Οι ταινίες της εβδομάδας: Αστυνομικό θρίλερ με οδηγό τον… Γκόγια! (Trailer)

Οι ταινίες της εβδομάδας: Αστυνομικό θρίλερ με οδηγό τον… Γκόγια! (Trailer)

To ισπανικό αστυνομικό θρίλερ «Οι δολοφόνοι του Γκόγια» με θέμα τη δράση ενός σίριαλ κίλερ που εκτελεί τα θύματα του με…οδηγό τα περίφημα «Καπρίτσια» του Γκόγια, είναι βέβαιο ότι θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των περισσότερων θεατών για τούτη τη βδομάδα.

Οι δολοφόνοι του Γκόγια (The Goya murders/ El asesino de los caprichos) (**)

Αστυνομικό θρίλερ ισπανο-βελγικής συμπαραγωγής 2019 (96)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χεράρδο Χερέρο 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Μαριμπέλ Βερδού, Άουρα Γκαρίντο, Ρομπέρτο Αλάμο

Η 32χρονη συνέταιρος σε νομική εταιρεία βρίσκεται δολοφονημένη με τελετουργικό τρόπο (το νεκρό σώμα της κρέμεται από το ταβάνι ενώ είναι ντυμένη με παλιά ρούχα και φορά μάσκα) στην Σαλαμάνκα, την πλούσια συνοικία της Μαδρίτης. Οι δύο αστυνομικίνες που αναλαμβάνουν την υπόθεση διαφωνούν ως προς το κίνητρο του φόνου ενώ δεν εντοπίζουν κάποιο στοιχείο που να τις βοηθά στο σχεδιασμό των επόμενων βημάτων τους. Μετά από λίγες μέρες ο επίσης τελετουργικός φόνος ενός 69χρονου συλλέκτη έργων τέχνης στην ίδια γειτονιά, φέρνει τα πρώτα χρήσιμα σημάδια για την διαλεύκανση της υπόθεσης: ο δολοφόνος δρα με πυξίδα τα διάσημα «Καπρίτσια» του Γκόγια.

Ο μαδριλένος Χεράρδο Χερέρο δεν είναι κάνας πρωτάρης σκηνοθέτης. Έχει σκηνοθετήσει δεκάδες διαφορετικά φιλμ (από δράματα μέχρι περιπέτειες και αστυνομικά θρίλερ) και ξέρει τα κόλπα του επαγγέλματος καθώς και το πως να κρατά σε εγρήγορση τον θεατή. Οι «Δολοφόνοι» του μπορεί να μην προσφέρουν κάτι νέο στο genre αλλά είναι το ιδανικό φιλμ για να περάσεις ένα ανώδυνο δίωρο ψυχαγωγίας. Το εύρημα των φόνων με βάση τα περίφημα έργα του Φρανθίσκο Γκόγια (ο ζωγράφος φιλοτέχνησε τα «Καπρίτσια» για να σατιρίσει τα βίτσια της αριστοκρατίας και να επικρίνει την ανήθικη άρχουσα τάξη της χώρας του) και το σχήμα του καλού και κακού μπάτσου που εδώ έχουν αποκλειστικά γυναικείες ταυτότητες – ίσως η μοναδική πρωτοτυπία του σεναρίου- χρησιμεύουν στον Χερέρο για να φτιάξει ένα διαφορετικό whodunit που επιπλέον διαθέτει και πολιτικό χαρακτήρα. «Δεν είναι σπάνιο ένας δολοφόνος να έχει στόχο πλουσίους» λέει ένα χαρακτήρας του φιλμ για να συμπληρώσει: «Κι εγώ τους μισώ που νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν χωρίς να έχουν συνέπειες». Οι καλές ιδέες και οι έντιμες προθέσεις δεν λείπουν από το φιλμ που παρότι ακολουθεί πιστά τα κλισέ του αστυνομικού θρίλερ (συνεχείς ανατροπές στη δράση, σκοτεινές λεπτομέρειες της υπόθεσης, η αντιπαράθεση της σκληρής, αλκοολικής και με διαλυμένη προσωπική ζωή Κάρμεν και της νεοφερμένης ιδεαλίστριας Εύας που έχει μια ευτυχισμένη οικογένεια) βρίσκει τον τρόπο να κρατά ψηλά τον πήχη της αγωνίας και του ενδιαφέροντος. Ακόμη κι αν εντοπίσετε σχετικά γρήγορα την ταυτότητα του δολοφόνου, το φιλμ μπορεί να σας απασχολήσει για αρκετή ώρα ακόμη και μετά το τέλος του αφού θέτει κάποια κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τον Γκόγια, το δίκτυο αγοραπωλησίας σπάνιων αντικειμένων, την ίδια την τέχνη. Κρίμα μόνο που σε μερικά κρίσιμα σημεία η γραφή του σκηνοθέτη δεν αποφεύγει τις υπερβολές ή τα προβλέψιμα κολπάκια που μετριάζουν τις θετικές αρχικές εντυπώσεις.

Η παρθένος του Αυγούστου (La virgin de Agosto) (**)

Κοινωνική ισπανικής παραγωγής 2019 (129)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χονάς Τρουέμπα 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ιτσάσο Αράνα, Βίτο Σανζ, Ιζαμπέλ Στόφελ, Μαρία Χεράρο

Η 33χρονη Εύα επιλέγει να μείνει μόνη τον Αύγουστο στην Μαδρίτη για να ανακαλύψει τι θέλει να κάνει στη ζωή της από εδώ και πέρα. Μια σειρά από τυχαίες συναντήσεις θα την οδηγήσουν στο… πεπρωμένο της!

