Οι ταινίες της εβδομάδας: Μαύρος Πάνθηρας εναντίον «Dodo»

Οι ταινίες της εβδομάδας: Μαύρος Πάνθηρας εναντίον «Dodo»

Το «Dodo» σηματοδοτεί την επιστροφή του Πάνου Κούτρα στον κινηματογράφο οχτώ χρόνια μετά από το «Xenia» ενώ η συνέχεια της προ τετραετίας επιτυχίας «Black panther» έχει τίτλο «Black panther: Wakanda forever» και παρότι δεν φτάνει στα υψηλά στάνταρ του πρώτου φιλμ αναμένεται να φέρει και πάλι τα χαμόγελα στα πρόσωπα των ανθρώπων της Marvel.

Dodo (**1/2)

Κομεντί διεθνούς συμπαραγωγής 2022 (132)

ΣκηνοθεσίαΠάνος Χ. Κούτρας ΠρωταγωνιστούνΣμαράγδα Καρύδη, Άκης Σακελλαρίου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Νίκος Γκέλια, Μαριέλλα Σαββίδου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Τζεφ Μοντάνα

Ένα εξωτικό πουλί, είδους που απειλείται με εξαφάνιση, σκάει μύτη σε πολυτελή βίλα και διαλύει την φαινομενική αρμονία στις σχέσεις των μελών μιας πλούσιας οικογένειας που ετοιμάζεται να γιορτάσει το γάμο της κόρης τους

Στο σινεμά του Πάνου Κούτρα υπάρχουν σταθερά μοτίβα γύρω από την αποδόμηση και ανασύνθεση της οικογένειας, την αναζήτηση ταυτότητας (η οποία σχετίζεται μόνιμα με τον σεξουαλικό προσανατολισμό) και την ανάγκη συνέχισης της ζωής ακόμη κι όταν διαλύονται τα πάντα γύρω από τους αέρινους και φευγάτους ήρωες του. Μετά από την χαβαλετζίδικη «Επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά», την άνιση «Αληθινή ζωή», την αριστουργηματική «Στρέλλα» και την πολιτικά μεστή «Xenia» ο Κούτρας επιστρέφει για να ρίξει τα αλμοδοβαρικά βέλη του κατά της νεοελληνικής κοινωνίας που είναι παραδομένη στον καθωσπρεπισμό και την μισαλλοδοξία. Η τρυφερότητα της γραφής, οι φρέσκιες και τολμηρές ιδέες, το καταλυτικό χιούμορ που έχει ιδανική έκφραση στις ατάκες του Παπαδημητρίου, η υποκριτική συνέπεια στο σύνολο των ερμηνειών (η Καρύδη ευχάριστη έκπληξη σε ένα κόντρα ρόλο) και το άψογο σμίξιμο φαντασίας και πραγματικότητας, βοηθούν τα μάλα ώστε να υπερκεραστεί το μειονέκτημα της έλλειψης συνοχής στο σενάριο.   

Black Panther: Wakanda Forever (**)

Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2022 (161)

ΣκηνοθεσίαΡάιαν Κούγκλερ ΠρωταγωνιστούνΆντζελα Μπάσετ, Λετίσια Ράιτ, Λουπίτα Νιόνγκο

Ένας χρόνος έχει περάσει  από το  θάνατο του Μαύρου Πάνθηρα, και η Γουακάντα όχι μόνο δεν έχει ξεπεράσει την οδύνη από το χαμό του βασιλιά της αλλά ψάχνει να βρει τρόπο αντιμετώπισης ενός νέου πανίσχυρου εχθρού που έρχεται από τα βάθη της θάλασσας.

