Ο Χριστός ξανασταυρώνεται την Κυριακή στο Docville μαζί με το Documento

Η αφήγηση των Παθών του Χριστού στη ζωγραφική μάς έχει χαρίσει αριστουργήματα που συγκλονίζουν μέχρι σήμερα. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη και η Έμυ Ντούρου γράφουν για δύο από τα εμβληματικότερα έργα που ενώνουν τις άκρες του καλλιτεχνικού φάσματος τόσο χρονολογικά όσο και δημιουργικά: τον «Εσταυρωμένο Χριστό με δύο δωρητές» του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου από την πρώιμη περίοδο του Τολέδο (1590) και τον «Χριστό του Αγίου Ιωάννη του Σταυρού» του Σαλβαδόρ Νταλί (1951).

Ο διεθνής διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Αρβανίτης κουβεντιάζει με τον Αντώνη Μποσκοΐτη για τα δύσκολα παιδικά χρόνια, τη θητεία στη Φίνος, τη συνεργασία με τον Αγγελόπουλο, την καριέρα του και βεβαίως, το φως με αφορμή την κυκλοφορία της βιογραφίας του «Μια ζωή στο φως» που έγραψε η Ελισάβετ Χρονοπούλου (εκδ. Πατάκης).

Η Βουλευτής Χαλκιδικής και Τομεάρχης Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Κυριακής Μάλαμα γράφει σε άρθρο της για το πρώτο προσχέδιο 29 άρθρων πρότασης νόμου – πλαίσιο για τον πολιτισμό, όπως διαμορφώθηκε στην εσωτερική διαδικασία του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

«Ο Κώστας Αξελός είδε το πρώτο φως πριν από εκατό χρόνια, “στα θολερά λιοπύρια του Καρκίνου”, στις 26 Ιουνίου του 1924. Διένυσε τον ταραχώδη 20ό αιώνα, τον ακτινογράφησε, χαρτογράφησε το χάος του, τον ανέκρινε, τον επισκόπησε, τον “μίλησε”». Κείμενο του Γιώργου-Ίκαρου Μπαμπασάκη για τον σημαντικό διανοητή, με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του.

Η Πατρίσια Χάισμιθ και το μυθιστορηματικό alter ego της, ο Τομ Ρίπλεϊ, έχουν πιο πολλά κοινά στοιχεία από όσα φαντάζεται κανείς. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη γράφει για τον πιο δημοφιλή serial killer και τη δημιουργό που βρίσκονται ξανά στο προσκήνιο λόγω της νέας σειράς «Ρίπλεϊ» του Netflix και ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης υπενθυμίζει τις κινηματογραφικές μεταφορές του ήρωα.

Με τον «Επιτάφιο» ο Γιάννης Ρίτσος κατέθεσε ένα αριστούργημα της νεοελληνικής ποίησης, εμπνευσμένο από τις έντονες κοινωνικές αναταραχές της εποχής του. Ωστόσο, το ποίημα δεν έφτασε ποτέ στον κόσμο ολόκληρο αφού η μελοποίηση του Μίκη Θεοδωράκη άφησε εκτός πολλούς στίχους. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

Ο Περικλής Μουστάκης μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Σφενδόνη το τελευταίο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη «Rayman ούρλιαξε», σε μια παράσταση πυρετώδους αμφιθυμίας και παραισθητικών διακυμάνσεων. Κριτικής της παράστασης από τον Ηρακλή Λογοθέτη.

Ο Αντώνης Μποσκοΐτης ανατρέχει στην ιστορία πίσω από την επιλογή του Ισπανού Ενρίκε Ιραζοκούι για τον ρόλο του Ιησού στο «Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» του Πιερ Πάολο Παζολίνι.

Στη δημοφιλή δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Αθέατο Μουσείο» προβάλλονται άγνωστες αρχαιότητες από τις αποθήκες. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη επισκέφτηκε το μουσείο και καταγράφει τις εντυπώσεις της.

Το Ελεφαντάκι, η Πατάτα και η Αλεπού, όλοι ήρωες του πολύ αγαπητού «Τεμπέλη Δράκου» του Γιώργου Χατζηπιερή θα διηγηθούν τις ιστορίες τους στο Μέγαρο Μουσικής στις 10, 11 και 12 Μαΐου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με τις φωνές της Ελένης Τσαλιγοπούλου, του Αλκίνοου Ιωαννίδη, της Ρένας Μόρφη και του Γιάννη Διονυσίου. Η Ειρήνη Δρίβα μίλησε με τον Γιώργο Χατζηπιερή για το καθοριστικό γεγονός της ζωής του που γέννησε αυτό το μουσικό παραμύθι.

Διαβάστε επίσης:

Ρέντης: Δικηγόρος μάνατζερ γνωστού τράπερ – «Το μεγαλύτερο τμήμα της δικογραφίας αφορά εκκρεμείς υποθέσεις»

Κεραυνοί Σάντερς κατά Νετανιάχου: «Δεν είναι αντισημιτισμός να λες ότι ο εξτρεμιστής έχει σκοτώσει 34.000 Παλαιστίνιους»

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αττική: Σε ποιους δρόμους θα υπάρχουν αλλαγές – Οι ώρες

Αναβίωση του «αντί-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου» βλέπουν στην Κουμουνδούρου – Η κυβερνητική φθορά φέρνει αισιοδοξία

Έγια μόλα, έγια λέσα, άι παράτα μας ρε Φλέσσα

Ελευσίνα: Θανατηφόρο τροχαίο με ένα νεκρό κι έναν σοβαρά τραυματία

Καιρός: Ανεβαίνει η θερμοκρασία – Σε ποιες περιοχές θα βρέξει

Ετικέτες