Απέραντα τρυφερό και με ψήγματα σπάνιας ανθρωπιάς το road movie «Ο σοφέρ της κυρίας Μαντλέν» είναι η πρόταση μας για την τρέχουσα βδομάδα
Ο σοφέρ της κυρίας Μαντλέν (Une belle course) (***)
Δραματική γαλλοβελγικής συμπαραγωγής 2022 (93)
Σκηνοθεσία: Κριστιάν Καριόν Πρωταγωνιστούν: Ντάνι Μπουν, Λιν Ρενό
Η 92χρονη Μαντλέν καλεί ένα ταξί για να την οδηγήσει στα μέρη που πέρασε τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής της. Παρά τις αρχικές ενστάσεις του σκληρόπετσου οδηγού, η ηλικιωμένη γυναίκα τον πείθει για την αξία της συγκεκριμένης βόλτας.
Ο Κριστιάν Καριόν («Ο γιος μου», «Καλά Χριστούγεννα») υπογράφει ένα συγκινητικό road movie, γυρισμένο στο μεγαλύτερο μέρος του σε ένα ταξί, με φόντο ένα διαφορετικό Παρίσι (χωρίς τον Πύργο του Άιφελ ή την Αψίδα του Θριάμβου) και με πρωταγωνιστές δύο άγνωστους μεταξύ τους συνεπιβάτες. Κι ενώ η αφήγηση κινείται αρχικά σε κωμική τροχιά γύρω από την αδυναμία επικοινωνίας των Μαντλέν και Σαρλ (δύο πρόσωπα που ανήκουν σε διαφορετικές εποχές και έχουν άλλες προτεραιότητες στη ζωή τους) σταδιακά οι άμυνες τους πέφτουν προκειμένου να αναδυθεί μια απέραντα τρυφερή και ανθρώπινη ιστορία. Με συνεχή φλας μπακ που σπάνε την μονοτονία του στατικού πλάνου και του κλειστού χώρου του ταξί, ο σκηνοθέτης σκιτσάρει το πορτρέτο μιας γυναίκας που βίωσε σκληρές καταστάσεις στη ζωή της (κακοποίηση, φτώχια, απώλειες) αλλά δεν έχασε ποτέ το κουράγιο και την όρεξη για ζωή. Η ιστορία της Μαντλέν δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι είναι η ιστορία κάθε γυναίκας που έζησε τον 20ο αιώνα. Η αγέρωχη Λιν Ρενό ως Μαντλέν δίνει μια μεστή παράσταση με απλότητα και υπόγεια συναισθηματική ένταση, η οποία δένει θαυμάσια με την περισσότερο εκφραστική ερμηνεία του σταρ της γαλλικής κωμωδίας Ντάνι Μπουν, ο οποίος πλάθει υποδειγματικά τον φαινομενικά γκρινιάρη Σαρλ που όμως κρύβει μέσα του μια μεγάλη καρδιά. Ένα φιλμ που αρχικά δεν σου γεμίζει το μάτι αλλά στο τέλος της θέασης του συνειδητοποιείς ότι μοιράστηκες μια συναρπαστική «κούρσα ζωής» γεμάτη αλήθειες και περίσσευμα σοφίας.
Σιμόν Βέιλ: Η γυναίκα του αιώνα (Simone) (**1/2)
Βιογραφική γαλλικής παραγωγής 2022 (140)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Νταάν Πρωταγωνιστούν: Έλσα Ζιμπερσάιν, Ελοντί Μπουσέ, Ολιβιέ Γκουρμέ
Η ιστορία της Σιμόν Βέιλ μέσα από τα απομνημονεύματα της που στέκονται κυρίως στα κρίσιμα πολιτικά και ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα.
Ο Ολιβιέ Νταάν («Ζωή σαν τριαντάφυλλο», «Η Γκρέις του Μονακό») υπογράφει μια ακόμη βιογραφία σπουδαίας Γαλλίδας με τις γνωστές άνισες επιδόσεις του. Ενώ η αφήγηση του έχει ρυθμό και κάποιες καλοφτιαγμένες σεκάνς (το μονοπλάνο με την ηρωίδα να φεύγει τρέχοντας από το θέατρο για να βρει καταφύγιο στο αυτοκίνητο που θα την οδηγήσει στο σπίτι της) πολλά από τα φλας μπακ στη ζωής της πολιτικού και ακτιβίστριας Σιμόν Βέιλ είναι δοσμένα δίχως έμπνευση και με τη λογική ενός μονοδιάστατου ψευδοντοκιμαντέρ.
Fast X (*1/2)
Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2023 (142)
Σκηνοθεσία: Λουί Λετεριέ Πρωταγωνιστούν: Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Τζέισον Μομόα, Σαρλίζ Θερόν
Νέος εχθρός για τον Ντομ Τορέτο εμφανίζεται στον ορίζοντα. Ο γιος του βαρόνου των ναρκωτικών Eρνάν Ρέγιες που σκοτώθηκε από τον Ντομ πριν από καμιά δεκαριά χρόνια ζητάει εκδίκηση.
Το δέκατο φιλμ του διάσημου μηχανοκίνητου franchise «Fast & Furious» που μετράει πάνω από 20 χρόνια έρχεται με την ίδια τσαμπουκαλίστικη και θορυβώδη διάθεση. Όμως το προσχηματικό στόρι βρωμάει ναφθαλίνη καθώς οι συντελεστές δεν ζορίστηκαν και πολύ ψάχνοντας στα παλιά φιλμ της σειράς για να βρουν τη νέα περιπέτεια τους. Μέτρια η εμφάνιση του
Μομόα ως bad guy κοπιαρισμένο από τον Τζόκερ του Χιθ Λέτζερ και χαμός από εφέ στο φινάλε με αυτοκίνητα, ελικόπτερα και αεροπλάνα να διαλύουν το σύμπαν!
Το τεστ (El test) (**)
Κωμωδία ισπανικής παραγωγής 2022 (110)
Σκηνοθεσία: Ντάνι ντε λα Ορντέν Πρωταγωνιστούν: Άλμπερ Σαν Χουάν, Κάρλος Σάντος, Μίρεν Ιμπαργουρέν
Πλούσιος επιχειρηματίας βάζει ζόρικα διλήμματα σε φιλικό του ζευγάρι που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Το πιασάρικο δίλημμα «Τι προτιμάς; Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα και στο χέρι ή να κερδίσεις σε 10 χρόνια ένα εκατομμύριο;», δανεικό από ένα εγχείρημα αυτοβοήθειας της φιλενάδας ψυχολόγου του πλούσιου, προφανώς και ορίζει τους κανόνες και το ρυθμό σε τούτη τη γουστόζικη και κατά διαστήματα έξυπνης κωμωδία καταστάσεων. Οι μονοδιάστατοι χαρακτήρες (ο καπιταλιστής, η ακτιβίστρια, η ψυχολόγος, ο τυχοδιώκτης) δίνουν το καύσιμο σε αυτό το γαϊτανάκι που έχει φυσικά και ερωτικό περιεχόμενο πέρα από τις πολιτικοκοινωνικές μπηχτές του.