Οι ταινίες της εβδομάδας: Το ταλαιπωρημένο πολυσύμπαν του Dr Strange

Οι ταινίες της εβδομάδας: Το ταλαιπωρημένο πολυσύμπαν του Dr Strange

Στην 28η ταινία του MCU είναι εμφανή τα σημάδια κορεσμού ενός πολυχρησιμοποιημένου μοτίβου κι ας κάνει τα μαγικά του ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness (**)

Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2022 (127)

Σκηνοθεσία: Σαμ Ράιμι Πρωταγωνιστούν: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τσιουετέλ Ετζιόφορ, Μπένεντικτ Γουόνγκ, Ρέιτσελ Μακ Άνταμς

Ο Στίβεν Στρέιντζ σώζει μια κοπέλα από τα θανατηφόρα πλοκάμια ενός τεράστιου χταποδιού. Η νεαρή γυναίκα ενημερώνει τον σωτήρα της ότι προέρχεται από άλλο σύμπαν και διαθέτει ανεξήγητες δυνάμεις που έχουν γίνει στόχος μιας ανίκητης μάγισσας.

Ταξίδι σε άλλα άγνωστα σύμπαντα για τον Doctor Strange του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς που βρίσκει την ευκαιρία να εξερευνήσει αχαρτογράφητες περιοχές και να συναντηθεί με παλιούς και νέους εχθρούς αλλά και φίλους. Το πολυσύμπαν και οι ατέλειωτες εφαρμογές του είναι σε μια ακόμη (έχουμε χάσει το μέτρημα) υπερηρωική περιπέτεια το καύσιμο που κινεί τη δράση. Η ευθύνη του μάγου Στρέιντζ είναι μεγάλη καθώς από ένα δικό του λάθος ξόρκι άνοιξε η πρώτη πύλη που έφερε το χάος στο μαρβελικό σύμπαν και άλλαξε τις ισορροπίες των υπερδυνάμεων. Η νέα περιπέτεια του ήρωα με την μαγική κόκκινη κάπα συνδέεται ελεύθερα τόσο με την τελική αναμέτρηση των Avengers με τον Thanos, όσο και με την τελευταία παρουσία του στο «Spider-Man: No Way home». Η συνδρομή του Σαμ Ράιμι, εκλεκτού δημιουργού του κινηματογραφικού κόσμου της Marvel, χάρη στην πετυχημένη και απολαυστική πρώτη τριλογία του Σπάιντερ- Μαν με τον Τόμπι Μαγκουάιρ, θα περίμενε κάποιος να είναι ενταγμένη στο καθαρόαιμο κομιξάδικο κλίμα εκείνων των περιπετειών των 00ς. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Με εξαίρεση την αρχική διασκεδαστική σεκάνς και μια ακόμη βγαλμένη από τα λημέρια του καθαρόαιμου τρόμου όπου ο εκπρόσωπος του Κακού καταδιώκει τον ήρωα, τα υπόλοιπα τμήματα της δράσης είναι προσανατολισμένα σε μια ρουτινιάρικη διεκπεραίωση μιας μονότονης ανταλλαγής μαγικών δυνάμεων. Οι μόνες πραγματικές εκπλήξεις αφορούν στην οργασμική εφετζίδικη απεικόνιση του περάσματος από το ένα σύμπαν στο άλλο ή – εδώ ακολουθεί spoiler οπότε καλό είναι να διαβάσετε τη συνέχεια της κριτικής μόνο αν έχετε δει το φιλμ-  όταν ξαφνικά εισέρχονται στο κάδρο υπερηρωικές φιγούρες από τα παλιά όπως ο Τσαρλς Ξαβιέ των «X-men» αλλά και από νέα (τα Marvel Studios φαίνεται να στηρίζουν πολλά στο reboot των «Fantastic four») φιλόδοξα μαρβελικά franchise. Ακόμη κι αυτές οι ανατροπές (λέμε τώρα) δεν εξυπηρετούν πραγματικά την πλοκή αλλά αποσκοπούν στη δημιουργία εντυπώσεων χωρίς να υπάρχει ουσιαστικό βάθος.

