Στις εκλογές του 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης σκηνοθέτησε τον εαυτό του, σε µια προσπάθεια να δείξει επικοινωνιακά ότι είναι το πολιτικό ίνδαλµα που έχουµε ανάγκη. Οι τηλεοπτικές εµφανίσεις του γόνου, από τα πρωινάδικα έως τις σοβαροπολιτικές εκποµπές, είχαν ένα κοινό στοιχείο: ο γόνος ήταν γόνος αλλά δεν έπρεπε να δείχνει γόνος. Επρεπε να εµφανίζεται σαν µάνατζερ της χώρας έτοιµος να ανασκουµπωθεί για να αντιµετωπίσει τα προβλήµατα. Ο ρόλος ήταν προσεκτικά και αµερικανικά επιλεγµένος ώστε να µη µοιάζει µ’ ένα παιδί του λαού. Ναι µεν ήταν προσιτός, αλλά στεκόταν πάντα πέντε σκαλοπάτια πάνω από τους άλλους. ∆εν έπρεπε να µοιάζει ίδιος και όµοιος µε την πλέµπα, αλλά αντιθέτως να δείχνει ότι είναι διατεθειµένος να την ακούσει, πάντα µε την αυτοπεποίθηση του κορυφαίου όλων. Του σωτήρα που µας κάνει την παραχώρηση.
Και επειδή ο ρόλος έπρεπε να έχει ως συστατικό του σεναρίου την επιτυχία, δεν έβαλαν βέβαια τον Κυριάκο να δείχνει τα πτυχία του (πράγµα που θα ήταν πολύ παρακινδυνευµένο επειδή θα υπήρχαν πολλά να ειπωθούν), αλλά σκηνοθέτησαν την περιφερειακή αποδοχή της επιτυχίας του από τον κόσµο. Παρακολουθήσαµε έτσι τη γραµµατέα του Κωστή Χατζηδάκη να πετιέται τυχαία στον δρόµο και να αναφωνεί «Καλέ τι γκόµενος είσαι εσύ!», ζήσαµε το «Λάρισα-γουέστερν» όπου ένας Ελληνοαµερικανός γελαδάρης συναντά τον µέλλοντα πρωθυπουργό στον Θεσσαλικό κάµπο και απολαύσαµε τη σχεδόν ερωτική εξοµολόγηση των κυρίων των πρωινάδικων αλλά και του Αυτιά στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σε µια παράλληλη µετάδοση η Μαρέβα Γκραµπόφσκι –και πλέον ξανά Μητσοτάκη– τότε άρχισε να ποστάρει φωτογραφίες της από το γυµναστήριο µε ή χωρίς τον Κυριάκο, φωτογραφίες της µε το πατίνι, φωτογραφίες της µε την ηλεκτρική σκούπα ως καλή νοικοκυρά που δεν είναι τόσο αφ’ υψηλού όσο τη φανταζόµαστε. Μέχρι και τα παιδιά της οικογένειας επιστράτευσε ο αθεόφοβος για να συνθέσει το δόγµα πατρίς – θρησκεία – Instagram ως ισχυρό κίνητρο εκλογής του.
Πέρασαν τρία χρόνια και παρότι ο Μητσοτάκης συνέχισε να επιλέγει την κάµερα ως το πιο ισχυρό µέσο που θα διασπείρει παντού την εικόνα της επιτυχίας του, δεν τα πήγε και πολύ καλά. Τα διαγγέλµατά του έγιναν σαν παραστάσεις του Mr Bean (έτσι τα είδε και ο Αµερικανός κωµικός Τζον Φάλον), ενώ οι –σχεδόν µε επιµονή επιδειξία– γυµνές εµφανίσεις του στα τριήµερα έγιναν ανέκδοτο.
Σήµερα ο Μητσοτάκης αποφάσισε να επιστρέψει στο 2019, σκηνοθετώντας τη δεύτερη σειρά των επεισοδίων «Εγώ, ο άνθρωπός σας», εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα την παρατεταµένη προεκλογική περίοδο. Μόνο που στη δεύτερη σεζόν ο Μητσοτάκης κατεβαίνει από τα σκαλοπάτια του, γίνεται λαϊκός, ένας από αυτούς που ο ίδιος έχει καταστρέψει, για να δείξει το κατάλληλο µείγµα κατανόησης και προσωπικής ευθύνης του «εσύ φταις».
Στον δεύτερο κύκλο η κάµερα κάνει κοντινό και µαθαίνουµε ότι ο Κυριάκος αλλάζει λάµπες στο σπίτι, οι οποίες µπορεί να µη χρειάζονται γιατί σε λίγο δεν θα έχουµε ούτε ρεύµα, αλλά είναι εκεί και αν χρειαστεί παρουσιάζει αυτήν τη σπάνια δεξιότητα, η οποία θυµίζει τον πρόεδρο των ΗΠΑ για τον οποίο έλεγαν ότι µπορεί να περπατάει και να µασάει τσίχλα ταυτόχρονα. Μένουµε εµβρόντητοι όταν δηµοσιοποιεί ότι µαλώνει µε τη Μαρέβα για το ποια θα είναι η θερµοκρασία στο κλιµατιστικό, αφήνοντάς µας σε αγωνία για το σε ποιο από όλα τα σπίτια του εννοεί.
