Θεσσαλονίκη: Συνεχίζεται η επίσχεση – Έκκληση της περιφέρειας να επιστρέψουν τα λεωφορεία στους δρόμους

Θεσσαλονίκη: Συνεχίζεται η επίσχεση – Έκκληση της περιφέρειας να επιστρέψουν τα λεωφορεία στους δρόμους

Απορρίφθηκε από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης το αίτημα της διοίκησης του ΟΑΣΘ να χορηγηθεί προσωρινή διαταγή, ώστε να κηρυχθεί άκυρη -ως καταχρηστική- η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό.

 Όπως αναφέρεται στην απόφαση που εξέδωσε η πρόεδρος υπηρεσίας, η αίτηση απορρίφθηκε ως «νόμω αβάσιμη». Η κύρια συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων προσδιορίστηκε για τις 26 Σεπτεμβρίου 2017.

Η συγκεκριμένη απόφαση συνιστά δικαίωση για τους 2.300 εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ που βρίσκονται για τρίτη μέρα σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας δεδουλευμένα των μηνών Μαρτίου και Απριλίου.

Έκκληση να επιστρέψουν στους δρόμους τα Λεωφορεία

 Έκκληση να επιστρέψουν τα αστικά λεωφορεία στους δρόμους της πόλης ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, απηύθυναν ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), Λάζαρος Κυρίζογλου, καθώς και εκπρόσωποι επιμελητηρίων, φορέων και δήμων της πόλης που συμμετείχαν σε σύσκεψη που συγκάλεσαν η περιφέρεια και η ΠΕΔ-ΚΜ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι εδώ και τρεις μέρες ταλαιπωρούνται οι πολίτες χωρίς αστικές συγκοινωνίες και χωρίς καμία άλλη συγκοινωνία, ενώ το γεγονός αυτό έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο και στα οικονομικά στοιχεία του εμπορικού κόσμου. Παράλληλα, ανέφερε, ότι ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό να προχωρήσουν οι διαδικασίες και έλαβε διαβεβαίωση για ταχεία πληρωμή τμήματος των χρημάτων που χρωστά το κράτος στον ΟΑΣΘ. Επιπλέον, επισήμανε, ότι έλαβε τη δέσμευση του ΟΑΣΘ ότι θα αποπληρωθούν άμεσα οι δύο μισθοί των εργαζομένων και ζήτησε από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης, να λύσουν τα χειρόφρενα και να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Την ανάγκη να βρεθεί λύση υπογράμμισε και η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ενώ ο κ. Κυρίζογλου, είπε ότι μέχρι να οριστικοποιηθεί οποιοδήποτε σενάριο για τις αστικές συγκοινωνίες, αυτές πρέπει να λειτουργούν αδιατάρακτα και οι πολίτες να μην ταλαιπωρούνται.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, ανέφερε ότι θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις αν υπήρχε δείγμα καλής θέλησης από το Δ.Σ. του ΟΑΣΘ που, όπως είπε, αφήνει τους εργαζόμενους ως πρόβατα προς σφαγή. “Ο αγώνας είναι δίκαιος. Ή εμείς ή αυτοί” είπε και υπενθύμισε ότι οι εργαζόμενοι έχουν προσφέρει επί χρόνια στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και άνοιξαν την κουβέντα για επέκταση των συγκοινωνιών σε όλο τον νομό. O γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ, Ανδρέας Ζερβούλιας, επισήμανε ότι γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και γνωστοποίησε ότι στη συνάντηση που είχε χθες με τον αρμόδιο υπουργό ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ορίστηκε χρονικό διάστημα πέντε ημερών ώστε να δοθούν στον υπουργό οι προτάσεις του οργανισμού για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Την ανάγκη να λειτουργήσουν άμεσα οι αστικές συγκοινωνίες στην πόλη εξέφρασαν εκπρόσωποι των φορέων της πόλης, μεταξύ των οποίων, το Τεχνικό Επιμελητήριο / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Επ΄ αυτού, ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, τόνισε ότι το αίτημα των φορέων της πόλης είναι σωστό, αλλά δεν είναι εύκολο να πειστούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ.

Σε ό,τι αφορά το σχέδιο νόμου για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη ο κ. Τζιτζικώστας, ζήτησε να γίνει ουσιαστικός διάλογος, με όλους τους φορείς παρόντες για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών. Τάχθηκε υπέρ της συμμετοχής της αυτοδιοίκησης και της τοπικής κοινωνίας στον φορέα εποπτείας των συγκοινωνιών και υπέρ της συμμετοχής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του ΟΑΣΘ σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό για τη λειτουργία των συγκοινωνιών. Στο ίδιο μήκος κύματος διαμορφώθηκε και η τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Documento Newsletter