Η κρίση δε στρέφει μόνο τους Έλληνες οδηγούς στα μεταχειρισμένα ΙΧ αλλά και τους Έλληνες εφοπλιστές στα μεταχειρισμένα πλοία.
Έτσι, παρατηρείται σαφής στροφή των Ελλήνων πλοιοκτητών στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, αποφεύγοντας σε αυτή τη φάση τουλάχιστον τις παραγγελίες νεότευκτων. Με βάση τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, κατά τη διάρκεια του διμήνου Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου υπέβαλαν μόλις τρεις παραγγελίες για ισάριθμα πλοία, ενώ η εικόνα «ανομβρίας» από ελληνικής πλευράς συνεχίζεται και κατά τον Νοέμβριο.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων κινείται πολύ πιο δυναμικά. Με βάση την ίδια πηγή, την περίοδο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου έχουν αποκτηθεί συνολικά 67 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 4,9 εκατ. τόνων dwt, από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Το συνολικό ύψος της επένδυσης για τα συγκεκριμένα πλοία ανήλθε σε 803 εκατ. ευρώ (947,5 εκατ. δολάρια). Οι πλοιοκτήτες ενδιαφέρονται κυρίως για φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς από τα 67 πλοία που αποκτήθηκαν τα 40 ανήκουν σε αυτή την κατηγορία πλοίων.
Η αποχή των Ελλήνων πλοιοκτητών από την παραγγελία νέων πλοίων εξηγείται κυρίως από το γεγονός ότι παρατηρείται αύξηση στις προσφερόμενες τιμές νεότευκτων πλοίων από τα ναυπηγεία. Ένας ακόμα λόγος που έχει «φρενάρει» τις νέες παραγγελίες το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι και η σημαντική αστάθεια που καταγράφεται στην παγκόσμια ναυλαγορά, κυρίως σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων, όπου οι πιέσεις είναι σημαντικές κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου. Τέλος αξίζει να επισημανθεί και η μεγάλη αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούν τα πλοία. Η αλλαγή των προδιαγραφών των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020 και μετά αναμένεται να αλλάξει άρδην και τα μηχανολογικά μέρη τους, με αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες να περιμένουν τις εξελίξεις προτού δεσμεύσουν κεφάλαια σε ένα πλοίο που ενδεχομένως να είναι παρωχημένο σε λίγα χρόνια.