Ο Βίκος απογείωσε τον τζίρο του

Ο Βίκος απογείωσε τον τζίρο του

Το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ έσπασε ο τζίρος της ηπειρωτικής βιομηχανίας Βίκος το 2022 με αξιοσημείωτη άνοδο 16,6%, η οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος δεν είχε πληθωριστικό χαρακτήρα αλλά ήρθε ως αποτέλεσμα της οργανικής ανάπτυξης που πέτυχε η εταιρεία ενισχύοντας με επενδύσεις το παραγωγικό δυναμικό της, συγκρατώντας τις τιμές της και ενισχύοντας το μερίδιο αγοράς της στους τομείς εστίασης και φιλοξενίας.

Βάσει των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων για το έτος 2022 η ηπειρωτική βιομηχανία εμφιαλώσεων Βίκος πέτυχε πωλήσεις ύψους 100,72 εκατ. ευρώ, θυσιάζοντας εντούτοις το μεγαλύτερο μέρος από τα κέρδη της, τα οποία μειώθηκαν κατά 70,37% σε σχέση με το 2021. Τα κέρδη θυσιάστηκαν με επιλογή της διοίκησης Σεπετά, που επέλεξε να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της μες στη χρονιά μόλις κατά 8% έναντι 13-14% του ανταγωνισμού και να απορροφήσει τις μεγάλες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής που προήλθαν από τη ραγδαία άνοδο της τιμής του πετρελαίου και του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, η ηπειρωτική εταιρεία αύξησε τις θέσεις εργασίας κατά 15,08% και το προσωπικό της στα 412 άτομα.

Αναπτυξιακός καταλύτης

Ως αναπτυξιακός καταλύτης λειτούργησε η μεγάλη επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ που υλοποίησε η Βίκος εντός της χρονιάς, δημιουργώντας μια νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων, η οποία περιλάμβανε δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can), επιτρέποντας στην εταιρεία να ανεβάσει την παραγωγική της ικανότητα στις 20.000 φιάλες την ώρα και τις 42.000 συσκευασίες αλουμινίου την ώρα.

Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής συνέπεσε με την αναρρίχηση της Βίκος στην κορυφή της αγοράς εμφιαλωμένου νερού, με αποτέλεσμα τα δύο νερά της Ηπείρου, Βίκος και Ζαγόρι, με μερίδια αγοράς μεταξύ 17% και 18%, να μοιράζονται πλέον τις δύο πρώτες θέσεις της αγοράς εμφιαλωμένου νερού.

Στον κλάδο των αναψυκτικών η Βίκος αύξησε το μερίδιό της στο 7,1%, πίσω από τη Λουξ και την Pepsico, ενώ ειδικά στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola εδραιώθηκε στην τρίτη θέση με μερίδιο 8,5%, πίσω από την Coca-Cola και την Pepsi. Η εταιρεία της οικογένειας Σεπετά κέρδισε επίσης το στοίχημα της κατηγορίας του pink grapefruit, προϊόντος που είχε λανσάρει μόλις το 2022 και που είναι πλέον στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 18,6%.

Από το 1990 στη μεγέθυνση

Η Βίκος είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που δημιούργησε η οικογένεια Σεπετά. Ιδρύθηκε το 1990 και ξεκίνησε να εμφιαλώνει νερό το 1992 από πηγές που βρίσκονται κοντά στο φαράγγι του Βίκου. Το 2014 εισήλθε στα αναψυκτικά, το 2017 διεύρυνε την γκάμα των αναψυκτικών της με προϊόντα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη χρησιμοποιώντας στέβια και το 2022 εισήλθε στα mixers.

Σήμερα η Βίκος αποτελεί τη δεύτερη σε τζίρο εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα μετά την Coca-Cola 3E και λειτουργεί τέσσερα υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή. Τρία εργοστάσια εμφιαλώνουν νερό και αναψυκτικά, ενώ το τέταρτο εργοστάσιο, η PETCOM Plastics, παράγει πλαστικά προπλάσματα (preforms) και πώματα για τη συσκευασία νερού, αναψυκτικών και γάλακτος και για άλλες εταιρείες. Στις εγκαταστάσεις της, που καλύπτουν 79.000 τ.μ. σε συνολική έκταση 260 στρεμμάτων, η εταιρεία αξιοποιεί επτά πηγές νερού και λειτουργεί 30 γραμμές παραγωγής.

Ετικέτες

Documento Newsletter