Στη συνέχεια η κάµερα ακολουθεί τον Μητσοτάκη στη Νέα Υόρκη. Το ελληνικό προξενείο δηµοσιοποιεί βίντεο όπου ο Μητσοτάκης συναντιέται «τυχαία» µε έναν Ελληνοαµερικανό ταξιτζή. Ο παλιός γελαδάρης του Θεσσαλικού κάµπου στη νέα βερσιόν είναι ταρίφας στη Fifth Avenue. Η συνάντηση είναι τόσο τυχαία που ο ταξιτζής είναι καλωδιωµένος µε µικρόφωνο στο αµάξι και ακούγεται ολοκάθαρα. Ο Μητσοτάκης τον αποκαλεί λαϊκότατα «µεγάλε» και αφού τελειώσει το επιτυχές γύρισµα, προτού κλείσει η κάµερα, ακούγεται η σκηνοθέτιδα της συνάντησης να λέει «ωραίο».
Η µεγάλη επιτυχία όµως είναι ότι µια κοινή φωτογραφία του Κυριάκου Μητσοτάκη να περνά τις διαβάσεις σε ένα δρόµο της Νέας Υόρκης παροµοιάστηκε από τους Ελληνες υποτελείς δηµοσιογράφους µε το εξώφυλλο του δίσκου «Abbey Road» των Beatles. Πάλι καλά που δεν παροµοίασαν τον ηλιοκαµένο Κυριάκο στις φωτογραφίες στα Φαλάσαρνα µε τον Μάικλ Τζάκσον στο «Thriller».
Πού αποσκοπεί η ξαναζεσταµένη συνταγή του στηµένου Κυριάκου Μητσοτάκη; ∆εν καταλαβαίνουν οι επιτελείς του ότι η κατάσταση πλέον αντιστρέφεται; Οπως έγραφε κάποιος στο Twitter, «καλά αυτός ο Μητσοτάκης µέχρι και Ελληνα ταξιτζή στη Νέα Υόρκη συνάντησε τυχαία, τον Τσίπρα σε ένα στούντιο για ντιµπέιτ δεν έτυχε να τον συναντήσει;».
Ο Μητσοτάκης στη δεύτερη βερσιόν της σκηνοθετηµένης προβολής του δεν έχει εχθρό τον Τσίπρα αλλά τον εαυτό του. ∆εν παλεύει να δείξει καλύτερος από τον Τσίπρα, αλλά διαφορετικός από την εικόνα που έχει πλέον ο κόσµος γι’ αυτόν. Ο Μητσοτάκης που γνωρίζει πλέον ο κόσµος είναι ένας αµήχανος τύπος που βγαίνει στην κάµερα και κάνει διάφορα καραγκιοζιλίκια, λέει ψέµατα και υπόσχεται κοινότοπα µελλοντικές επιτυχίες. Την ίδια ώρα είναι ο Μητσοτάκης της ανεµελιάς και του «σας έχω γραµµένους ενώ εξυπηρετώ την κάστα µου». Τα νούµερα δεν βγαίνουν όσο κι αν παριστάνει το νούµερο.
Το προφίλ του λοιπόν χρειάζεται διόρθωση. Η πρώτη προσπάθεια είναι να θυµίσει την απολίτικη εικόνα µε την οποία θα απευθυνθεί στους «εύπιστους» ψηφοφόρους. Μόλις το κοινό αυτό εξαρτηθεί και πάλι µε ψυχολογία ιθαγενούς ο Μητσοτάκης θα κάνει το τελικό βήµα. Με κινδυνολογία και πολιτικούς εκβιασµούς θα εντάξει στην εικόνα του το πορτρέτο του Βελόπουλου, µαζί µε το θαυµατουργό ποσοστό και τις κηραλοιφές του.
Η παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη αποµάκρυνε το σενάριο συνεργασίας Ν∆ – ΚΙΝΑΛ και αποκάλυψε στον ίδιο τον Ανδρουλάκη τις προθέσεις κύκλων του κόµµατός του να καταστρέψουν τον ίδιο και το κόµµα του. Μοναδική εναλλακτική λύση για να έχει πιθανότητες ο Μητσοτάκης να παραµείνει στην εξουσία είναι η συµπόρευση µε τον Βελόπουλο.
Ο Βελόπουλος είναι ο τέταρτος επιφανής της οµάδας Καρατζαφέρη, µετά τον Μάκη Βορίδη, τον Αδωνη Γεωργιάδη και τον Θάνο Πλεύρη, που µένει να ενταχτεί στη Ν∆, η οποία πλέον θυµίζει και συµπεριφέρεται ως ΛΑΟΣ. Η ένταξη Βελόπουλου µπορεί να µην επικροτείται από τους ΛΑΟπρόβλητους του Μητσοτάκη και ειδικά από τον Αδωνη Γεωργιάδη, που θέλει να κυριαρχεί στην ακροδεξιά και στους πολιτικούς εκβιασµούς που θα ασκεί, ωστόσο είναι µονόδροµος. Οχι µόνο γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συµµαχούσε ακόµη και µε τον διάβολο για να παραµείνει στην εξουσία, αλλά και επειδή δεν έχει διαφορές (πόσο µάλλον ιδεολογικές) µαζί του.
Η πιθανή συµµαχία δεν είναι κάτι που θα ήθελαν τα στελέχη του Βελόπουλου, τα οποία βλέπουν µάλλον εχθρικά τον Μητσοτάκη, αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης θεωρεί ότι µπορεί να απευθυνθεί στα ακροδεξιά τους αντανακλαστικά για να τους φέρει στη δεξιά πολυκατοικία. Στην ανάγκη θα τους δώσει το σπιτάκι του σκύλου. Η ψιλή κυριότητα θα ανήκει ωστόσο πάντα στον µετρ Γιώργο Καρατζαφέρη, ο οποίος εκ των πραγµάτων έχει πνευµατικά και ιδεολογικά δικαιώµατα στη νέα Νέα ∆ηµοκρατία. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παριστάνει τον Τζον Λένον του ΛΑΟΣ.