Οι ταινίες της εβδομάδας: «Jackie», «Moonlight» κι ένας Σιάμαλαν απ’ τα παλιά!

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Jackie», «Moonlight» κι ένας Σιάμαλαν απ’ τα παλιά!

Μπήκαμε και επίσημα στην προ-οσκαρική περίοδο και η προβολή δύο εκ των φαβορί («Moonlight» και «Jackie») θα κλέψουν την παράσταση μαζί με το νέο θρίλερ («Διχασμένος») του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν.

Διχασμένος (***) (Split)

Θρίλερ, αμερικανικής παραγωγής 2017 (117)

Σκηνοθεσία: Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Παίζουν: Τζέιμς Μακαβόι, Άνια Τέιλορ- Τζόι, Μπέτι Μπάκλεϊ

What’s up, doc? Τρεις φίλες απαγάγονται από μυστηριώδη άντρα που πάσχει από διαχωρισμό πολλαπλών προσωπικοτήτων.

Η ετυμηγορία: Με το «Split» δεν ξεμπερδεύεις εύκολα καθώς δεν είναι ένα θρίλερ της σειράς. Θέμα του δεν είναι η δράση ενός σίριαλ κίλερ αλλά τα παιδικά τραύματα που εξακολουθούν να στάζουν… αίμα και πόνο στους κεντρικούς χαρακτήρες του. Η ικανότητα του Σιάμαλαν να προσδίδει ρεαλισμό σε ιστορίες που φλερτάρουν έντονα με το μεταφυσικό τρόμο, είχε ευτυχήσει μόνο στην περίπτωση της «Έκτης αίσθησης» (άντε και του «Αφθαρτου»…) προ 20ετίας σχεδόν. Τα τελευταία χρόνια ο ινδικής καταγωγής σκηνοθέτης αρκούνταν σε πιασάρικα θέματα με εξοργιστικές αναληθοφάνειες («Το συμβάν», «After earth») ή σε πρότζεκτ ολοκληρωτικής καταστροφής («Ο τελευταίος μαχητής του ανέμου») και δεν αναφερόμαστε μόνο στη θεματολογία τους. Όμως εδώ ο Σιάμαλαν θυμίζει τον παλιό δεξιοτέχνη του είδους με τις αξιοποίηση κάθε ατού (η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα καθηλώνει και το σασπένς είναι χτισμένο μεθοδικά) ενώ το σήμα κατατεθέν του που είναι η ανατροπή στο φινάλε γίνεται κερασάκι στη γευστική αυτή τούρτα. Όχι πως ο «Διχασμένος» δεν έχει κενά (δύσκολα γίνεται πιστευτή η περίπτωση ενός τέτοιου χαρακτήρα) αλλά η αίσθηση απειλής που «δένει» υποδειγματικά το μυστήριο με το ανθρώπινο δράμα, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως οι σημαδεμένοι άνθρωποι καταφέρνουν να επιβιώσουν πιο εύκολα από ότι οι βολεμένοι σε κρίσιμες καταστάσεις. Ακόμη κι έτσι πάντως το φιλμ θα ήταν… ανολοκλήρωτο, αν οι μεταμορφώσεις του δράστη δεν είχαν πειθώ . Στο ρόλο του τελευταίου ένας ανατριχιαστικά… αληθινός Τζέιμς ΜακΑβόι καταφέρνει να δώσει μια διαολεμένα πειστική ερμηνεία στους 5-6 χαρακτήρες που υποδύεται και να εκτινάξει την ένταση στα ύψη.

Moonlight (***)

Δραματική αμερικανικής παραγωγής 2016 (111)

Σκηνοθεσία: Μπάρι Τζένκινς. Παίζουν: Μαχερσάλα Άλι, Σαρίφ Ερπ, Τζανέλ Μονέ, Ναόμι Χάρις

What’s up, doc? Η ιστορία ενός γκέι αφροαμερικανού, χωρισμένη σε 3 επεισόδια που αφηγούνται αντίστοιχα κομβικά επεισόδια στη ζωή του.

Η ετυμηγορία: Λυρικό, χαμηλόφωνο και σκηνοθετικά ανυπέρβλητο το φιλμ του Τζένκινς (βασίζεται στο θεατρικό «Black Boys Look Blue» του Tarell Alvin McCraney) μετατρέπει εμπνευσμένα ένα μελό στόρι για την ενηλίκιωση και τη χαμένη αθωότητα, σε μια ωδή για την αληθινή αγάπη, την ταυτότητα και την σκληρή εικόνα της Αμερικής που κρύβεται πίσω από ειδυλλιακές σκηνές και success stories.

