Ο σκηνοθέτης του «Dogman» και του «Γόμορρα» Ματέο Γκαρόνε καταπιάνεται με ένα από τα πιο δημοφιλή ιταλικά παραμύθια όλων των εποχών και παρουσιάζει την ταινία της εβδομάδας με τον Ρομπέρτο Μπενίνι στο ρόλο του Τζεπέτο, του μπαμπά του Πινόκιο.
Επίσης μία ταινία που βγαίνει σε επανέκδοση είναι το κωμικό και σκανδαλιστικό γύρω από τα ερωτικά ήθη της εποχής «Για όλα φταίει το γκαζόν» της Ζοζιάν Μπαλασκό στην πρώτη μετά κορονοϊού κινηματογραφική βδομάδα που φαίνεται να κινείται σε φυσιολογικούς ρυθμούς.
Πινόκιο (Pinocchio) (***)
Φαντασίας ιταλικής παραγωγής 2019 (98)
Σκηνοθεσία: Ματέο Γκαρόνε Πρωταγωνιστούν: Ρομπέρτο Μπενίνι, Φεντερίκο Ιελάπι, Ρόκο Παπαλέο, Μάσιμο Κετσερίνι, Μαρίν Βακτ
Ο φτωχός ξυλουργός Τζεπέτο φτιάχνει μια μαριονέτα που παραδόξως αποκτά ζωή και μιλάει σαν κανονικός άνθρωπος. Περήφανος ο Τζεπέτο για τον γιο του («έγινα πατέρας» ουρλιάζει τη νύχτα που δημιουργεί τον Πινόκιο ξυπνώντας όλους τους γείτονες) αποφασίζει να τον στείλει σχολείο και του αγοράζει ένα αλφαβητάρι πουλώντας το μοναδικό πανωφόρι του. Όμως ο άτακτος Πινόκιο πουλά το βιβλίο για να μπορέσει να δει ένα περιπλανώμενο θίασο με ξύλινες μαριονέτες και στη συνέχεια το σκάει μαζί τους.
Ο Ματέο Γκαρόνε των σκληρών ταινιών γύρω από τον υπόκοσμο της Νάπολι δεν είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται με τον χώρο του παραμυθιού. Το 2015 το «Παραμύθι των παραμυθιών» ήταν η συρραφή τριών σκοτεινών παραμυθιών που έγραψε ο Ιταλός Τζιανμπατίστα Μπαζίλε τον 17ο αιώνα, με πρωταγωνιστές μοχθηρές μάγισσες, αδίστακτες βασίλισσες και κάποια απόκοσμα πλάσματα. Όπως και σε εκείνο το φιλμ έτσι κι εδώ ο Γκαρόνε ποντάρει στη δύναμη του φαντασιακού όταν τοποθετείται δίπλα ακριβώς στην σκληρή πραγματικότητα. Η ιστορία που εμπνεύστηκε το 1883 ο Κάρλο Κολόντι εκτός από το τρίτο πιο πολυμεταφρασμένο βιβλίο μετά τη Βίβλο και το Κοράνι είναι μια τυπική ιστορία ενηλικίωσης. Το φαντασιακό που τη συνοδεύει είναι απλώς το όχημα για να αναδείξει ο συγγραφέας τις ανησυχίες του για ένα κόσμο που βασιλεύει η φτώχεια και η αδικία. Ο Γκαρόνε μένει πιστός στο αρχικό πνεύμα του «Πινόκιο» (ο οποίος αρχικά απευθυνόταν σε ενήλικο κοινό και μάλιστα είχε μακάβριο τέλος με τον κρεμασμένο από μια βελανιδιά ήρωα) υπερτονίζοντας τις σκληρές περιγραφές των περιπετειών του αφελή Πινόκιο. Εκτός της ωρίμανσης που θα έρθει με τον σκληρότερο τρόπο για τον άτακτο και ψευταράκο ήρωα το έργο μιλά για τις θυσίες και την βαθιά πατρική αγωνία- ο Ρομπέρτο Μπενίνι που είχε υποδυθεί το 2002 τον «Πινόκιο» στην μέτρια ταινία που είχε σκηνοθετήσει ο ίδιος εδώ κρατά τον ρόλο του Τζεπέτο- και διατυπώνει τον προβληματισμό του γύρω από το μέλλον της ανθρωπότητας με τους «αθώους να μπαίνουν φυλακή και τους κλέφτες να κυκλοφορούν ελεύθεροι» όπως φαίνεται από το επεισόδιο με την αλεπού και τον γάτο. Ο λυτρωτικός ρόλος της θηλυκής νεράιδας που σώζει διαρκώς τον ήρωα από τα χειρότερα είναι μια διαρκής υπενθύμιση ότι το μέλλον είναι η Γυναίκα.
Μη με λες κύριο (Sir) (**)
Κομεντί ινδικής παραγωγής 2020 (90)
Σκηνοθεσία: Ροχένα Γκέρα Πρωταγωνιστούν: Τιλοτάμα Σόμε, Βιβέκ Γκόμερ
Η Ράτνα εργάζεται ως οικιακή βοηθός ενός εύπορου νέου, του Ασουίν που προσπαθεί να συνέλθει από μια σχέση με άδοξο τέλος και δεν έχει καμιά όρεξη για ζωή. Αντίθετα η Ράτνα κυνηγά το όνειρό της να γίνει σχεδιάστρια μόδας.
