Οταν το 2021 η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ έσκαγε χωρίς ίχνος μακιγιάζ στην τελετή απονομής των Οσκαρ για να παραλάβει το βραβείο ερμηνείας για το «Nomadland» διαβάζαμε χαρακτηρισμούς όπως «αχτένιστη» και «ατημέλητη». Αυτή η σπουδαία ηθοποιός ανέκαθεν ήταν οπτική… παραφωνία στον αψεγάδιαστο κόσμο του κόκκινου χαλιού. Δεν νοιάστηκε για τις επιπτώσεις του χρόνου πάνω της. Συμφιλιωμένη με την απόλυτη βεβαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης ότι όσο ζούμε μεγαλώνουμε και αυτό μετριέται (και) σε ρυτίδες, έμοιαζε απορροφημένη μόνο στην τέχνη της.
Προφανώς έχει αγκαλιάσει τις ρυτίδες της με αισθήματα όχι ενοχής αλλά καλωσορίσματος, τις έχει αντιμετωπίσει σαν τα χιλιόμετρα που έχουν γραφτεί στο κοντέρ της διαδρομής της στη ζωή αλλά και στην τέχνη. Καθόλου τυχαία ολόκληρος Μάρτιν Σκορσέζε το 2003 είχε πει σε συνέντευξη πόσο δύσκολο είναι να βρεις ηθοποιό που να εκφράζει τον θυμό στην έκφραση του προσώπου γιατί έχει παραγίνει το κακό με το μπότοξ, στερώντας από τις γυναίκες ηθοποιούς το εργαλείο των εκφράσεων. Αναφερόταν στη βιομηχανία του Χόλιγουντ, γιατί στον αντίποδα, στα ευρωπαϊκά εδάφη, οι ηθοποιοί επιτρέπεται να μεγαλώσουν, να μην κάνουν υπερβολές, να κυκλοφορούν αμακιγιάριστες.
Από την εμφάνιση της ΜακΝτόρμαντ μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβήσει πολλές φωτογραφίες και βίντεο διάσημων γυναικών χωρίς μέικ απ, κυρίως στα social media – αλλά εκεί δεν ξέρουμε τι φίλτρα πέφτουν. Να όμως που έπρεπε να εμφανιστεί αμακιγιάριστη η Πάμελα Αντερσον για να μιλήσουμε ευρέως για «την επανάσταση της φυσικής ομορφιάς». Ετσι σχολιάστηκε η είδηση ότι το sex symbol των 90s περπατάει πλέον πάνω στα ψηλοτάκουνα χωρίς μακιγιάζ σε κοσμικές εκδηλώσεις, όπου το φλας των φωτογράφων είναι αμείλικτο. Η ίδια η Αντερσον είπε ότι «η εμπειρία ήταν ελεύθερη, διασκεδαστική και λίγο επαναστατική». Τα λαγωνικά του Χόλιγουντ πάντως τις μυρίζονται από νωρίς τις τάσεις. Εδώ κοτζάμ Μπάρμπι στην πρόσφατη ταινία είχε κυτταρίτιδα και φόρεσε τα κακομούτσουνα Birkenstock.