Οι ψευτιές του Άδωνη Γεωργιάδη για την επιδότηση στον Κοκλώνη

Οι ψευτιές του Άδωνη Γεωργιάδη για την επιδότηση στον Κοκλώνη

Είναι ψευδές το επιχείρημα Αδωνη Γεωργιάδη ότι η επιδότηση των 9 εκατ. ευρώ σε νεοσυσταθείσα εταιρεία του παρουσιαστή με το αφερέγγυο όνομα στον τουρισμό, έγινε με νόμο που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2016. Η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος με τροπολογία του 2021, επέτρεψε την επιδότηση τηλεοπτικών παραγωγών αφού μέχρι τότε ο ίδιος νόμος  τις  είχε αποκλείσει από τις επιδοτήσεις.

Όπου σταθεί και όπου βρεθεί ο επί πολλών σκανδάλων περιστρεφόμενος Αδωνης Γεωργιάδης αναφέρει ότι η υπό σύσταση (!) μονοπρόσωπη εταιρεία του Κοκλώνη με κεφάλαιο 4.000 επιδοτήθηκε με 9 εκατ. ευρώ με βάση τον νόμο 4399/2016. Πράγματι αν κάποιος δεν εντρυφήσει στο να διαβάσει λεπτομερώς τα άρθρα του συγκεκριμένου νόμου θα οδηγηθεί στο συμπέρασμα που προσπαθεί δια ψευδολογιών να καθοδηγήσει την κοινή γνώμη ο Άδωνης Γεωργιάδης ως υπουργός Ανάπτυξης της Κυβέρνησης Μητσοτάκη αλλά και ως αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Όμως η πραγματικότητα είναι ζοφερή και απέχει παρασάγγας απ’ όσα θέλει να παρουσιάσει ο Αδ. Γεωργιάδης…

Η αλήθεια είναι ότι όταν ο νόμος ψηφίστηκε το 2016 από την τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, απέκλειε ΡΗΤΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΩΣ  μέσω αυτού του νόμου την επιδότηση τηλεοπτικών παραγωγών.  Άλλωστε η ίδια Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ένα χρόνο νωρίτερα είχε ψηφίσει το νόμο Κρέτσου (ν. 4487/2015) για την επιδότηση τηλεοπτικών παραγωγών.

Συγκεκριμένα στο νόμο 4399/16 και δη στο άρθρο Άρθρο 7, αυτού με τον τίτλο «Υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια» αναγράφεται ρητώς στην παράγραφο 2. Δεν υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων του παρόντος νόμου επενδυτικά σχέδια Με βάση την «Εθνική Ονοματολογία Οικονομικών Δραστηριοτήτων Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας 2008» [υ.α. 1100330/1954/ΔΜ/2008 (Β’ 2149) και Εγκ./ Πολ. 1133/2008], και με την επιφύλαξη των άρθρων 52 έως 58:

-90 Δημιουργικές δραστηριότητες, τέχνες και διασκέδαση.

-93 Αθλητικές δραστηριότητες και δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας, με την επιφύλαξη της υποπερ. ζζ) της περ. γ) και της περ. στ) της παρ. 4.

Στη συνέχεια ήρθε ο Αδ. Γεωργιάδης που ως υπουργός Ανάπτυξης με το νόμο 4864/2021 να τροποποιήσει το νόμο και να εντάξει και τις τηλεοπτικές παραγωγές!!!! Στο άρθρο 32 του συγκεκριμένου νόμου με τίτλο «Υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4399/2016» ρύθμισε έτσι το νόμο ώστε να μπορούν να υπαχθούν τηλεοπτικές παραγωγές…

Συγκεκριμένα στο άρθρο 7παρ 3 του ν. 4399/2016 (Α’ 117), περί εξαιρούμενων επενδυτικών σχεδίων, αναγράφεται επί λέξει:

«3. Στον μη υπαγόμενο στα καθεστώτα ενισχύσεων του παρόντος ΚΑΔ -91κατ’ εξαίρεση ενισχύονται οι δραστηριότητες:…

θ) Στον τομέα ενημέρωσης και επικοινωνίας ενισχύεται η δημιουργία μόνιμων εγκαταστάσεων «studios» για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο, τηλεοπτικών προγραμμάτων και ηχογραφήσεων.

Ολο το ζουμί βέβαια βρίσκεται στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου και έτσι μπορούμε όχι μόνο να καταλάβουμε το τι ήθελε να επιδοτήσει ο συγκεκριμένος νόμος αλλά και τα ειδεχθή ψέματα του Αδ. Γεωργιάδη που ως υπουργός ανάπτυξης άλλαξε το νόμο επ’ ωφελεία των τηλεοπτικών παραγωγών και εις βάρος των υπόλοιπων δραστηριοτήτων που έπρεπε να επιδοτηθούν.

