Τα φετινά Όσκαρ δίνονται στο περιθώριο της αφετηρίας της δεύτερης προεδρικής θητείας του Ντόναλντ Τραμπ και είναι τα πλέον πολιτικοποιημένα των τελευταίων δεκαετιών. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.
Ο χαλβάς, το διάσημο σαρακοστιανό γλυκό, κρύβει πίσω του μνήμες προσφυγιάς. Οι φημισμένοι χαλβαδοποιοί του Πειραιά άνοιξαν τις πόρτες των εργαστηρίων τους στην Ειρήνη Δρίβα και της εμπιστεύτηκαν τις ιστορίες τους.
«Ο Στράτος είναι κομμάτι της ψυχής μου». Η τραγουδίστρια Μαρίνα Βλαχάκη και συνοδοιπόρος του Στράτου Διονυσίου στη χρυσή δεκαετία της καριέρας του μιλάει στον Αντώνη Μποσκοΐτη για τις αναμνήσεις της από τον κορυφαίο λαϊκό τραγουδιστή.
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου αρχίζει το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο οποίο θα προβληθούν 261 ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους στις γνωστές αίθουσες (Ολύμπιον, Παύλος Ζάννας, Μακεδονικόν και οι τέσσερις αίθουσες στις Αποθήκες του λιμανιού) αλλά και διαδικτυακά, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της διοργάνωσης (online.filmfestival.gr). Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης ξεχωρίζει μερικά σημαντικά φιλμ της φετινής διοργάνωσης.
Ο Μανώλης Λιδάκης τραγουδούσε την ψυχή του. Ο πρόωρος θάνατός του σηματοδοτεί μια πολύ μεγάλη απώλεια για την ελληνική μουσική. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης ανατρέχει στις σημαντικές στιγμές της καλλιτεχνικής πορείας του.
Η Μαριτίνα Πάσσαρη σκηνοθετεί με σπαρακτική αμεσότητα το έργο «Τηλεφώνησε ο γιος σου» των Ιγνάθιο δελ Μοράλ και Μαργαρίτας Σάντσεθ. Στην «Paranoia» του Γκι ντε Μοπασάν ο Νικόλας Βαγιονάκης περνά στην αντίπερα όχθη επιτελώντας ένα υποκριτικό άθλο. Ο Ηρακλής Λογοθέτης είδε τις δύο παραστάσεις.
Ο Τζιν Χάκμαν, αν και αναλάμβανε ειδικές αποστολές που τις έφερνε πάντα εις πέρας, δεν γνώρισε ποτέ τη δημοτικότητα που του άρμοζε. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης σκιαγραφεί το πορτρέτο του σπουδαίου Αμερικανού ηθοποιού που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 95 ετών.
Στην αίθουσα τέχνης Έκφραση της Γιάννας Γραμματοπούλου ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης είδε την έκθεση «Mater Faber», όπου η Αννίτα Αργυροηλιοπούλου συνθέτει μια πρόταση εναντίωσης στον ορυμαγδό, στην κακοφωνία, στους σπασμωδικούς πια βιορυθμούς, στην ακατάσχετη νευρικότητα των καιρών μας.
Λίγο πριν από την πρεμιέρα της παράστασης «Δούλες» η Ειρήνη Δρίβα παρακολούθησε πρόβα και συνομίλησε με τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο για τις ταξικές και ψυχαναλυτικές αναγνώσεις στο έργο του Ζαν Ζενέ.
Ένα ακόμη χτύπημα του υπουργείο Πολιτισμού στους αρχαιοφύλακες, καθώς με τροπολογία ακυρώνεται η θεσμοθετημένη με νόμο διαδικασία επιλογής τους. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Στη νέα ασπρόμαυρη μινιμαλιστική ταινία του Σουηδού σκηνοθέτη, με τίτλο «Το κορίτσι με τη βελόνα», η Βικ Κάρμεν Σόνε ενσαρκώνει μια νεαρή εργάτρια που διεκδικεί με όση δύναμη διαθέτει το δικαίωμα στον έρωτα και στη ζωή. Κριτική από τον Κωνσταντίνο Καϊμάκη.
Μια Ιστορία από τη… μουσική. Ποιος θυμάται τη Γεωργία Μηττάκη, που τραγούδησε το πρώτο τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη; Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.
Αμάνικα, ραφτά και κονκάρδες. Το Up The Hammers δίνει και φέτος ραντεβού με τους αμετανόητους οπαδούς του αληθινού μέταλ. Ο Γιάννης Πούλλος γράφει για το φεστιβάλ που φέτος διοργανώνεται για 19η χρονιά.