Οι ταινίες της Εβδομάδας – Δυνατό δανέζικο ειδύλλιο

Οι ταινίες της Εβδομάδας – Δυνατό δανέζικο ειδύλλιο

Τολμηρό και αμφιλεγόμενο το δανέζικο ερωτικό δράμα «Η Βασίλισσα της Καρδιάς» με την Τρίνε Ντίρχολμ είναι η καλύτερη ταινία μιας χορταστικής βδομάδας με 10 (!) συνολικά νέες ταινίες, οι περισσότερες των οποίων είναι πάντως κάτω του μετρίου. Το μενού των νέων ταινιών συμπληρώνουν η αμερικανική κωμωδία «Παίζοντας με τη Φωτιά», η αστυνομική περιπέτεια «21 Γέφυρες» με τον Τσάντγουικ Μπόουζμαν, το αιρετικό «Άγρια αγόρια» (**) του γάλλου Μπερτράν Μαντικό, το παλιομοδίτικο animation «Ο Μπουνιουέλ στο λαβύρινθο με τις χελώνες» (***) του Σαλβαδόρ Σιμό και η πολιτική «Αντιπροσωπεία» (**) του Μπουγιάρ Αλιμάνι.

Η Βασίλισσα της Καρδιάς (Dronningen) (****)

Δραματική σουηδο-δανέζικης συμπαραγωγής 2019 (127)

Σκηνοθεσία: Μέι ελ-Τούκι Πρωταγωνιστούν: Τρίνε Ντίρχολμ, Γκούσταβ Λιντ, Μάγκνους Κρέπερ

Η πενηντάρα δικηγόρος Αν που έχει αφιερώσει την επαγγελματική της καριέρα στο πλευρό κακοποιημένων σεξουαλικά κοριτσιών ζει μια τέλεια ζωή με τον σύζυγο της και τις δίδυμες κόρες τους. Όταν όμως ο έφηβος γιος από τον πρώτο γάμο του άντρα της έρχεται να περάσει μαζί τους το καλοκαίρι, τα πάντα ανατρέπονται.

Ο πρωτότυπος τρόπος και η αφηγηματική δεινότητα με τα οποία διαχειρίζεται το δύσκολο θέμα της η πρωτοεμφανιζόμενη Μέι ελ-Τούκι δημιουργούν ένα διαβολεμένο κράμα οικογενειακής τραγωδίας, ερωτικού θρίλερ και υπαρξιακού δράματος. Όλο το νόημα του φιλμ εντοπίζεται στο σημείο που το θέμα της προσωπικής ελευθερίας αλληλοεπιδρά με εκείνο της σεξουαλικής κακοποίησης. Από άποψη νομική, ηθική, συναισθηματική αλλά και πολιτική (η ευθύνη των μεγάλων απέναντι στις νέες γενιές καθώς η υποκρισία τους στις μικρές αλλά και τις μεγάλες στιγμές της καθημερινότητας ) η ιστορία της Μέι ελ-Τούκι (δικό της και το σενάριο) ψάχνει να βρει τις σωστές απαντήσεις στα αμέτρητα ερωτήματα που θέτει αλλά πιστέψτε μας, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Ακολουθώντας τις εναλλαγές στη συμπεριφορά και τα συναισθήματα της ασυμβίβαστης και παρορμητικής Αν, ερχόμαστε αντιμέτωποι με κρίσιμα ηθικά διλήμματα, προσωπικά άγχη – το πέρασμα του χρόνου και η ερωτική επιθυμία- προσωπογραφίες αγωνίας και φόβου. Το ερωτικό πάθος ως μέσο για την προσωπική ελευθερία δεν είναι ποτέ «αναίμακτο». Οι συνέπειες είναι σχεδόν ολέθριες σε αυτό το ιδιαίτερο, ειλικρινές, σπαραχτικό και αρκετά σέξι μελόδραμα που σημαδεύεται από την ερμηνεία της σπουδαίας Τρίνε Ντίρχολμ. Μια τολμηρή και αμφιλεγόμενη ταινία που είναι βέβαιο ότι θα διχάσει όχι τόσο λόγω τους θέματος της όσο λόγω της άποψης και του σκληρού, συζητήσιμου φινάλε της. Το φιλμ κέρδισε το βραβείο Κοινού στο φεστιβάλ Sundance 2019 καθώς και το βραβείο καλύτερης σκανδιναβικής ταινίας στο φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ 2019 ενώ αποτελεί την υποβολή της Δανίας για το φετινό ξενόγλωσσο Οσκαρ.