Ο Πύργος του Downton 2: Μια Νέα Εποχή (Downton Abbey: A New Era) (**1/2)

Εποχής αμερικανοβρετανικής συμπαραγωγής 2022 (125)

Σκηνοθεσία: Σάιμον Κέρτις Πρωταγωνιστούν: Χιου Μπόνβιλ, Ελίζαμπεθ ΜακΓκόβερν, Μάγκι Σμιθ, Μισέλ Ντόκερι, Λόρα Καρμάικλ

Οι ιδιοκτήτες του πύργου του Ντάουντον δέχονται δελεαστική οικονομική πρόταση από κινηματογραφική εταιρεία παραγωγής για να γυρίσει εκεί τη νέα της ταινία με σταρ του Χόλιγουντ.

Ο δημιουργός της σειράς Τζούλιαν Φέλοους υπογράφει το απρόσμενα φρέσκο και υποδειγματικά φλεγματώδες σενάριο οδηγώντας τους ήρωες του (σχεδόν απαρτία από τους σταρ της δημοφιλούς σειράς) σε μια νέα εποχή με τις κοσμογονικές αλλαγές – και στο σελιλόιντ που περνά από το βωβό στον ομιλούντα κινηματογράφο- να αποτυπώνονται κωμικοτραγικά αλλά και με έντονο το άρωμα της νοσταλγίας. Οι πιο θανατηφόρες κωμικά ατάκες ανήκουν ξανά στην κοντέσα Βάιολετ της Μάγκι Σμιθ που βλέπει ένα καλά κρυμμένο μυστικό από το παρελθόν της να βγαίνει στην επιφάνεια.

Δωμάτιο 108 (L’ Ennemi) (***)

Μυστηρίου γαλλοβελγικής συμπαραγωγής 2021 (104)

Σκηνοθεσία: Στεφάν Στρεκέρ Πρωταγωνιστούν: Ζερεμί Ρενιέ, Αλμά Χοδορόφσκι, Εμανουελ Μπερκό

Χαρισματικός πολιτικός με αντικομφορμιστικές απόψεις κατηγορείται ότι σκότωσε την δημοσιογράφο γυναίκα του και οδηγείται στη φυλακή καθώς επιλέγει να μην κάνει χρήση της βουλευτικής ασυλίας του.

Όλοι οι άνθρωποι είναι ένοχοι, ακούμε σε κάποια σκηνή του φιλμ. Η ενοχή ή η αθωότητα του κατηγορουμένου είναι το σημείο- κλειδί μιας στέρεας, λιτής και ατμοσφαιρικής ταινίας (η δεύτερη του γάλλου σκηνοθέτη Στεφάν Στρεκέρ μετά το ντεμπούτο του «Ένας γάμος» του 2016) που συνδέει την ερωτική εμμονή με τις σχέσεις εξουσίας και την ανθρώπινη πολυπλοκότητα και την πολιτική ορθότητα. Το σενάριο βασίζεται σε μια υπόθεση που συντάραξε την βελγική κοινή γνώμη πριν από λίγα χρόνια.

https://www.youtube.com/watch?v=qpnjGnhaKIo

Full Time (À Plein Temps) (**)

Κοινωνική γαλλικής παραγωγής 2021 (87)

Σκηνοθεσία: Ερίκ Γκραβέλ Πρωταγωνιστούν: Λορ Καλαμί, Αν Σουάρες, Ζενεβιέβ Μινς, Νολάν Αριζμαντί, Συρίλ Γκουέι

Καμαριέρα ξενοδοχείου στο Παρίσι και μητέρα δύο ανήλικων τέκνων πασχίζει να βελτιώσει τη ζωή της. Όμως η συνέντευξη της για να προσληφθεί σε μεγάλη εταιρεία απειλείται από τις μαζικές πορείες διαμαρτυρίας για το αντεργατικό νομοσχέδιο που παραλύουν την κυκλοφορία στο Παρίσι.

Η φιλότιμη ερμηνεία της Λορ Καλαμί («Call me my agent») δεν αρκεί για να σπάσει το φιλμ του Γκραβέλ τα δεσμά μιας προσχηματικής μελό καταγγελίας που στον πυρήνα της κρύβει μια προβληματική ιστορία επιβίωσης. Η περιπέτεια της Ζιλί δεν γίνεται ποτέ πειστική (τα συνεχή ψέματα και οι αψυχολόγητες κινήσεις εντείνουν τα προβλήματα της), πολλές από τις αναποδιές της μοιάζουν εκβιαστικά τοποθετημένες στην πλοκή και το αποκορύφωμα είναι η αρνητική στάση της απέναντι στα εργατικά και κοινωνικά κινήματα που την «αναγκάζουν να στραφεί εναντίον τους».

Documento Newsletter