Οι προοπτικές ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μέσα από τις προκλήσεις του 2020

H χρονιά που φέυγει σε λίγες ημέρες εξελίχθηκε στη δυσκολότερη της πρόσφατης ιστορίας όσον αφορά την αγορά της μπίρας, η οποία κλείνει με πτώση 25%, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να εστιάζει σε σημαίνοντες τομείς ώστε να προστατευθεί τόσο η υγεία εργαζομένων και πελατών, όσο και να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς.

«Η μερική αύξηση του χονδρεμπορίου και της κλασικής λιανικής δεν στάθηκε ικανή να αντισταθμίσει τις απώλειες από την κρύα αγορά», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης τοποθετούμενος σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

Στο δυσμενές αυτό κλίμα, η εταιρεία προέκρινε ότι προέχει η προστασία της υγείας εργαζομένων, συνεργατών και πελατών, στη διασφάλιση της εφοδιαστικής αλυσίδας για την εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς στις νέες συνθήκες αλλά και στην επίτευξη ενός, βάσει της κατάστασης που επικράτησε και επικρατεί, καλύτερου αποτελέσματος.

Μάλιστα, ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε πως οι εξαγωγές, που αυξήθηκαν κατά 5% το 2020 παρέμειναν ένας σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της εταιρείας το 2021, προβλέποντας  ότι οι κλυδωνισμοί στην αγορά θα συνεχιστούν και κατά το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους πριν τη βελτίωση, που προεξοφλείται από τα υφιστάμενα ιατρικά δεδομένα, για το δεύτερο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς.

«Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διατήρησε ακέραιο το πλάνο των επενδύσεων σε θέματα
ασφάλειας, υποδομών και βελτίωσης παραγωγικών διαδικασιών αλλά
προχώρησε σε κάποιες αναπροσαρμογές σε ό,τι αφορά επενδύσεις σε
εμπορικές δράσεις (διαφήμιση, μάρκετινγκ κ.λπ.), προσαρμοζόμενη στην
επιβράδυνση της αγοράς», σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, απαντώντας σε ερώτησης για την επίδραση της κρίσης στο επενδυτικό σχέδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην προσήλωση της εταιρείας στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης η οποία παρέμεινε ανεπηρέαστη στη δύσκολη υγειονομική και οικονομική συγκυρία. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε ειδικότερα στο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας μέσω του οποίου η εταιρεία απορρόφησε και το 2020 το σύνολο της παραγωγής ελληνικού κριθαριού παρότι οι ανάγκες της για παραγωγή μπίρας ήταν σαφώς μικρότερες από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί, ενώ έχει προχωρήσει σε συμφωνίες για ενίσχυση των εξαγωγών βύνης σε αγορές του εξωτερικού. Επιπλέον, ανέφερε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υπέγραψε πρόσφατα και νέα συμβόλαια με τους καλλιεργητές του προγράμματος για τη σοδειά του 2021, συνεχίζοντας να στηρίζει έμπρακτα τον πρωτογενή τομέα στη χώρα.

Στη συνέντευξη Τύπου, ανακοινώθηκε επίσης ένα νέο πρόγραμμα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας με επίκεντρο, σε πρώτη φάση, την ορθή διαχείριση του νερού από τον πρωτογενή τομέα στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της Καθηγήτριας Φοίβης Κουντούρη, κάτοχο της έδρας Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Οικονομική Σχολή του ΟΠΑ και Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιστημονικής Ένωσης Οικονομολόγων Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (EAERE).

Στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης τύπου, στο οποίο συμμετείχε και ο Γενικός Διευθυντής της Bacardi Greece, κ. Κωνσταντίνος Κουβαράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μίλησε για τα σημαντικά οφέλη που αναμένει η Εταιρεία από τη συμφωνία με την Bacardi Greece για τη διανομή των προϊόντων της τελευταίας στην ελληνική αγορά.

Ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι πρόκειται για μια, μοναδική στο δίκτυο της HEINEKEN, διεύρυνση χαρτοφυλακίου με οινοπνευματώδη, μέσω της οποίας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα ανταποκρίνεται σε περισσότερες ανάγκες της ελληνικής αγοράς και υπογράμμισε ότι στόχος είναι ο χρονικός ορίζοντας της συνεργασίας να εκτείνεται πέρα από τα πέντε χρόνια που προβλέπει η αρχική συμφωνία.