Το Χρυσό Γάντι (Der goldene Handschuh) (*)

Δραματική γερμανογαλλικής συμπαραγωγής 2019 (115)

Σκηνοθεσία: Φατίχ Ακίν

Πρωταγωνιστούν: Γιόνας Ντάσλερ, Μαργκαρέτε Τίσελ, Κατιά Σταντ, Αδάμ Μπουσδούκος

Ο Φριτζ Χόνκα σκότωσε δεκάδες γυναίκες στο Αμβούργο της δεκαετίας του 1970. Αυτή είναι η (περίπου) ιστορία του…

Ο Φατίχ Ακίν υπογράφει ένα γκροτέσκο, αμοραλιστικό και προβοκατόρικο θρίλερ που διατηρεί συγγένεια τόσο με το σινεμά του Φασμπίντερ (το λούμπεν στοιχείο) όσο και με εκείνο του Φον Τρίερ (η προκλητική ματιά πάνω στην καθημερινότητα). Όμως από τη δημιουργία του τουρκογερμανού σκηνοθέτη απουσιάζει η πολιτική ευαισθησία και η ειλικρίνεια στην διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν τον αφασικό ήρωα στην αιματοβαμμένη δράση του.

Λίλιαν (Lillian) (****)

Κοινωνική αυστριακής παραγωγής 2019 (130)

Σκηνοθεσία: Αντρέας Χόρβαθ

Πρωταγωνιστούν: Πατρίσια Πλάνικ, Κρις Σο, Αλμπερτ ΛΙ

Η Λίλιαν βρίσκεται στην Νέα Υόρκη με ληγμένη την βίζα της και δεν έχει άλλη επιλογή από το να επιστρέψει πίσω στην Ρωσία. Χωρίς να γνωρίζει την γλώσσα αποφασίζει να διασχίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες ώστε να φτάσει στην Αλάσκα και από εκεί απέναντι, στην χώρα της.

Όσο κι αν ακούγεται εξωφρενικό το εγχείρημα της Λίλιαν βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία. Το φιλμ που έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες, αποτελεί ένα θαυμάσιο μείγμα avant-garde και κοινωνικού σινεμά, μπολιασμένο με στοιχεία αιχμηρής πολιτικής ματιάς και ποιητικά στιγμιότυπα απέραντης ομορφιάς.

Στα Μαχαίρια (Knives Out) (***)

Μυστηρίου αμερικανικής παραγωγής 2019 (130)

Σκηνοθεσία: Ράιαν Τζόνσον

Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Κρεγκ, Κρις Εβανς, Άννα ντε Αρμας, Τζέιμι Λι Κέρτις, Ντον Τζόνσον, Τόνι Κολέτ, Μάικλ Σάνον

Όταν ο φημισμένος συγγραφέας Χάρλαν Θρόμπι βρίσκεται νεκρός στην έπαυλή του έπειτα από τον εορτασμό των 85ων γενεθλίων του, ο εκκεντρικός ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ προσλαμβάνεται για να ερευνήσει το έγκλημα.

Όχι ακριβώς το τυπικό whodunit που θα περίμενε κάποιος αλλά μια διασκεδαστική και πανέξυπνη ανατροπή κάποιων από τα κλισέ του είδους. Ο δεξιοτέχνης Ράιαν Τζόνσον («Looper», «Ο τελευταίος Τζεντάι») κλείνει στα δωμάτια της πλούσιας έπαυλης τα μέλη της εκκεντρικής οικογένειας κι αναθέτει στον αγνώριστο Κρεγκ – ένα κράμα Κλουζό και Χολμς- την λύση του γρίφου.

Δίκτυο Κατασκόπων (Spider in the Web) (*)

Κατασκοπική διεθνούς συμπαραγωγής 2019 (113)

Σκηνοθεσία: Εραν Ρίκλις Πρωταγωνιστούν: Μπεν Κίνγκσλεϊ, Μόνικα Μπελούτσι, Ιτάι Τιράν

Ένας βετεράνος μυστικός πράκτορας βρίσκει την ευκαιρία να δώσει πνοή στην καριέρα του αναλαμβάνοντας μία αποστολή που έχει να κάνει με πώληση χημικών όπλων στη Μέση Ανατολή. Oμως η Μοσάντ έχει διαφορετικές προθέσεις.

Ο Ισραηλινός Εράν Ρίκλις κοπιάρει σε υπερβολικά ήπιους τόνους τα σύμβολα και τους αρχετυπικούς χαρακτήρες του κατασκοπικού θρίλερ για να αφηγηθεί μια ιστορία διπλοπροσωπίας, αχαλίνωτου ερωτικού πάθους και μελοδραματικών ανατροπών που δεν έχει κανένα ρεαλισμό. Ειδικά η ερμηνεία της Μπελούτσι είναι τραγική.

Documento Newsletter