Μοναξιά, ανάγκη για επικοινωνία, ειλικρίνεια και εύθραυστες σχέσεις, φιλίες και έρωτες σε κρίση. Δεν είναι και λίγα για την εσωτερική περιπέτεια της Εύας στην άδεια αλλά γιορτινή Μαδρίτη «που τον Αύγουστο υπάρχει λιγότερη επιθυμία για τελειότητα». Ο γιος του διάσημου Φερνάντο Τρουέμπα υπογράφει ένα έργο φτιαγμένο με τις γνωστές αγκυλώσεις των καλλιτεχνικών φιλμ: εξαντλητικοί διάλογοι με βαθυστόχαστες αναλύσεις και περίσσευμα σοβαροφάνειας. Ούτε η φιλότιμη πρωταγωνίστρια ούτε το σουρεαλιστικό φινάλε μπορούν να δικαιολογήσουν τα βραβεία του φιλμ στο Κάρλοβι Βάρι.

Εμείς οι δύο (Deux) (***)

Δραματική διεθνούς συμπαραγωγής 2019 (95)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φίλιπο Μενεγκέτι 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Μπάρμπαρα Σούκοβα, Λεά Ντρουκέρ, Μαρτίν Σενβαλιέ

Δράμα χαρακτήρων με πρωταγωνίστριες τις μεσήλικες Μαντλέν και Νίνα που κρύβουν τον έρωτα τους από τον κοινωνικό περίγυρο και ειδικά από την οικογένεια της πρώτης. Όταν η Μαντλέν αρρωσταίνει σοβαρά, η απελπισμένη Νίνα χάνει το έδαφος κάτω από τα πόδια της

Επιδέξια γραμμένη μελέτη προσωπικοτήτων γύρω από ένα «απαγορευμένο» έρωτα που ο πρωτοεμφανιζόμενος Μενεγκέτι χρησιμοποιεί υποδειγματικά και με αξιοθαύμαστη συνέπεια προκειμένου να σχολιάσει το συντηρητισμό αλλά και την αυταρχικότητα (δείτε την αντίδραση των παιδιών της Μαντλέν όταν ανακαλύπτουν το «έγκλημα» της μητέρας τους) μιας οπισθοδρομικής κοινωνίας. Τέλειες ερμηνείες (ειδικά από την Σούκοβα) σε μια συγκινητική ταινία που αναδύει τρυφερότητα και ανθρωπιά μέσα από τον οικονομικότερο δυνατό λόγο.

Γάτα στον τοίχο (Cat in the wall) (**)

Κοινωνική διεθνούς συμπαραγωγής 2019 (92)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βέσελα Καζάκοβα, Μίνα Μιλέβα 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ιρίνα Ατανάσοβα, Έινζελ Κένοβ, Γκίλντα Γουά (92)

Η Ιρίνα από τη Βουλγαρία προσπαθεί να γίνει αρχιτέκτονας στην Αγγλία. Η κοπέλα τα βγάζει δύσκολα πέρα σε ένα αφιλόξενο και εχθρικό περιβάλλον.

Ντεμπούτο στις ταινίες μυθοπλασίας για ένα δίδυμο ντοκιμαντεριστών με θέμα τη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα (το μεταναστευτικό και το όνειρο της Δύσης για μερικούς απόκληρους των Βαλκανίων) που έχει ενδιαφέρουσα ματιά αλλά όχι και δραματουργική συνοχή. Θα είχε ίσως καλύτερα αποτελέσματα αν το κωμικό στοιχείο («Έφυγα από το Βουλγαριστάν επειδή ήταν γεμάτο μαφιόζους και κωλογλείφτες αλλά εδώ είναι χειρότερα» λέει με νόημα η Ιρίνα) ή το εύρημα της παραβολής με την αδέσποτη γάτα, ενισχύονταν περαιτέρω αντί της ασφυκτικής και μονότονης καθημερινότητας που τσακίζει τις ψυχές των ηρώων.

Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές (High noon) (****)

Γουέστερν αμερικανικής παραγωγής 1952 (85)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρεντ Τσίνεμαν 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Γκάρι Κούπερ, Γκρέις Κέλι, Λι Βαν Κλιφ, Λόιντ Μπρίτζες

Ένας σερίφης που μόλις παντρεύτηκε και ετοιμάζεται να αναχωρήσει για το γαμήλιο ταξίδι, μαθαίνει ότι ένας κακοποιός που είχε οδηγήσει στη φυλακή, αποφυλακίστηκε και καταφθάνει με τη συμμορία του για να πάρει εκδίκηση.

Κλασικό αμερικανικό γουέστερν που προτάθηκε για 7 όσκαρ (κέρδισε 4 μεταξύ των οποίων και του Α ρόλου για τον Κούπερ) και ήταν αλληγορία κατά του Μακαρθισμού. Άλλωστε ο σεναριογράφος του φιλμ Καρλ Φόρμαν (επίσης υποψήφιος για το όσκαρ), μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος αρνήθηκε να καταδώσει συντρόφους του και μπήκε στην Μαύρη Λίστα του Χόλιγουντ με συνέπεια να αναγκαστεί να φύγει από τις ΗΠΑ. Ο βασικός ρόλος προοριζόταν για τον Τζον Γουέιν που τον αρνήθηκε για ευνόητους λόγους. Ήταν το ντεμπούτο της 23χρονης τότε Γκρέις Κέλι και παρότι η διαφορά με τον Κούπερ ήταν χαώδης (ο σταρ ήταν τότε 51 ετών) ο παραγωγός Στάνλεϊ Κρέιμερ έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη των γυρισμάτων. 

Ετικέτες

Documento Newsletter