Ο Τιμ Μπάρτον μας συστήνει την «Γουένσντεϊ Άνταμς»

Ο Τιμ Μπάρτον μας συστήνει την «Γουένσντεϊ Άνταμς»
Πηγή φωτό: imdb.com

Ο παλιός, γνωστός και καλός Τιμ Μπάρτον, μας θυμίζει ένδοξες στιγμές από το γκόθικ παρελθόν του με την ιστορία της Wednesday, της θυγατέρας της οικογένειας Άνταμς. 

Την πρώτη φορά που το κινηματογραφόφιλο κοινό συναντήθηκε με την Οικογένεια Άνταμς, δημιούργημα του αμερικανού καρτουνίστα Τσάρλι Άνταμς (από το 1938 και στο περιοδικό New Yorker μεταξύ άλλων οι εικονογραφημένες περιπέτειες της) ήταν με την ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ. Στις αρχές των 90ς ο σκηνοθέτης του «Men in black» διασκεύασε για τη μεγάλη οθόνη τις εκκεντρικές συνήθειες των Άνταμς σε μια κατάμαυρη κωμωδία τρόμου. Τους βασικούς ρόλους υποδύονταν ο πορτορικανός Ραούλ Τζούλια ως πάτερ φαμίλιας Γκόμεζ, η Αντζέλικα Χιούστον ήταν η απόκοσμη σύντροφος του Πορτίσια ενώ το ρόλο της Γουέντσντεϊ κρατούσε η 11χρονη Κριστίνα Ρίτσι, η οποία έκλεψε την παράσταση. 

Το ρόλο της βλοσυρής πιτσιρίκας στη νέα σειρά κρατά η (20χρονη παρακαλώ) Τζένα Ορτέγκα («Scream», «X») ενώ τους γονείς της υποδύονται ο αξιολάτρευτος -επίσης πορτορικανός όπως κι ο προκάτοχός του Ραούλ Τζούλια- Λουίζ Γκουζμάν , γνωστή «σκατόφατσα» που έχει κοσμήσει αμέτρητα κινηματογραφικά χιτ όπως τα «Υπόθεση Καρλίτο», «Yes man» και «Μανόλια» ανάμεσα σε άλλα, και η Κάθριν Ζέτα Τζόουνς με την οποία ο Γκουζμάν έχει ξαναδουλέψει στο «Traffic».  Όλη η σειρά είναι χτισμένη πάνω στο απίθανα νοσηρό χιούμορ της «ασπρόμαυρης» ηρωίδας που αποβάλλεται από το σχολείο της όταν αντιδρά στο μπούλινγκ που υφίσταται ο αδερφός της. «Τον αδελφό μου μπορώ να τον πειράζω μόνο εγώ», λέει πριν ρίξει δύο σακούλες με πιράνχας στην πισίνα που κολυμπάνε οι νταήδες του σχολείου. Είναι η εναρκτήρια σεκάνς που μας εισάγει στον ανήσυχα διαταραγμένο, αλλά και αρκετά αποτελεσματικό όταν οι συνθήκες το απαιτούν, εσωτερικό κόσμο της Γουέντσντεϊ που οδηγείται στο κακόφημο οικοτροφείο Nevermore για «ιδιαίτερους» μαθητές (λυκάνθρωποι, βρικόλακες κ.α.), το οποίο οι κανονικοί κάτοικοι της πλησιέστερης κωμόπολης δεν βλέπουν με καλό μάτι.

Ο Μπάρτον σε μεγάλα κέφια μιλά για τη σημασία της διαφορετικότητας, το νόημα του αντικομφορμισμού και την απόλαυση να γίνεται άνω κάτω η καθεστηκυία τάξη. Επίσης φτιάχνει σκηνές ανθολογίας είτε υμνώντας μεγάλα φιλμ του φανταστικού σινεμά (θα ενθουσιάσει τους φαν του Στίβεν Κινγκ και του «Carrie, έκρηξη οργής» του Μπράιαν ντε Πάλμα η σεκάνς του σχολικού χορού) είτε προσδίδοντας στο χαρακτήρα της ηρωίδας του στοιχεία που σχολιάζουν δηκτικά το σήμερα: η Γουέντσντεϊ, σε αντίθεση με τους συμμαθητές της δεν έχει κινητό, αδιαφορεί πλήρως για τις μόδες και τα ερωτικά σκιρτήματα, αρέσκεται να γράφει τις σκοτεινές ιστορίες της σε γραφομηχανή. Και εννοείται πως δεν κάνει εύκολα φιλίες. 

Η νέα σειρά του Netflix βγήκε πριν από λίγες μέρες στον αέρα και έπιασε επιδόσεις που ξεπερνούν τους ιλιγγιώδεις αριθμούς του «Stranger Things». Συγκεκριμένα, σε μόλις επτά μέρες καταγράφτηκαν περισσότερες από 341,2 εκατομμύρια ώρες παρακολούθησης σε 83 χώρες (μέσα και η Ελλάδα) για το spin-off  της «Οικογένειας Άνταμς», σπάζοντας το ρεκόρ των 335 εκατομμυρίων ωρών του τελευταίου κύκλου του «Stranger Things» που κατείχε από τις 30 Μαΐου έως τις 5 Ιουνίου.

Documento Newsletter