη προσφορά, πέφτοντας συχνά θύματα των υποσημειώσεων, των αστερίσκων και των προσφορών.
Η αλήθεια ωστόσο είναι πως παρά και τις ανάλογες έρευνες που έγιναν και μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Empirica) δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα και οι τρεις εταιρείες – Cosmote, Vodafone και Wind, συνεχίζουν να «ανταγωνίζονται» με πολλά τηλεφωνήματα προς τους πιθανούς πελάτες τους, προσφέροντας συχνά ίδια προϊόντα σε διαφορετικές συσκευασίες.
Εδώ και πολλούς μήνες η σχετική επικαιροποιημένη έρευνα στην Ευρώπη είχε κατατάξει την χώρα μας στις 4 πιο ακριβές μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. Αναφέρεται μάλιστα πως οι χρεώσεις στη χώρα μας φτάνουν ακόμα και το τριπλάσιο των τιμών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι εταιρείες μάλιστα με τις υψηλές χρεώσεις προσπαθούν «να δέσουν» τους καταναλωτές με συμβόλαια έναντι έκπτωσης, ενώ ποτέ οι διαφημίσεις τους δεν έχουν και τις τιμές.
Φαίνεται πως είναι «κράτος εν κράτει» ενώ οι υποψίες για εναρμονισμένες πρακτικές δεν παραπέμπουν σε υγιή ανταγωνιστική οικονομία αλλά σε εξαπάτηση του κοινού.
Η σχετική έκθεση για λογαριασμό της Κομισιόν είχε δείξει πως προσφέρουν πολύ λίγα για πολλά χρήματα.
Ιδιαίτερα τώρα που οι συνδέσεις διαδικτύου είναι πολύ απαιτητικές, τα δεδομένα που προσφέρονται στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και πολύ ακριβά, με αποτέλεσμα υπέρογκες χρεώσεις στους καταναλωτές που δεν προβλέπονται στο συμβόλαιο αλλά «επιβάλλονται» στη συνέχεια για τα έξτρα δεδομένα, κάτι που αδειάζει τις τσέπες των καταναλωτών με ταυτόχρονα πλουτισμό των εταιρειών.
Συγκεκριμένα η έκθεση έφερνε ως παράδειγμα τη Δανία όπου ένας κάτοικός της δεν θα έβρισκε εύκολα πακέτο με δεδομένα λιγότερα από 5GB.
Αντίθετα, τα περισσότερα πακέτα προσέφεραν στους χρήστες δωρεάν δεδομένα από 10 έως 40 GB τα οποία στην Ελλάδα θα χρεώνονταν ονομαστικά κάτι μεταξύ 100 και 200ων ευρώ.
Οι ίδιες οι εταιρείες ανταπαντούν πως φταίει η φορολογία, που όντως στη χώρα είναι υψηλή, αυτό όμως δεν αλλάζει τα φτωχά σε δεδομένα πακέτα που προτείνουν, αλλά και τις «ύπουλες» χρεώσεις τους, αφήνοντας ελάχιστες επιλογές στους καταναλωτές.
Αυτά βέβαια δεν αντιμετωπίζονται ούτε με τις απλές διαπιστώσεις του πρωθυπουργού, ότι το κόστος παραμένει στη χώρα μας υψηλό, ούτε από τις απλές διαπιστώσεις του αρμόδιου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη…
Ούτε λύνεται με τη διαπίστωση του επικεφαλής της Wind Hellas, Νάσου Ζαρκαλή ότι ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας υπονόμευσε ο ίδιος την αξιοπιστία του.
Γιατί, αν πρόκειται για «εναρμονισμένες πρακτικές» τότε το θέμα του ολιγοπωλίου της κινητής ανήκει σε άλλο χώρο και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και κυρίως την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που είναι και αρμόδιο για τις χρεώσεις των «τριών αδελφών».
Είναι παράδοξο, ή ίσως σχήμα οξύμωρο, να συμβαίνουν όλα αυτά όταν διαλαλούν την ψηφιοποίηση του κράτους αλλά και τον ευγενή ανταγωνισμό για την αυτοδιόρθωση των τιμών.
https://www.documentonews.gr/filegrid/2019/12/12/5df21e06825e632a356e2e54.pdf
Τρία παραδείγματα, όπως περιλαμβάνονται στην έκθεση
ΕΛΛΑΔΑ: Από την έκθεση για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι μέσες χρεώσεις στην Ε.Ε. δεξιά, οι αντίστοιχες χρεώσεις στην Ελλάδα, αριστερά:
ΓΑΛΛΙΑ: Από την έκθεση για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι μέσες χρεώσεις στην Ε.Ε. δεξιά, οι αντίστοιχες χρεώσεις στην Ελλάδα, αριστερά:
ΔΑΝΙΑ: Από την έκθεση για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι μέσες χρεώσεις στην Ε.Ε. δεξιά, οι αντίστοιχες χρεώσεις στην Ελλάδα, αριστερά: