Η χτεσινή ανάρτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Παύλου Πολάκη σχετικά με την πραγματική αιτία που η κυβέρνηση ανοιγόκλεινε επί τρεις μέρες την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, βοήθησε να καταλάβουμε το εντελώς ακατανόητο και ανεξήγητο.
Χρόνια τώρα, όταν είχε χιόνια στην Αττική, υπήρχε πρόβλημα στην κυκλοφορία στο ύψος της Μαλακάσας. Και το πρόβλημα αυτό αντιμετωπιζόταν με τις κατάλληλες οδηγίες της τροχαίας. Ας πούμε έβγαζε η τροχαία εντολή απαγόρευσης κυκλοφορίας των IX αυτοκινήτων στο εθνικό δίκτυο χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες ή έβγαζε εντολή απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών. Ποτέ πάντως καμία κυβέρνηση δεν διανοήθηκε να κάνει αυτό που έκανε η παρούσα. Να κλείσει ολόκληρη την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας «προληπτικά» και με αιφνιδιαστικό τρόπο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των πολιτών, χωρίς να την κλείσουν τα χιόνια, και να την ανοιγοκλείνει «προληπτικά» για τρεις μέρες, με βάση κάποιες αποφάσεις του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για να μην κινδυνέψουν, λέει, ανθρώπινες ζωές.
Πώς η Νέα Οδός γλύτωσε από υψηλά πρόστιμα
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Παύλος Πολάκης στο facebook – και που επιβεβαιώνεται από τις επανειλημμένες κυβερνητικές διατυπώσεις περί του «προληπτικού» χαρακτήρα του κλεισίματος – ο λόγος που ο Χρυσοχοΐδης πήρε την απόφαση να κλείσει την Αθηνών- Λαμίας, δεν ήταν ο υποτιθέμενος κίνδυνος για τις ανθρώπινες ζωές – γιατί τι, μόνο στην Αθηνών Λαμίας, κινδυνεύουν οι ανθρώπινες ζωές, στις άλλες εθνικούς οδούς π.χ. της Βόρειας Ελλάδας όχι;
Ο πραγματικός κίνδυνος ήταν να κλείσει εξ ανάγκης η Εθνική Οδός Αθηνών Λαμίας και να απειληθεί με πρόστιμο η Νέα Οδός, η θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που διαχειρίζεται το δρόμο. Βλέπετε, σύμφωνα με το νόμο για τις παραχωρήσεις, οι εταιρείες που εισπράττουν τα διόδια οφείλουν να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων με εκχιονιστικά μηχανήματα και το κατάλληλο προσωπικό. Διαφορετικά, σύμφωνα με το άρθρο 65 του νόμου 4663/20 που πέρασε πέρσι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αν ο δρόμος κλείσει για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μιας ώρας λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, η διαχειρίστρια εταιρεία πρέπει να πληρώσει πρόστιμο από 5.000 το ελάχιστο ως 1 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τον χρόνο που θα μείνει κλειστός ο δρόμος.
Συγγενικές σχέσεις
Κατά τη διάρκεια αυτών των τριών ημερών που η Εθνική Οδός Αθηνών Λαμίας ανοιγόκλεινε με εντολή Χρυσοχοΐδη, η Νέα Οδός δεν έβγαλε καμιά ανακοίνωση να μας πληροφορήσει για το τι έκανε η ίδια προκειμένου να παραμείνει ανοιχτός ο δρόμος – δεν χρειαζόταν άλλωστε αφού τον δρόμο τον ανοιγόκλεινε η ίδια η κυβέρνηση.
Στην ανάρτησή του ο Παύλος Πολάκης έδωσε μια ακόμη σημαντική πληροφορία για τις συγγενικές σχέσεις ανάμεσα σε άτομα από την ηγεσία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κυβέρνηση: συγκεκριμένα έγραψε ότι ο αντιπρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μιχάλης Γουρζής, είναι πεθερός του Υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη. Μπορεί δηλαδή αυτό να σημαίνει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ανοιγόκλεινε την Εθνική Οδό για να κάνει το χατίρι στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ένεκα και η συγγένεια;