Οι ταινίες της εβδομάδας: Αυλαία για τους «Φύλακες του Γαλαξία»

Οι ταινίες της εβδομάδας: Αυλαία για τους «Φύλακες του Γαλαξία»

Το δημοφιλές saga της Marvel ολοκληρώνεται με τον καλύτερο – και αναπάντεχα τρυφερό- τρόπο.

Φύλακες του Γαλαξία 3  (Guardians of the galaxy, volume 3) (***)

Περιπέτεια φαντασίας 2023 (150′)

Σκηνοθεσία:  Τζέιμς Γκαν

Πρωταγωνιστούν: Κρις Πρατ, Ζόι Σαλντάνα, Ντέιβ Μπαουτίστα, Κάρεν Γκίλαν, Πομ Κλεμέντιεφ, Σιλβέστερ Σταλόνε

Ο Πίτερ Κουίλ και η δυσλειτουργική παρέα του προβαίνουν σε μάχη με το χρόνο για να σώσουν τη ζωή του Ρόκετ, όταν ένας εχθρός από το μακρινό παρελθόν του τριχωτού φίλου τους, εμφανίζεται στο δρόμο τους.

Ο Τζέιμς Γκαν, σκηνοθέτης και των δύο πρώτων φιλμ της σειράς «Φύλακες του Γαλαξία» ολοκληρώνει εντυπωσιακά την πορεία των περιθωριακών ηρώων του. Η φράση «είναι καλό να έχεις φίλους» ακούγεται μόλις δύο φορές στην ταινία αλλά η κεντρική ιδέα του σεναρίου κινείται γύρω από αυτήν. Ο Γκαν έχει την έμπνευση να χτίσει το τελευταίο μέρος του saga του όχι πάνω σε μια κολοσσιαία περιπέτεια (τύπου «End game») αλλά στα γερά θεμέλια μιας απέραντα τρυφερής και πολυεπίπεδης ιστορίας: στην προσωπική ιστορία του Ρόκετ. Ο αγνώστου ταυτότητας (για άλλους ρακούν, για άλλους κουνάβι) Ρόκετ, στην παιδική του ηλικία ήταν το εκλεκτό πειραματόζωο του Υψηλού Διαμορφωτή, ο οποίος οραματιζόταν έναν ιδανικό κόσμο, χωρίς βία και εγκλήματα, που θα αποτελείται από όντα ανώτερης ευφυίας. Η παρέα του Κουίλ για να φέρει εις πέρας την τελευταία αποστολή θα πρέπει να συγκρουστεί μαζί του. Ο αντίκτυπος αυτής της σύγκρουσης αποτυπώνεται σε γόνιμες ιδέες (η εξέλιξη των χαρακτήρων των ηρώων) που κουμπώνουν άψογα με την απλόχερη, χιουμοριστική, γεμάτη από ποπ αναφορές και «γαμάτα» τραγούδια, δράση. Κυρίως όμως αποτυπώνεται σε ένα φινάλε γεμάτο εκπλήξεις και ανατροπές που θα σας κλέψει την καρδιά.

Saison morte (*)

Αστυνομικό θρίλερ ελληνικής παραγωγής 2022 (97′)

Σκηνοθεσία: Θανάσης Τότσικας

Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Λάλος, Ορέστης Τζιόβας, Τόνια Σωτηροπούλου,Τζένη Θεωνά, Θανάσης Ταταυλάλης, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μάνος Βακούσης, Ολγα Δαμάνη

Στη χειμωνιάτικη Μήλο σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο βρίσκονται δολοφονημένοι μια γυναίκα κι ένας άντρας. Η ύπαρξη ενός τραυματισμένου άντρα στον ίδιο χώρο θα γίνει το κλειδί για την εξιχνίαση της μυστηριώδους υπόθεσης.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θανάση Τότσικα είναι ένα ερωτικό νεονουάρ με εξαίσια φωτογραφία χάρη στα μαγευτικά τοπία της Μήλου αλλά και ένα διάτρητο από τρύπες και καραμπινάτες αφέλειες σενάριο. Μετά από την θετική υποσχόμενη εκκίνηση ακολουθεί μια προβλέψιμη και ισχνή πλοκή που ποντάρει αδέξια στο μυστήριο μιας ιστορίας αρχαιοκαπηλίας με ερωτικά τρίγωνα, μονοδιάστατους χαρακτήρες και απλοϊκή δράση.

Η Βαλέρια παντρεύεται (Valeria is getting married) (**)

Δραματική ισραηλινο-ουκρανικής συμπαραγωγής 2022 (76′)

Σκηνοθεσία: Μιχάλ Βίνικ Πρωταγωνιστούν: Λένα Φράιφελντ, Ντάσα Τβορόνοβιτς, Γιάκοβ Ζάντα Ντάνιελ, Αβραάμ Σαλόμ Λεβί

Η νεαρή Βαλέρια φτάνει από την Ουκρανία στο Τελ Αβίβ για να παντρευτεί έναν ισραηλίτη που γνώρισε μέσω του διαδικτύου.

Από τα πρώτα κιόλας πλάνα φαίνεται η δυστοκία ενός δράματος δωματίου που δεν ξέρει πως ακριβώς να αναδείξει τη δύναμη της βασισμένης σε πραγματικά συμβάντα (οι νύφες του διαδικτύου που προέρχονται κυρίως από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης) ιστορίας του. Η περιπλοκότητα των βασικών χαρακτήρων αγνοείται, τα κίνητρα τους πατούν πάνω σε στερεοτυπικά πολιτισμικά μοτίβα και μένει μόνο η αφοπλιστική ερμηνεία της κεντρικής ηρωίδας που αποδίδει με αυθεντικό συναίσθημα το δράμα του χαρακτήρα της.

Έμμονες ώρες στον τόπο της πραγματικότητας (**1/2)

Ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής 2023 (88′)

Σκηνοθεσία- παραγωγή- μοντάζ: Ρέα Βαλντέν Σενάριο: Αντουανέττα Αγγελίδη, Ρέα Βαλντέν

Το εξομολογητικό φιλμ για την πρωτοπόρο σκηνοθέτρια του avant garde σινεμά Αντουανέττα Αγγελίδη από την κόρη της Ρέα Βαλντέν γυρίστηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Οι οδυνηρές μνήμες από την παιδική ηλικία, ο εφηβικός όρκος για «πίστη και αφοσίωση» στην τέχνη, η θεραπευτική δύναμη του σκοταδιού και της σιωπής, το σοκ της πρώτης θέασης του «Φάουστ» του Μουρνάου που της έδειξε το δρόμο που θα έπρεπε να ακολουθήσει. Το λιτό, ιδιοσυγκρασιακό και επικεντρωμένο στην αφήγηση της Αγγελίδη ντοκιμαντέρ αφορά κυρίως τους ψαγμένους σινεφίλ αλλά κερδισμένοι θα βγουν κι όσοι τολμήσουν να αφεθούν στη γοητεία του.

Documento Newsletter