Οι SEPTICFLESH έγραψαν Ιστορία στο Ηρώδειο

Φωτογραφίες: Παύλος Μαυρίδης

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την ημέρα που το ελληνικό μέταλ «άλωσε» το Ηρώδειο.

«Στόχος μας είναι να παίξουμε μια μέρα στο Ηρώδειο». Αυτός ήταν ο τίτλος της συνέντευξης που είχε παραχωρήσει τον Οκτώβριο του 2022 στο Documento ο Σωτήρης Βαγενάς, ιδρυτικό μέλος και «ήρεµη δύναµη» των SEPTICFLESH, µε αφορµή τις δύο συναυλίες που επρόκειτο να δώσει τότε το συγκρότημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στην ίδια συνέντευξη, εξηγούσε τους λόγους για τους οποίους για ένα µέταλ συγκρότηµα που κάνει παγκόσµιες περιοδείες η προοπτική να παίξει στο Ηρώδειο µε συνοδεία ορχήστρας και χορωδίας συνιστά τεράστια πρόκληση, καθώς «τα εμπόδια είναι πολλά και ποικίλα, από τις κλειστές πόρτες, τα στεγανά και τις προκαταλήψεις μέχρι την αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία». Κι ας είχαν στο έτσι κι αλλιώς βαρύ βιογραφικό τους την πολυετή συνεργασία με τη φιλαρμονική της Πράγας, που αποτέλεσε τον θεµέλιο λίθος πάνω στον οποίο χτίστηκε η επανασύνδεση των SEPTICFLESH το 2008 και με την οποία συνεργάζονται μέχρι σήμερα για τα συμφωνικά μέρη των δίσκων τους.


O ιστορικός χώρος του Ηρωδείου είχε άλλωστε ανοίξει για την ευρύτερη ροκ κοινότητα εδώ και αρκετά χρόνια, με καλλιτέχνες όπως οι Jethro Tull, ο Sting, οι James, ο Eric Burdon να εμφανίζονται εκεί, στους οποίους προστέθηκαν και εκπρόσωποι του πιο σκληρού και ατμοσφαιρικού ήχου, από τους Foo Fighters μέχρι τους Sigur Rós και τους Wardruna, συγκροτήματα που έχουν ισχυρούς δεσμούς και αναφορές στο μέταλ.

Δύο χρόνια μετά, λοιπόν, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ώστε οι SEPTICFLESH να κάνουν επιτέλους και στη χώρα τους αυτό που είχαν κάνει στο εξωτερικό με αποκορύφωμα τη ζωντανή sold out εµφάνισή τους µε συνοδεία συµφωνικής ορχήστρας στο Metropolitan Theater του Μεξικού τον Φεβρουάριο του 2019, η οποία κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Infernus sinfonica MMXIX».


Η ιστορική για τους SEPTICFLESH και για την ελληνική μέταλ σκηνή συναυλία έγινε στο πλαίσιο του Classic Rock 8 και χρειάστηκαν λίγες μόλις μέρες για να γίνει sold out. Και πράγματι, το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου λίγο μετά τις 9 το βράδυ τα μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών -υπό τη διεύθυνση του Koen Schoots- και το Πειραϊκό φωνητικό σύνολο Libro Coro πήραν τις θέσεις τους στη σκηνή, με το συγκρότημα να εφορμά υπό τους ήχους του «The Vampire from Nazarene» μπροστά σε ένα τείχος 5.000 ανθρώπων, πολλοί από τους οποίους ήρθαν από το εξωτερικό, είτε ως απλοί θεατές είτε με την επαγγελματική τους ιδιότητα (δημοσιογράφοι, φωτογράφοι).

Περισσότερες φωτογραφίες εδώ

Τα όσα συνέβησαν μέσα στις επόμενες περίπου δύο ώρες πέρασαν στην Ιστορία, αφού οι SEPTICFLESH έγιναν το πρώτο αμιγώς μέταλ -και μάλιστα από τις πιο ακραίες εκφάνσεις του ιδιώματος- συγκρότημα που πάτησε το πόδι του στη σκηνή του εμβληματικού Ωδείου, με το ιδιαίτερα ενθουσιώδες και φασαριόζικο είναι αλήθεια κοινό να δείχνει ότι είναι έτοιμο να κάνει συμβιβασμούς και να παραμερίσει συνήθειες που έχουν ταυτιστεί με την παρακολούθηση μιας μέταλ συναυλίας προκειμένου να απολαύσει τη στιγμή. Δεν είναι και λίγο να κάθεσαι για δύο ώρες στο μαξιλαράκι αντί να είσαι όρθιος με μια μπύρα στο ένα χέρι και ένα τσιγάρο στο άλλο.


Σε κάθε πείρπτωση η Ιστορία έγραψε ότι τη χρονιά που οι Γάλλοι Gojira έπαιξαν στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, οι Έλληνες SEPTICFLESH έγιναν το πρώτο ελληνικό μέταλ συγκρότημα που έπαιξε στο Ηρώδειο. Το αν αυτό θα αλλάξει και την ιστορία του ελληνικής μέταλ σκηνής και το τρόπο που αυτή αντιμετωπίζεται, μένει απλά να φανεί…

Ετικέτες