Οι ταινίες της εβδομάδας: Γυναικεία εκδίκηση στις αίθουσες

Οι ταινίες της εβδομάδας: Γυναικεία εκδίκηση στις αίθουσες

Το θρίλερ εκδίκησης της ηθοποιού Έμεραλντ Φένελ είναι ένα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο

Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα (Promising Young Woman) (****)

Θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2020 (113)
Σκηνοθεσία: Εμεραλντ Φένελ
Πρωταγωνιστούν: Κάρεϊ Μάλιγκαν, Μπο Μπέρναμ, Αλισον Μπρι, Κλάνσι Μπράουν,Τζένιφερ Κούλιτζ, Λαβέρν Κοξ, Κόνι Μπρίτον

Η τριαντάχρονη Κάσι υποδύεται την μεθυσμένη στα μπαρ για να παγιδεύει τα ανυποψίαστα αρσενικά θύματά της. Ο λόγος που το κάνει είναι η απονομή δικαιοσύνης για κάτι που συνέβη στην καλύτερη φίλη της πριν από επτά χρόνια. Για να ολοκληρώσει την εκδίκηση της, η Κάσι θα χρειαστεί να δώσει ένα αξέχαστο μάθημα στους ηθικούς αυτουργούς εκείνου του εγκλήματος.

«You didn’t think this was the end, did you?». Μια φράση που περικλείει όλο το νόημα της νέας εποχής (το κίνημα #metoo) και της νέας θέσης της γυναίκας. Της γυναίκας που βαρέθηκε να είναι το θύμα και γίνεται ο θύτης. Της γυναίκας που αποφασίζει να κάνει το «οφθαλμός αντί οφθαλμού» σύνθημα της ζωής της. Της γυναίκας που έκλεισε με δύναμη και οργή την πόρτα στον παλιό κόσμο του μισογυνισμού και της παγιωμένων προκαταλήψεων. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Εμεραλντ Φένελ (η Καμίλα στο τηλεοπτικό χιτ «The Crown») εντυπωσιάζει. Η Φένελ δικαίως τιμήθηκε με το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για την αλληγορική ιστορία που εμπνεύστηκε προκειμένου να διηγηθεί ένα συναρπαστικό χρονικό εκδίκησης. Μιας εκδίκησης που πίσω από το παραπλανητικό ροζ περιτύλιγμα της – όλο το σκηνικό είναι δοσμένο μέσα από μια πανσπερμία χρώματος και κιτς παιδικότητας – κρύβει ένα πανέξυπνο θρίλερ που έχει ως θέμα την αποκατάσταση μιας διαχρονικής αδικίας. Η υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας από την παραδοσιακή πατριαρχική κοινωνία και οι συνεχείς ταπεινώσεις της σε όλα τα πεδία είναι το έναυσμα για την Φένελ για να κατασκευάσει μια δυναμική ταινία που μετατρέπεται σε ηχηρό χαστούκι απέναντι σε όλες αυτές τις προκαταλήψεις. Το «what are you doing» που εκστομίζει με σταθερή φωνή η απολαυστικά τρομακτική Κάρεϊ Μάλιγκαν προς τα εν δυνάμει θύματά της κάθε φορά που επιχειρούν να εκμεταλλευτούν το μεθύσι της, είναι μια φωνή που έρχεται από τα βάθη των αιώνων για να επιφέρουν, επιτέλους, την πολυπόθητη ανατροπή μαζί με την κάθαρση. Το ζήτημα της απονομής δικαιοσύνης είναι ακόμη ανοιχτό αλλά ποτέ δεν είναι αργά για εκδίκηση όπως φαίνεται στο αποκαλυπτικό φινάλε. Η Κάρεϊ Μάλιγκαν στο ρόλο της σατανικάς έξυπνης και γοητευτικά πονηρής Κάσι που ζει μια άλλη μυστική ζωή κάθε βράδυ προτάθηκε για δεύτερη φορά στην καριέρα της για το όσκαρ ερμηνείας μετά από το «Μια κάποια εκπαίδευση» της δανέζας Λόνε Σέρφινγκ το 2010.

Digger (***)

Δραματική ελληνογαλλικής συμπαραγωγής 2020 (101’)
Σκηνοθεσία: Τζώρτζης Γρηγοράκης Πρωταγωνιστούν: Βαγγέλης Μουρίκης, Αργύρης Πανταζάρας, Σοφία Κόκκαλη, Θίο Αλεξάντερ, Θύτης, Μιχάλης Ιατρόπουλος

