Ο υπουργός Ναυτιλίας σε ρόλο συνηγόρου της Cosco στη Βουλή (Video)

Ο υπουργός Ναυτιλίας σε ρόλο συνηγόρου της Cosco στη Βουλή (Video)

Την αποκλειστική ευθύνη στο Δημόσιο απέδωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης για τις ανολοκλήρωτες υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 295 εκατ. ευρώ από τη Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς αρνήθηκε επίμονα να ψελλίσει έστω μια λέξη για την πενταετή καθυστέρηση του επενδυτή να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις, γεγονός που καταδεικνύεται από τις εκθέσεις του ανεξάρτητου μηχανικού.

Τη στιγμή που πλήθος συνδικαλιστικών, παραγωγικών και αυτοδιοικητικών φορέων έχει προγραμματίσει συλλαλητήριο για το απόγευμα της Τετάρτης ενάντια στην παραχώρηση επιπλέον 16% των μετοχών του ΟΛΠ στον κινεζικό κολοσσό μέσω της τροποποιημένης σύμβασης και παρά την καταστρατήγηση συμβατικών όρων, ο υπουργός Ναυτιλίας διαδραμάτισε ρόλο συνηγόρου της Cosco ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας.

Ο κ. Πλακιωτάκης απέφυγε να καταλογίσει οποιαδήποτε ευθύνη στην κινεζική εταιρία για τη μη ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδυτικών έργων. Παράλληλα, έσπευσε να διευκρινίσει ότι σειρά επενδυτικών έργων καθυστέρησαν εξαιτίας αιτήσεων αναστολών, προσφυγών στο ΣτΕ και προσωρινών διαταγών. Εκ διαμέτρου αντίθετη ήταν η άποψη του βουλευτή της ΝΔ, Γιάννη Τραγάκη, ο οποίος «άδειασε» τον υπουργό, λέγοντας: «Τα έκανε όλα καλά η Cosco; Ασφαλώς όχι».

Στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάγκη να ενεργοποιηθούν οι ποινικές ρήτρες που προβλέπονται στη σύμβαση του 2016, ο Γ. Πλακιωτάκης αντέτεινε πως η κινεζική εταιρία θα «τραβούσε» το χαρτί της Διαιτησίας, η οποία θα είχε «αμφίβολο αποτέλεσμα» και θα επέφερε τεράστιο πλήγμα στην τοπική κοινωνία, την οικονομία και τις διμερείς σχέσεις με την Κίνα.

Απαντώντας στις κατηγορίες που απηύθυνε η αξιωματική αντιπολίτευση εναντίον του αλλά και κατά του Χρήστου Σταϊκούρα περί παράβασης καθήκοντος και απιστίας, ισχυρίστηκε ότι η υπαιτιότητα της μη ολοκλήρωσης των έργων θα πρέπει να βαραίνει τον ΟΛΠ – Cosco προκειμένου να εισπραχθούν οι ποινικές ρήτρες. Δηλαδή, ο υπουργός έκρινε εμμέσως πλην σαφώς ότι ουδεμία ευθύνη φέρει ο επενδυτής.

Πάρα ταύτα, αντέτεινε ότι ο ίδιος δεν είναι δικαστής για να αποφανθεί ενώ ταυτόχρονα δεν δίνει τη δυνατότητα στο Δημόσιο να διεκδικήσει όσα του αναλογούν από τη σύμβαση του 2016, «πριονίζοντας» τα επιχειρήματα και τα τεκμήρια που αποδεικνύουν την ευθύνη του επενδυτή. «Θα είναι προς όφελος του Δημοσίου η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου; Τις σύνοδες συνέπειες τις έχετε λάβει υπόψη; Τι θα γίνει με την επένδυση;» κινδυνολόγησε.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υπουργός καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ αντιεπενδυτική λογική, προσπάθεια ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής και λαϊκισμό, υποστηρίζοντας ότι παράβαση καθήκοντος θα ήταν αν ο ίδιος συνηγορούσε στο «πάγωμα» της επένδυσης, εξέλιξη που θα επέφερε αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις οικογένειες που εργάζονται στο λιμάνι και τους κλάδους που συνδέονται με την επένδυση στον Πειραιά, όπως η ναυπηγοεπισκευή και η κρουαζιέρα.

«Ανέβηκε στο βήμα σαν νομικός εκπρόσωπος της Cosco»

Τη σκυτάλη πήρε ο Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος άσκησε δριμεία κριτική στον υπουργό Ναυτιλίας. «Δεν ξέρω τι άλλο θα άκουγα από αυτό το βήμα αν είχε ανέβει ο νομικός εκπρόσωπος της Cosco» είπε και πρόσθεσε ότι ο Γ. Πλιακιωτάκης δεν μίλησε ως υπουργός ελληνικής κυβέρνησης! Εν συνεχεία, απευθύνθηκε προσωπικά στον υπουργό και έθεσε ερωτήματα χωρίς να παίρνει απάντηση.

«Ρωτώ: υπάρχει υποχρεωτική επένδυση που δεν έχει πραγματοποιηθεί και έχει υπαιτιότητα η Cosco; Γιατί δεν απαντάτε; Γιατί πήγατε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και είπατε ότι δεν έχει υπαιτιότητα η Cosco και το εξαπατήσετε;» ρώτησε, εξηγώντας στον Γ. Πλακιωτάκη πως παράβαση καθήκοντος είναι να μην εφαρμόζεις τη σύμβαση που κύρωσε το Κοινοβούλιο του 2016, όπως επίσης να μην επιβάλλονται οι ποινικές ρήτρες κατά του επενδυτή, γεγονός που καταργεί την αρχή της ίσης αντιμετώπισης και ανοίγει κερκόπορτα κατά του Δημοσίου και υπέρ των παραχωρησιούχων που θα παραβιάζουν συμβατικούς όρους.

Δείτε το βίντεο:

Documento Newsletter