Η ρομαντική υφή της σύγχρονης Σταχτοπούτας δεν αλλοιώνει την απλότητα και την φυσική γοητεία μιας ιστορίας με θετική, feelgood διάθεση που επιπλέον δίνει γλαφυρά τις ταξικές αντιθέσεις μιας χαοτικής χώρας σαν την Ινδία. Αν και δίχως πραγματικές εκπλήξεις η ταινία παρακολουθείται με άνεση και έχει ως ατού την αφοπλιστική πρωταγωνίστρια.
Το Δίκτυο των Κατασκόπων (Wasp Network) (**)
Κατασκοπική διεθνούς συμπαραγωγής 2019 (123’)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Ασαγιάς Πρωταγωνιστούν: Πενέλοπε Κρουζ, Έντγκαρ Ραμίρεζ, Βάγκνερ Μούρα, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Άνα ντε Άρμας
Αβάνα, αρχές της δεκαετίας του 1990. Ο κουβανός πιλότος Ρενέ Γκονζάλες, εγκαταλείπει την Κούβα αφήνοντας πίσω την οικογένεια του ξεκινώντας μια νέα ζωή στο Μαϊάμι. Σύντομα και άλλοι κουβανοί τον ακολουθούν.
Η πραγματική ιστορία της δημιουργίας από πλευράς Κάστρο ενός δικτύου κατασκόπων με αποστολή να διεισδύσουν στις αμερικανικές τρομοκρατικές οργανώσεις που ευθύνονται για φονικά χτυπήματα στην Κούβα, είναι το θέμα της πιο φιλόδοξης ταινίας του Ασαγιάς. Παρότι είναι η πιο φιλική προς το θεατή αφηγηματικά δημιουργία του Ασαγιάς χάνει μέρος της δύναμης της όταν το προσωπικό μπερδεύεται με το γενικό (οδηγώντας σε σεκάνς υπερβολικής διάρκειας) και τα ηθικά διλήμματα βαραίνουν στις καρδιές των ηρώων.
Bloodshot (*)
Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2020 (109)
Σκηνοθεσία: Ντέιβ Γουίλσον Πρωταγωνιστούν: Βιν Ντίζελ, Αϊζα Γκονζάλες, Σαμ Χιούαν, Τόμπι Κέμπελ, Γκάι Πιρς
Ο στρατιώτης Ρέι Γκάρισον σκοτώνεται σε μια πολεμική σύγκρουση αλλά επανέρχεται στη ζωή ως υπερ-άνθρωπος Bloodshot χάρη σε μια στρατιά νανοτεχνολογίας που ρέει στις φλέβες του. Πλέον είναι μια ασταμάτητη μηχανή που έχει την ικανότητα να επουλώνει αμέσως τις πληγές του και εκτελεί χωρίς δισταγμό τις εντολές των ανωτέρων του.
Βασισμένο στο ευπώλητο ομότιτλο comic, το φιλμ του νεοφερμένου Γουίλσον είχε όλα τα εχέγγυα για να γνωρίσει μερικές ακόμη συνέχειες αλλά υπολόγιζε χωρίς τον κορονοϊό που αποδείχτηκε πιο σκληρός από τον χαρακτήρα του Βιν Ντίζελ. Ο τελευταίος κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: πυροβολά και ξεπαστρεύει τους αντιπάλους του και μάλιστα χωρίς να μιλά πολύ. Το μούγκρισμα αρκεί.
Το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου (Cet obscur objet du desir) (***)
Ερωτική ισπανογαλλικής συμπαραγωγής 1977 (105’)
Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ Πρωταγωνιστούν: Φερνάντο Ρέι, Καρόλ Μπουκέ, Άντζελα Μολίνα, Ζιλιέτ Μπερτό
Ο Ματιέ, πλούσιος εξηντάρης ερωτεύεται την Κοντσίτα, υπηρέτρια ενός συγγενή του και κάνει ότι μπορεί για να την κατακτήσει.
Η τελευταία ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ που γυρίστηκε στη Σεβίλλη στο μεγαλύτερο μέρος της βασίζεται στο μυθιστόρημα του Πιέρ Λουίς «Η γυναίκα και το νευρόσπαστο». Ο Φερνάντο Ρέι αποδίδει με όλη την σοβαροφανή μεγαλοπρέπεια τον έμπειρο γόη που βρίσκει το δάσκαλο του στο πρόσωπο της νεαρής σπανιόλας. Αρχικά την Κοντσίτα θα υποδυόταν η Μαρία Σνάιντερ αλλά τα πρώτα γυρίσματα ακυρώθηκαν καθώς η ερμηνεία της δεν ήταν επαρκής σύμφωνα με το σκηνοθέτη που την αντικατέστησε με δύο ηθοποιούς: η Καρόλ Μπουκέ και η Άντζελα Μολίνα υποδύονται εναλλάξ την ηρωίδα σε ένα από τα τελευταία σουρεαλιστικά τερτίπια του Μπουνιουέλ.