Ο ταλαντούχος κύριος Peter Tägtgren

Ο ταλαντούχος κύριος Peter Tägtgren

Οι Pain φέρνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τις καλλιτεχνικές ανησυχίες του πολυπράγμονα μουσικού.

Έναν χρόνο μετά την εμφάνισή του με τους Hypocrisy, τον Οκτώβριο του 2022 στην περιοδεία με τους δικούς μας Septicflesh, o δαιμόνιος Peter Tägtgren (Πέτερ Τέγκτγκρεν) επιστρέφει στην Ελλάδα, αυτήν τη φορά με τους Pain, το πρότζεκτ που δημιούργησε το 1996 επιχειρώντας να διαμορφώσει ένα ηχητικό τοπίο που θα έφερνε κοντά το μελωδικό death metal των Hypocrisy με την electro-industrial και την techno μουσική των 80s, ήχους ξένους μεταξύ τους ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, ήχους που απευθύνονται σε εκ διαμέτρου διαφορετικό ακροατήριο. Όσοι φίλοι των Hypocrisy έσπευσαν να αγοράσουν το ομώνυμο πρώτο άλμπουμ των Pain που κυκλοφόρησε το 1997 παρασυρμένοι από την εικαστική σύνδεση που υπήρχε ανάμεσα στα λογότυπα των δύο συγκροτημάτων κατάλαβαν ότι ο Peter Tägtgren κάθε άλλο παρά αστειευόταν όταν έλεγε ότι «ήθελα απλά να αναμίξω techno πλήκτρα με βαριές κιθάρες». Στο Rebirth του 1999 τα παραπλανητικά ηλεκτρικά πεδία εξαφανίστηκαν, τα γράμματα στο λογότυπο των Pain ήρθαν κοντά και το μήνυμα για τη μουσική κατεύθυνση του πρότζεκτ έγιναν ακόμα πιο ξεκάθαρα, ενώ στα «Nothing remains the same» (2002) και «Dancing With The Dead» (2005) o Tägtgren μοιάζει να βρίσκει τη μουσική Ιθάκη του. Τα χρόνια πέρασαν και οι Pain μετρούν ήδη οκτώ στούντιο άλμπουμ, με τον διάδοχο «Coming Home» (2016) να είναι στα σκαριά και το συγκρότημα να βρίσκεται από τις αρχές Οκτωβρίου στον δρόμο στο πλαίσιο της «I AM ON TOUR» περιοδείας, που την ερχόμενη Τρίτη κάνει στάση στο Gagarin 205 φέρνοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σχήμα του πολυπράγμονα Σουηδού μουσικού και παραγωγού, ο οποίος σε όλη του την πορεία δεν διστάζει να πειραματίζεται και να αναζητά εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συνεργασία του με τον Till Lindemann, τραγουδιστή των Rammstein, με τον οποίο δημιούργησαν το 2013 τους Lindemann, ένα πρότζεκτ που αρχικά επρόκειτο να έχει ημερομηνία λήξης το 2015, όταν θα τελείωνε το διάλειμμα που είχαν αποφασίσει να κάνουν τότε οι Rammstein. Τελικά οι δυο τους συνέχισαν μέχρι το 2020, όταν ο Tägtgren αποχώρησε, μάλλον όχι κάτω από τις καλύτερες συνθήκες αν κρίνουμε από την αποστροφή του Σουηδού μουσικού που αν και δηλώνει περήφανος για τη συνεργασία του με τον Γερμανό frontman, δεν θα χαρακτήριζε τις μεταξύ τους σχέσεις φιλικές: «Δεν θα έλεγα ότι είμαστε πλέον φίλοι με τον Till, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι αφήσαμε ένα σημαντικό μουσικό αποτύπωμα. Είχαμε μια χημεία δυναμίτη, κοιταζόμασταν και μετά αρχίζαμε να γράφουμε μουσική. Τόσο απλά! Είναι κρίμα, θα μπορούσαμε να ήμασταν ένα από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα στον κόσμο αν συνεχίζαμε. Εγώ φρόντιζα τη μουσική, κι εκείνος την εικόνα».

Σε ό,τι αφορά στους Pain, η συνεργασία που ξεχωρίζει -όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται- είναι αυτή με τον Joakim Brodén, τραγουδιστή των Sabaton. Είμαστε στο σωτήριον έτος 2016 και οι Sabaton κυκλοφορούν το «The Last Stand», το τελευταίο άλμπουμ που ηχογράφησαν στο φημισμένο στούντιο The Abyss, ιδιοκτήτης του οποίου είναι ο -σωστά μαντέψατε- Peter Tägtgren. Καθισμένος πίσω από την κονσόλα με την ιδιότητα του διεθνούς φήμης παραγωγού ο Tägtgren πήρε τους Sabaton από το χεράκι όταν εκείνοι βρέθηκαν στην αγκαλιά της Nuclear Blast και τους έφτιαξε τον ήχο που σε συνδυασμό με το σεμιναριακό μάρκετινγκ αποτέλεσε το διαβατήριο των Σουηδών για τις μεγάλες αρένες και τις υψηλές θέσεις στο billing των μεγάλων φεστιβάλ. Ο Tägtgren βέβαια παραείναι έξυπνος για να μην εκμεταλλευτεί το τάιμινγκ της εκτόξευσης των Sabaton προς όφελος του δικού του πρότζεκτ και επιστρατεύει τη χαρακτηριστική φωνή του Brodén στο τραγούδι «Call Me». Το δεύτερο κομμάτι μέσα από το «Coming Home» οδηγεί την κούρσα των spotify streams του τελευταίου άλμπουμ των Pain και δεν βγαίνει ούτε με αίτηση από τις setlist της μπάντας, ενώ η ζωντανή εκτέλεσή του αποτελεί ένα είδους χάπενινγκ, το οποίο προφανώς θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την ερχόμενη Τρίτη στο Gagarin.

Προφανώς και οι Pain έχουν πολύ καλύτερο πιο πιασάρικο υλικό από το «Call Me» αλλά τα σημεία των καιρών είναι και αυτά μέρος του παιχνιδιού. Και ο ταλαντούχος κύριος Tägtgren ξέρει πολύ καλά πώς παίζεται το παιχνίδι.

INFO
Τρίτη 28 Νοεμβρίου, Gagarin 205, εισιτήρια 35 ευρώ.
Special guests: Degenerate Mind

Ετικέτες

Documento Newsletter