Πλήθος παρεμβάσεων για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας πραγματοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε διάστημα έξι μηνών, υπερτονίζοντας τα αιτήματα των Ενώσεων που ζητούσαν συντήρηση και ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας. Στις εν λόγω παρεμβάσεις, η κυβέρνηση Μητσοτάκη «απάντησε» με τη γνωστή αδιαφορία της, συνεχίζοντας το έργο υποβάθμισης των σιδηροδρομικών δομών.
Από τον Ιούλιο του 2022, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, εξέφραζε την ανάγκη στήριξης του ΟΣΕ και ενίσχυσης της συχνότητας των δρομολογίων, ενώ η Χαρά Καφαντάρη αναδείκνυε ότι το νομοσχέδιο του υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή εξυπηρετούσε τα ιδιωτικά συμφέροντα και όχι την κοινωνία, με τον Χρήστο Γιαννούλη να συνοδεύει με οπτικοακουστικό υλικό την πλήρη εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου επί κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Ένα μήνα αργότερα, ο Νίκος Παππάς επεσήμανε ότι επί Μητσοτάκη και Κώστα Αχ. Καραμανλή η χώρα «έχασε το τρένο, κυριολεκτικά και μεταφορικά», καταγγέλλοντας ότι επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ -τις οποίες είχε δεσμευθεί ότι θα υλοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ- έγιναν… καπνός, ενώ ο Στέλιος Κούλογλου εξέφραζε ανησυχία για τις συνεχείς βλάβες στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επανήλθαν καταθέτοντας σχετική ερώτηση στη Βουλή τον Οκτώβριο του 2022 για τα εκατομμύρια που… έκαναν φτερά, ζητώντας από την κυβέρνηση να επαναφέρει το μνημόνιο συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2020.
Παράλληλα, τον Ιανουάριο του 2023 η βουλευτής Φλώρινας και αναπληρώτρια Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πέτη Πέρκα υπογράμμιζε ότι ο Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων «θα έπρεπε να είναι μια Ανεξάρτητη Αρχή, εναρμονισμένη και σύμφωνη με το ευρωπαϊκό δίκαιο».