Μετά τους παραγωγούς και τους σεναριογράφους, σειρά πήραν οι Αμερικανοί σκηνοθέτες για να μας βάλουν σε οσκαρικό κλίμα.
Μετά από το Σωματείο Παραγωγών Αμερικής (PGA) που παρουσίασε τις υποψηφιότητές του για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, έλαμψαν τα αναμενόμενα φαβορί («Πίτσα γλυκόριζα», «Belfast», «Η εξουσία του σκύλου», «West Side Story», «Dune») μαζί με 2-3 εκπλήξεις («Μην κοιτάτε πάνω», «tick, tick…BOOM») για να πάρει την σκυτάλη το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών και να ισχυροποιήσει την εντύπωση ότι η φετινή οσκαρική λίστα των υποψηφίων που θα ανακοινωθεί σύντομα, μάλλον δεν θα έχει πολλές εκπλήξεις.
Έτσι οι σκηνοθέτες των ΗΠΑ υποκλίθηκαν στο φετινό άστρο της Τζέιν Κάμπιον, την αναλλοίωτη από το χρόνο μαστοριά του Σπίλμπεργκ, την εμπνευσμένη και συγκινητική εξομολόγηση του Μπράνα, την λοξή ρομαντική ματιά του Πολ Τόμας Άντερσον και το εκθαμβωτικό διαστημικό παραμύθι του Βιλνέβ. Η τελική ετυμηγορία στις 12 Μαρτίου όπου θα ανακοινωθεί το όνομα του κορυφαίου σκηνοθέτη της χρονιάς.
Στην κατηγορία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη η Μάγκι Τζίλενχαλ με το «The lost daughter» έχει ένα προβάδισμα αλλά ικανοί για την ανατροπή δείχνουν η Ρεμπέκα Χολ για το «Passing», η Τατιάνα Ουέσο για το «Prayers for the Stolen» και κυρίως ο Λιν-Μανουέλ Μιράντα για το «tick, tick…BOOM», που βασίζεται στην αληθινή, τραγική ιστορία του δημιουργού του «Rent» Τζόναθαν Λάρσον τον οποίο υποδύεται ο Άντριου Γκάρφιλντ. Τη λίστα των πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών συμπληρώνουν οι Μάικλ Σαρνόσκι («Pig») και Έμα Σέλιγκμαν («Shiva baby»).