Ο στρατιώτης που αρνήθηκε να εκτελέσει τον Νίκο Μπελογιάννη, στο Docville

Ο στρατιώτης που αρνήθηκε να εκτελέσει τον Νίκο Μπελογιάννη. Η συγκλονιστική ιστορία του στρατιώτη Θανάση Ροδόπουλου ο οποίος αρνήθηκε να συμμετάσχει στο εκτελεστικό απόσπασμα του Νίκου Μπελογιάννη μέσα από τη μαρτυρία του σκηνοθέτη Φώτου Λαμπρινού («Αυτό που δεν μπορούσε να αντέξει και αποφάσισε να παραμείνει στο καμιόνι ήταν το βλέμμα. Φοβόταν να δει τον Μπελογιάννη και φοβόταν μήπως τον δει ο Μπελογιάννης.») που ήταν προσωπικός φίλος του Ροδόπουλου. 

Συνέντευξη με τον διάσημο βρετανό χορογράφο Ντάγκλας Λι που έρχεται για πρώτη φορά «επαγγελματικά» στη χώρα μας για να δουλέψει με το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο σπονδυλωτό έργο «Τοπία».

Ο Ζαχάρ Πριλέπιν, ο πολυμεταφρασμένος «Ρώσος Χέμινγκουεϊ» και ο κομμουνιστής βουλευτής στη ρωσική Δούμα και επιδραστικός συγγραφέα Σεργκέι Σαργκουνόβ, μιλούν στο Documento για τον Πούτιν, την εξαφάνιση της Σοβιετικής Ένωσης και τους «καρχαρίες» του κεφαλαίου.

O διευθυντής του μουσικού συνόλου “Εx Silentio” Δημήτρης Κούντουρας και ο λιμπρετίστας Δημήτρης Δημόπουλος μιλούν στο Documento για την αινιγματική τους παράσταση «Διά Χριστόν σαλοί», μια stand-up λειτουργία όπως λένε οι ίδιοι που θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ένας από τους μεγαλύτερους Αργεντίνους tanguero, ο Μιγκέλ Ανχελ Σότο έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και μας ταξιδεύει μέσω του Documento στην ατμόσφαιρα του Μπουένος Αιρες και του τάνγκο.

Με βραβεία σε Κάνες και Σεζάρ αλλά τους κριτικούς επιφυλακτικούς όσον αφορά την καλλιτεχνική της αξία, η νέα ταινία του Ξαβιέ Ντολάν «Ακριβώς το τέλος του κόσμου» κάνει πανελλαδική πρεμιέρα και αναμένεται να διχάσει και το ελληνικό κοινό. Η κριτική του «Documento» πάντως είναι ξεκάθαρη: “ο τρομερός καναδός βάζει τη ψυχή του χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς στα κάδρα του υπογράφοντας το πιο ώριμο και ουσιαστικό έργο της καριέρας του».

Ο Αντώνης Αντύπας στην πρώτη του σκηνοθεσία για το Εθνικό Θέατρο καταπιάνεται με τους «Πόθους κάτω από τις λεύκες» του Ευγένιου Ο’ Νιλ και στην κριτική του Documento εντοπίζεται το καθοριστικό ερωτικό τρίγωνο μέσω του οποίου αναδύονται μοτίβα του Οιδίποδα, της Φαίδρας και του Ιππόλυτου καθώς και της Μήδειας, αποδεικνύοντας πως ο ανοιχτός διάλογος του Aμερικανού συγγραφέα με τα τραγικά μοτίβα του Ευριπίδη εξακολουθεί να γοητεύει.

Στη στήλη «Ακου τι έγραψαν» αποδεικνύεται ότι ακόμη και τα ιερά τέρατα έχουν γράψει… τέρατα! Η αποδόμηση του μυθικού «Ταξιτζή» του Μάρτιν Σκορσέζε από το Βασίλη Ραφαηλίδη ήταν από τις πιο μελανές στιγμές στην καριέρα του γνωστού δημοσιογράφου («Όλα τα βραβεία σκοπιμότητας δεν θα μπορούσαν να σώσουν τούτο το σοφιστικέ κατασκεύασμα για αφελείς και ημιμαθείς» είχε γράψει το 1976 στο «Βήμα») και η μόνη ουσιαστικά κριτική του για την οποία μετά από καιρό αποδέχτηκε την εσφαλμένη αρχική κρίση του.

Στο φετινό «Open House Athens» μαθαίνουμε τις ιστορίες πάνω από 100 αθηναϊκών κτιρίων που ανοίγουν για δυο μέρες τις πόρτες τους ώστε να ξεναγηθεί το κοινό. Από το Θέατρο Εξαρχείων, μέχρι το Green Plaza και από τη Βίλα Καζούλη έως το Μέγαρο Μουσικής, 450 εθελοντές θα αποκαλύψουν στους επισκέπτες τα μυστικά των κτιρίων και θα μετατρέψουν για ένα διήμερο την πρωτεύουσα σε ανοιχτό μουσείο. Φέτος για πρώτη χρονιά ανοίγουν τις πόρτες τους σε επίτιμους προσκεκλημένους του Open House Athens και δυο σημαντικά κτίρια πρεσβειών: η αμερικανική και η νορβηγική πρεσβεία.

Μια ιστορία από την Ελλάδα του Μεσοπολέμου που ελάχιστοι θυμούνται σήμερα. Η ιστορικός Κρυσταλλία Μαρκάκη μάς ξεναγεί στις αίθουσες της πρότυπης σχολής του Υμηττού που κατά τον Μεσοπόλεμο εκπαίδευε παιχνιδοποιούς και υπογραμμίζει το βασικό μέλημα της σχολής που ήταν να επαναπροσδιοριστεί η έννοια της ελληνικότητας όχι απαραιτήτως με μοναδικές αναφορές στον εύζωνα ή στη βλάχα του Μενιδίου και είχε ως στόχο την ένταξη των προσφυγόπουλων στην αγορά εργασίας.

Ετικέτες