Jackie (***)

Bιογραφική, αμερικανικής παραγωγής 2016 (100)

Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαρέιν. Παίζουν: Νάταλι Πόρτμαν, Πίτερ Σκάσκγκαρντ, Μπίλι Κράνταπ

What’s up, doc? Λίγο καιρό μετά από τη δολοφονία του JFK η χήρα του, Ζακλίν Μπουβιέ Κένεντι, εξιστορεί σε δημοσιογράφο τις λεπτομέρειες του τραγικού γεγονότος.

Η ετυμηγορία: Πολυεπίπεδο, ανάγλυφο πορτρέτο φτιαγμένο με την φινέτσα και την ελεγκάν ποιότητα που αρμόζει στην περίπτωση της Τζάκι Ο. Επίσης μια ερμηνεία ζωής (που πιθανότατα θα ανταμείψει την Πόρτμαν με το 2ο Όσκαρ της) σχεδιασμένη με άψογη άκρίβεια και λεπτομερή αναζήτηση της μαγικής γραμμής που ενώνει τον άνθρωπο με το μύθο. Και τέλος, μια ψαγμένη, διαφορετική βιογραφία από το χιλιανό δημιουργό του «No» με θέμα του ένα αλλιώτικο παραμύθι που έχει για ηρωίδα μια βασίλισσα χωρίς στέμμα.

Έξοδος 1826 (*)

Ιστορική, ελληνικής παραγωγής 2016 (100)

Σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας Πρωταγωνιστούν: Λεωνίδας Κακούρης, Μαρία Ανδρούτσου, Δημήτρης Παπαδόπουλος

What’s up, doc? Η ιστορία μιας ομάδας 120 άντρων, που ξεκίνησαν από το χωριό της Σαμαρίνας Γρεβενών, προκειμένου να συντρέξουν τους κατοίκους του Μεσολογγίου, που πολιορκούνται από το στρατό των Τούρκων.

Η ετυμηγορία: Ιστορική ταινία που επιχειρεί να φωτίσει την περιπέτεια των «γενναίων παιδιών της Σαμαρίνας» που έγιναν μέχρι και λαϊκό τραγούδι (το φινάλε «εξηγεί» τους στίχους του) αλλά δε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να το δεις κριτικά αφού η προχειρότητα της παραγωγής και οι ερασιτεχνισμοί (ειδικά στις ανεκδιήγητες σκηνές μάχης) δεν σου αφήνουν κανένα περιθώριο αξιολόγησης. Η μουσική και κάποια ενδιαφέροντα σημεία της φωτογραφίας είναι τα μόνα καλά στοιχεία του φιλμ.

Resident Evil: Το Τελευταίο Κεφάλαιο

(Resident Evil: The Final Chapter)

Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2017 (106)

Σκηνοθεσία: Πολ Γ. Σ. Αντερσον Πρωταγωνιστούν: Μίλα Γιόβοβιτς, Αλι Λάρτερ, Σον Ρόμπερτς, Ρούμπι Ρόουζ

What’s up, doc? Στο τέλος του «Resident Evil: Η Τιμωρία» η Άλις προδόθηκε από τον Γουέσκερ στην Ουάσιγκτον και οι ορδές των ζόμπι αφάνισαν τα πάντα στο πέρασμά τους. Τώρα η ηρωίδα καλείται να επιστρέψει στο Raccoon City, όπου η σατανική Umbrella Corporation συγκεντρώνει τις δυνάμεις της για το τελικό χτύπημα.

Η ετυμηγορία: Έκτη και τελευταία ταινία της πετυχημένης μεταφοράς του διάσημου video game στη μεγάλη οθόνη. Το φανατικό κοινό του franchise θα απολαύσει άλλο ένα βροντερό επεισόδιο στον πόλεμο μεταξύ ανθρώπων και ζόμπι. Οι υπόλοιποι θα αρκεστούν στην παρουσία της Γιόβοβιτς που δηλώνει: «Πιστεύω ότι οι φαν θα ξετρελαθούν με αυτή την ταινία, αφού ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε να κάνουμε στις έξι προηγούμενες, αλλά δεν μπορούσαμε. Η ταινία έχει εκπληκτικά σετ και τοποθεσίες, πολλά και δύσκολα κασκαντερικά, ειδικά εφέ και γενικά συμβαίνουν φανταστικά πράγματα».

Ετικέτες

Documento Newsletter