Παραβιάζει τους σκοπούς του συγκεκριμένου νόμου

Όμως αυτή ακριβώς η σκανδαλώδης επιδότηση των 9 εκ ευρώ για τηλεοπτικές παραγωγές  σε μία νεοσυσταθείσα εταιρεία των 4.000 ευρώ κεφάλαιο με τον έναν μέτοχο,  παραβιάζει και τους σκοπούς του νόμου όπως αυτοί αναγράφονται ρητά στο άρθρο 1. Έτσι μοιραία η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο βουλευτές που ψήφισαν την τροποποίηση με το ν. 4864/2021 παραβιάζουν το νόμο όπως ψηφίστηκε το 2016.

Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 1 ν. 4399/2016 σκοπός του είναι η προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης με σεβασμό στους περιβαλλοντικούς πόρους και την υποστήριξη λιγότερο ευνοημένων περιοχών της χώρας, η αύξηση της απασχόλησης, η βελτίωση της συνεργασίας και η αύξηση του μέσου μεγέθους των επιχειρήσεων, η τεχνολογική αναβάθμιση, η διαμόρφωση μιας νέας εξωστρεφούς εθνικής ταυτότητας (branding), η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας και έντασης γνώσης, η μετακίνηση στην αλυσίδα παραγωγής της αξίας για την παραγωγή πιο σύνθετων προϊόντων, η εξοικονόμηση των φυσικών πόρων στην προοπτική μιας κυκλικής οικονομίας, η προσφορά καλύτερων υπηρεσιών, η προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων και εν τέλει η εξασφάλιση καλύτερης θέσης της χώρας στο Διεθνή Καταμερισμό Εργασίας. Η επίτευξη των στόχων αυτών επιδιώκεται με τις ενισχύσεις του παρόντος, μέσω των καθεστώτων που προβλέπονται στο Ειδικό Μέρος του και συγκεκριμένα με:

α. την εξωστρέφεια και την καινοτομικότητα (Καμία εξωστρέφεια και βέβαια δεν υπάρχει καινοτομία στα τηλεοπτικά προγράμματα Κοκλώνη)

β. τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, γ. την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας με έμφαση στην απασχόληση εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να αναστραφεί το ρεύμα φυγής νέων επιστημόνων (Είναι προφανές ότι η δημιουργία 20 θέσεων εργασίας, όπως έχει αναφέρει ο Αδ. Γεωργιαδης δεν μπορεί να αντισταθμιστεί με τα 9 εκ ευρώ)

δ. την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων (πως μπορεί να προσελκύσει άραγε επενδύσεις μία εταιρεία με κεφάλαιο 4.000 ευρώ;)

ε. την υψηλή προστιθέμενη αξία (ποια προστιθέμενη αξία μπορεί να υπάρξει σε μία τόσο μικρη εταιρεία που να πρέπει να επιδοτηθει με 9 εκ ευρώ;),

στ. τη βελτίωση του τεχνολογικού επιπέδου και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων (το μόνο που θα συμβεί σε μία τέτοια εταιρεία είναι να αγοράσει υφιστάμενη τεχνολογία. Επίσης δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση τεχνολογικού επιπέδου αφού πρόκειται για νεοσυσταθείσα εταιρεία)

ζ. την έξυπνη εξειδίκευση (καμία «έξυπνη» ή «χαζή» εξειδίκευση δεν φέρνει η παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων του επιπέδου Κοκλώνη),

η. την ανάπτυξη δικτύων, συνεργειών, συνεταιριστικών πρωτοβουλιών και εν γένει τη στήριξη της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (καμία ανάπτυξη τέτοιων δικτύων μπορεί να επιτελέσει μία εταιρεία με κεφάλαιο 4.000 ευρώ)

θ. την ενθάρρυνση συγχωνεύσεων (αντίθετα η επιδότηση με κρατικά χρήματα  9 εκ μία εταιρείας με κεφάλαιο 4.000 ευρώ αποθαρρύνει την όποια συγχώνευση με άλλες εταιρείες)

ι. τομές και παρεμβάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα για την ενίσχυση της υγιούς και στοχευμένης επιχειρηματικότητας με ειδική έμφαση στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα (ποια άραγε  είναι η ανάπτυξη που μπορεί να φέρει μία εταιρεία τηλεοπτικών προγραμμάτων επιπέδου Κοκλώνη;)

ια. την επανεκβιομηχάνιση της χώρας (συνιστούν άραγε επανεκβιομηχάνιση της χώρας οι τηλεοπτικές παραγωγές επιπέδου Κοκλώνη;)

ιβ. την υποστήριξη περιοχών με μειωμένη αναπτυξιακή δυναμική και τη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων (σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρεία Κοκλώνη έχει έδρα την Αθήνα!!).

Documento Newsletter