Ευπρεπής και θεαματική συνέχεια του προ τετραετίας φιλμ που μας πρωτοσύστησε τον Black Panther. Ο απρόσμενος θάνατος του πρωταγωνιστή Τσάντγουικ Μπόουζμαν ανάγκασε τους παραγωγούς να βρουν νέες εναλλακτικές στην ιστορία του Μαύρου Πάνθηρα και να αλλάξουν πορεία πλεύσης, εστιάζοντας στον αβάσταχτο πόνο που γεννά η απώλεια του θρυλικού βασιλιά καθώς και στην ενίσχυση του ρόλου της γυναίκας στην νέα εποχή. Ο Κούγκλερ σαφώς και έχει δύσκολο έργο αλλά σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει: το θέαμα της χορταστικής δράσης συνδέεται ομαλά με την εσωτερική οδύνη που βιώνουν η Βασίλισσα Ραμόντα, η απεικόνιση του θαλάσσιου κόσμου έχει μια ακαταμάχητη γοητεία, το χιούμορ είναι διακριτικό ως όφειλε αλλά όχι ανύπαρκτο. Αν κάτι χαλάει τη συνταγή είναι κάποιες αχρείαστες σκηνές δράσης αλλά και στο φινάλε όπου υπάρχει η κορύφωση του δράματος, με τις εύκολες λύσεις να έχουν τον τελευταίο, προβλέψιμο λόγο.  

Απέραντη αγάπη (L’immensita) (**1/2)

Δραματική γαλλοιταλικής συμπαραγωγής 2022 (120)

ΣκηνοθεσίαΕμανουέλε Κριαλέζε ΠρωταγωνιστούνΠενέλοπε Κρουζ, Λουάνα Τζουλιάνι, Βιντσέντζο Αμάτο, Πατρίτσιο Φραντιόνι, Μαρία Κιάρα Γκορέτι

Στη Ρώμη της δεκαετίας του 1970 μια μητέρα συμπαραστέκεται στη 12χρονη κόρη της που έχει ζητήματα ταυτότητας και συστήνεται στους νέους γείτονες ως αγόρι

Ο Εμανουέλε Κριαλέζε  στην πρώτη επιτυχία του, το «Ανασαίνω» του 2002 με την Βαλέρια Γκολίνο, περιέγραφε την περίπτωση μιας γυναίκας που με την αλλόκοτη συμπεριφορά της στιγματιζόταν από τον κοινωνικό και οικογενειακό περίγυρο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει κι εδώ με τη διαφορά πως κοινωνικός στιγματισμός δεν αφορά μόνο στην μικρή κοπέλαόλο μας ντροπιάζει» λέει στη γυναίκα του ο «φυσιολογικός» πατέρας) αλλά και στη μητέρα της καθώς ο χαρακτήρας της Κρουζ είναι μια τυπική γυναικεία φιγούρα στην συντηρητική Ιταλία των 70ς όπου ο ρόλος της γυναίκας περιοριζόταν στα συζυγικά και οικογενειακά της καθήκονταΣπουδαία ξανά η Πενέλοπε Κρουζ δίνει άλλο ένα δείγμα της μεγάλης υποκριτικής γκάμας που διαθέτει, οι μουσικοχορευτικές σκηνές του αυτοβιογραφικού έργου είναι απίθανες κι ενώ το σενάριο δεν πρωτοτυπεί (χιλιοειπωμένο χρονικό ενηλικίωσης) καταφέρνει να μας συγκινήσει χάρη στην αφοπλιστική δύναμη της ιστορίας του

Όσα φέρνει η ζωή (To Leslie) (**1/2)

Δραματική αμερικανικής παραγωγής 2022 (120)

ΣκηνοθεσίαΜάικλ Μόρις ΠρωταγωνιστούνΑντρεα Ράιζμπορο, Αντρε Ρόγιο, Οουεν Τιγκ, Στίβεν Ρουτ, Τζέιμς Λάνρι Χέμπερτ

Η Λέσλι, μια φτωχή τεξανή μητέρα στο Τέξας κερδίζει 190.000 δολάρια στο λαχείο αλλά τα χάνει γρήγορα, μαζί με τους ανθρώπους που νοιάζονται πραγματικά για εκείνη (ανάμεσα τους κι ο γιος της) εξαιτίας του εθισμού της στο αλκοόλ.

Πικρό δράμα του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, με το σενάριο να προέρχεται από ένα αληθινό γεγονός. Η ερμηνεία της βρετανίδας Αντρεα Ράιζμπορο είναι σχεδόν εξωπραγματική αλλά η συνταγή του προβλέψιμου οικογενειακού δράματος με τα γνωστά διδακτικά κλισέ, δεν επιτρέπει στον ταλαντούχο Μάικλ Μόρις να αφηγηθεί μια διαφορετική ιστορία ανόδου και πτώσης

Ετικέτες

Documento Newsletter