Αγρότης που ζει μοναχικά στη φάρμα του σε ορεινό δάσος δέχεται την επίσκεψη του γιου του που έχει χρόνια να δει. Ο νεαρός υπόσχεται ότι θα τον αφήσει ήσυχο, αρκεί να του δώσει το μερίδιο του από την κληρονομιά που προέκυψε μετά το θάνατο της μητέρας του.
Το χαρακτήρισαν ως ελληνικό γουέστερν αν και στην πραγματικότητα είναι ένα ρεαλιστικό οικογενειακό δράμα με πολιτικό πρόσημο. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γρηγοράκης χρησιμοποιεί τη φύση σε ρόλο παρατηρητή για να συνδέσει υποδειγματικά το δραματουργικό κομμάτι της οικογενειακής τραγωδίας με τις αιχμηρές κοινωνικοπολιτικές ιδέες: η βιομηχανική εταιρεία που καταστρέφει το δάσος αλλά και τις ζωές των αγροτών είναι ένα εύστοχο σχήμα για την αδίσταχτη εκμετάλλευση και την λεηλασία φυσικών πόρων και αγροτικών περιουσιών, που θυμίζει τις Σκουριές στην Χαλκιδική. Το λυτρωτικό χιούμορ δίνει τις απαραίτητες ανάσες στην οικογενειακή τραγωδία.

Fast & Furious 9: Μαχητές των Δρόμων (F9) (*)

Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2021 (135)
Σκηνοθεσία: Τζάστιν Λιν Πρωταγωνιστούν: Βιν Ντίζελ, Τζον Σένα, Σαρλίζ Θερόν, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ελεν Μίρεν, Ταϊρέζ Γκίμπσον

Η ήρεμη ζωή του Ντομ Τορέτο αναστατώνεται όταν ένας αμείλικτος εχθρός από το παρελθόν του εμφανίζεται και τον αναγκάζει να συγκεντρώσει ξανά την ομάδα του. Το εύρημα του ανίκητου εχθρού στο πρόσωπο του εξαφανισμένου αδερφό του Ντομ λειτουργεί ως ένα βαθμό. Από τη στιγμή που τα δύο αδέλφια βρίσκονται face to face η ταινία μετατρέπεται άθελα της σε κωμωδία και το τελειωτικό χτύπημα δίνεται όταν η δράση μεταφέρεται στο διάστημα. Εκεί οι παραγωγοί του μηχανοκίνητου franchise κυριολεκτικά το τερματίζουν!

Γιάλντα, η νύχτα της συγχώρεσης (Yalda, a Night for Forgiveness) (**)

Δραματική διεθνούς συμπαραγωγής 2020 (89’)
Σκηνοθεσία: Μασούντ Μπακσί Πρωταγωνιστούν: Σαντάφ Ασγκαρί, Μπενάκ Τζαφαρί, Μπαμπάκ Καριμί

Η Μαριάμ είναι μια φτωχή εικοσάχρονη κοπέλα, που παντρεύτηκε τον μεγαλύτερό της ευκατάστατο Νάσερ με προσωρινό γάμο. Όταν η νεαρή σύζυγος σκοτώνει κατά λάθος τον άντρα της καταδικάζεται σε θάνατο. Η μόνη ελπίδα της είναι ένα τηλεοπτικό ριάλιτι που μπορεί να της χαρίσει την συγχώρεση στη διάρκεια της Γιάλντα.

Η δεύτερη ταινία του Ιρανού Μασούντ Μπακσί κέρδισε το μεγάλο βραβείο στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ του Σάντανς. Όμως παρά τη φιλοδοξία να συνδεθεί αποτελεσματικά ο φονταμενταλισμός της ιρανικής κοινωνίας με την κριτική γύρω από το τηλεοπτική ολοκληρωτική λαίλαπα, το σχήμα δεν προχωρά. Η πλοκή παραμένει δέσμια ενός στείρου και απλοικού μελοδραματισμού που μοιάζει ελάχιστα να μας αφορά. Η Γιάλντα είναι ένα περσικό έθιμο που έχει τις ρίζες του στη Ζωροαστρική παράδοση, είναι μία γιορτή του χειμερινού ηλιοστασίου.

Ερωτική Επιθυμία (In the Mood for Love) (*****)

Αισθηματική συμπαραγωγής Κίνας- Χονγκ Κονγκ 2000 (98)

Ο αρχισυντάκτης μιας εφημερίδας, μετακομίζει με τη σύζυγό του σ’ ένα καινούριο σπίτι. Εκεί γνωρίζεται με την όμορφη γυναίκα της διπλανής πόρτας, σύζυγο ενός εμπορικού αντιπροσώπου, ο οποίος βρίσκεται συνήθως σε επαγγελματικό ταξίδι. Κάποτε θα συνειδητοποιήσουν ότι οι σύζυγοί τους είναι εραστές.
Η ποιητική ματιά συναντά την εικαστική μεγαλοπρέπεια ενός φιλμ που δεν έχει αντίστοιχο του στην ιστορία του σινεμά. Μοναδική ατμόσφαιρα όπου διαχέεται ένας έντονος ερωτισμός, αισθαντική κίνηση της κάμερας σε μια χορογραφία των σωμάτων, χρήση των χρωμάτων και της μουσικής σε αναπαραστάσεις της καθημερινότητας που μετατρέπεται σε ανεπανάληπτες ονειρικές συνθέσεις. Χωρίς να υπάρχει ούτε μια σκηνή γυμνού ο Καρ Γουάι υπέγραψε την πιο ερωτική ταινία του 21ου αιώνα.

Ετικέτες

Documento Newsletter